Dit is de eerste maand dat ik temp dus ik ben nogal onzeker! Op mijn kaartje zie je dat ik gisteren een tempstijging had, maar vandaag weer 0,3 lager. Kan mijn eisprong wel geweest zijn? Had dinsdag eerste LH-piek en maandag ovupijn. Hoop dat iemand me kan helpen
hoi Ik weet niet of ik je echt kan helpen, dit is pas mijn tweede maand dat ik temp. Wel zie is dat de dag waarop je temp hoger was een open rondje is. Dit betekend volgens mij dat je temp op een ander tijdstip gemeten is, dit kan beïnvloedbaar zijn. FF geeft pas een eisprong aan als je temp 3 dagen achter elkaar hoger is. Gezien je klachten en ovu testen lijkt het erop dat je dinsdag je eisprong gehad hebt. Bij mij is het dan zo dat de dag erna de temp gaat stijgen. Maar heb wel gelezen dat dat bij anderen pas na een paar dagen gebeurt. Ik zou zeggen temp elke ochtend op hetzelfde tijdstip op dezelfde manier en kijk wat je temp doet. Misschien moet de eisprong nog komen?? groetjes
Bedankt voor je reactie! Inderdaad is het wel beter als ik meer op vaste tijden ga tempen. Hoop dat ik de komende dagen meer duidelijkheid krijg. Hopelijk is mijn temp morgen weer aan het stijgen...
hi, ik vind het zo gek dat je 5 dagen een posi ovu had. bij een eisprong is de LHpiek eigenlijk nooit langer dan 2, soms 3 dagen. je hebt toch geen kruitvat-ovutesten gebruikt he? die staan bekend om hun onbetrouwbaarheid. op basis van je temp kan ik geen ei aanwijzen. jammer dat dag 13, 14 en 15 (heel belangrijk om te DIP voor de ovulatie te zien) open rondjes, oftewel te vroeg/te laat dus niet betrouwbaar zijn. als je volgende ronde echt elke dag zelfde tijd tempt, zou je een ei moeten waarnemen. als je die hebt. maar aangezien ik 30 en 28 zie, wat keurig is, zou ik daar wel vanuit gaan! succes
Thnx voor je reactie! Ik ben nog eens gaan nakijken en het klopte niet wat ik ingevuld had!! Gister was de ovu al over de piek en dus lichter. Dus twee dagen een piek: dinsdag en woensdag. Inderdaad kruidvattesten....die geven bij mij dik twee dagen positief aan. Volgende keer weer sensitest...maar ze waren op daarom had ik die van kruidvat even gekocht. Je hebt gelijk, ik moet echt op hetzelfde tijdstip gaan tempraturen...dat heb ik hier wel van geleerd! Ik zet komend weekend mijn wekker om 7.00u en hoop dat mijn temp dan drie dagen stijgend is zodat alsnog wordt bevestigd wat de ovutest zegt...woensdag 7-4 mijn eisprong. En inderdaad misschien heb ik er wel geen...ovutesten worden nu wel al twee maanden netjes positief en weer negatief. Temp is pas eerste maand...ga ik volgende maand zeker zorgvuldiger doen haha
denk dat het wel goed zit met je ei, alleen die fruitkattesten weggooien hoor! sensi is goed, en matcare ook. ik zweerde trouwens, totdat ik de MMM inging, bij ovutesten, omdat ze echt 2 dagen voor je ovulatie ' waarschuwen ' terwijl je temp eigenlijk pas achteraf je ei bevestigt. hoewel je wel steeds beter weet hoe je eigen temp gaat; ik kon aan de dip voor t ei al wel zien wanneer ei kwam zegmaar. succes!
Ja inderdaad is tempraturen betrouwbaarder en dan gewoon rond je vruchtbare dagen netjes klussen dan lijkt me dat prima om een kans op zwangerschap te hebben. Maar jij bent lekker over je eerste trimester heen! Zal vast een fijn gevoel geven! Ben je via de mmm zwanger geraakt of toch spontaan (of beetje hulp)? Super dat de combitest zo goed is!!!
nou, ik vind dus eigenlijk (goede) ovulatietesten betrouwbaarder, omdat je dan echt je ei ziet ' opkomen ' . maar als je gewoon om de dag klust dan moet het, als alles goed is met jullie, helemaal goedkomen hoor! ja hier alweer door t 1e trimester heen, ongelooflijk. wij hebben er dik 2 jaar over gedaan en uiteindelijk ivf. maar ook veel zelf geklust, dus helemaal zeker hoe het gekomen is weten we niet en dat vind ik ook wel zo leuk smak!
Fijn dat het uiteindelijk gelukt is joh! En inderdaad...misschien toch gewoon op de natuurlijke manier. Geniet van je zwangerschap!!