hallo dames. heb net heel veel sardine en garnalen gegeten. ik lees nu dat het eigenlijk niet mag. 1 keer zal toch geen kwaad kunnen? groetjes kaatje
Jij zegt het. Ik had geen idee van garnalen. Al meermaals gegeten deze zwangerschap. Kan vast geen kwaad, als je het niet dagelijks eet.
Je hebt het nu al op, niets aan te doen. Denk dat het stressen erover schadelijker is dan het eten ervan.
ik wist het ook echt niet.altokd tijdens mijn zwangerschappen gegeten . ik las het op voedingscentrum en een stuk uit het AD.
Maar dan gaat het om rauwe garnalen denk ik? Die roze zijn gewoon gekookt en kun je echt prima eten. Daarom kun je die mix ook gewoon eten
Ja dat komt door de dioxines. Stomme is bij de middelste heb ik elke week nog een blikje tonijn gegeten (Maakte ik salade van) maar dat mocht deze zwangerschap helemaal niet meer Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze zwangerschap vrij makkelijk was.
Ja zo stom! Heb ik bij mijn zoon ook gegeten. En nu ook gewoon garnalen overigs. Ik vind sommige dingen echt zo’n onzin. Verse tonijn snap ik, rauw vlees dat snap ik ook. Maar jeetje, je kunt ook alles willen uitsluiten zeg.
Bij mijn dochter was ik ook super braaf. Nu eet ik ook gewoon kaneel en basilicum. Bij een hamburger waarvan je kan zeggen dat ie op het randje is eet ik het ook gewoon.
Nou echt. Ik heb vooral gelet op rauw, rood, alcohol (dat allemaal niet) maar ik heb ook wel af en toe meer dan 1 kopje koffie gedronken etc. ..
Kaneel is volgens mij echt bij overmatig gebruik, zeg maar een een hele lepel per keer haha. Mag basilicum niet. Dat is een plant. Wat kan daar nou weer mis aan zijn
Ah joh, nog even en je mag alleen nog water en brood als zwangere. Zolang het niet rauw is dan lijkt het mij best kunnen. Natuurlijk niet overmatig bepaalde dingen eten.. paté wordt bijv. afgeraden ivm te veel vitamine A. Als het een enkele keer is dan is dat geen probleem, maar niet dagelijks 3 dik belegde boterhammen.. Garnalen heb in gewoon gegeten trouwens.
Schaal-en schelpdieren 'mocht' ik 18 jaar geleden al niet tijdens de zwangerschap van oudste, ik ging er toen vanuit dat garnalen hier ook onder vielen, het is mijns inziens dus niets nieuws. Maar goed, het is een advies, omdat men over decennia heen uit bepaalde onderzoeken haalt dat bepaalde producten kans kunnen geven op afwijkingen op de embryo of baby tijdens een zwangerschap. En dat wil echt niet zeggen dat je bij een keer iets eten van dat lijstje meteen je embryo of baby ziek hebt gemaakt. Ik zou me er dus echt niet druk over gaan maken maar de informatie nu meenemen in je keuze om het wel of niet te eten tijdens de zwangerschap.
Ik lees echt overal over die garnalen dat het bij overmatig en langdurig gebruik is. Voor mij staat die dus gelijk een paté. Af en toe, kan geen kwaad. Denk niet dat je dagelijks een zak garnalen weg moet eten, maar zolang je dat niet doet zou ik mij er echt niet druk om maken.