Ervaring met assisted hatching?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lindawen79, 17 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hoi!

Ik begin deze week met een eerste ICSI behandeling. Vandaag beginnen met spuiten en uitgangsecho gehad.
    Nu kreeg ik de vraag bij de kliniek of ik open stond voor ‘assisted hatching’? Ik heb niet heel veel uitleg gehad, wel wat info op papier. Vind online wel het een en ander maar veel in onderzoeksverband of oudere info.. ook staat op diverse plaatsen dag het nog niet vergoed zou worden.. iemand ervaring hiermee?
    Zondag een nieuwe afspraak dan kan ik mijn vragen stellen.

Gr Linda

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Er liep destijds een trail mee in ons ziekenhuis maar daar mochten we niet aan mee doen omdat ik zwanger was geweest (en een miskraam kreeg )

Ik weet dat ze dan een klein stukje "stuk" laseren in het embryo om hem zo al op weg te helpen om zich vast te zetten en verder te ontwikkelen. En dat het in het buitenland vaak gedaan wordt met goede resultaten.

Ik zou zelf dan ook wél mee gedaan hebben. Iedere kans verhoging is mooi mee genomen .

3. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Dank je voor je reactie bubblez.
    Inderdaad kom ik het meer tegen bij info uit het buitenland. Daar is het schijnbaar wel al meer toegepast.
    Mocht het geen nadelen hebben of opwegen tegen hogere kans op denk ik dat ik er ook voor ga!

4. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook laten doen. En hierdoor zwanger geraakt, terwijl het eerder nooit is gelukt.

5. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ohh fijn om te horen Anjav!!
    Ik heb eind deze week 1e punctie. Heb aangegeven dat ze dit mogen toepassen indien noodzakelijk. Spannend!

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb het ook laten doen in Düsseldorf en ook zwanger geraakt. In Nederland mocht het toen nog niet dus nooit opgegeven bij de verzekering.

Deel Deze Pagina