Ervaring met Babycook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Ik heb van die ronde glazen magnetron schalen en doe het deksel er wel op, maar dan op een klein kiertje, zodat het stoom wel een beetje weg kan. Als je er helemaal geen deksel op doet, dan spetterd het water door je hele magnetron.

    En flesjes worden ook in de magnetron opgewarmd, dus waarom het eten dan niet? Er wordt ook gezegd dat koken in de magnetron gezonder is, omdat de bereidingstijd veel korter is als op gas of electra, waardoor de vitaminen veel beter bewaard blijven. Oja, ik kook het op 750 watt. Bij minder wattage, moet je de kooktijd wat verlengen...

    En om het eten smeuig te maken gebruik wat kookvocht, een beetje opvolgmelk of een klein klontje margarine voor op brood. En bij bijvoorbeeld boontjes, broccoli, bloemkool etc. gebruik ik nog een klein beetje nootmuskaat tijdens het prakken/malen.

    Wat ik ook wel deed was een wat grotere schaal en dan wat meer aardappeltjes en verschillende soorten groenten (wel gelijksoorig qua bereidingstijd, zoals bijvoorbeeld worteltjes, bloemkool, boontjes, broccoli) bij elkaar en dan meerdere prakjes maken hiermee om in te vriezen...Balletje gehakt en kipfiletje gingen ook gelijktijdig in het water, dus dat is dan ook zo klaar. Stukje vis kook ik wel appart of laat ik gaar sudderen in een klontje boter met wat water...
     
  2. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik vind wel dat er een heel groot verschil zit tussen stomen of koken in de magnetron. Heb aardappels zowel uit de magnetron op als uit de stomer. En uit de stomer zijn ze veeeele malen smakelijker!

    Ik ben bij de importeur thuis geweest en moet zeggen dat ik wel helemaal weg ben van de babycook maar ook hier de twijfels. Wij hebben dus een stoomapparaat, en we hebben een blender en een hakding. Dus we hebben alles al. En je gebruikt het volgens mij idd niet zo heel erg lang.

    Wel makkelijk zou ik het vinden als ik dus geen stomer zou hebben en geen blender. Denk dat ik hem dan allang en breed in huis had gehad. Had hem toen meteen moeten kopen bij de importeur, maar ja... pech gehad :D
     
  3. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Daarom is het met het koken van aardappeltjes in de magnetron dat je voldoende water gebruikt, anders drogen ze idd uit..
     
  4. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0

    Daar heb je helemaal gelijk in, daarom vroeg ik me het af, het apparaat lijkt me ook geweldig maar zoals jij hierboven beschrijft kan het prima toch? Ik schaf hem niet aan, houd ik meer ruimte over in de kast en minder in mijn portemonnee :) :) ;)
     
  5. lies32

    lies32 Bekend lid

    26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    wat grappig Lientje: ik kook ook met de babycook en ben erg enthousiast over het handboek babyvoeding. Daar staan echt super lekkere dingetjes in!
    Ik had laast pruimen gebabycooked, met een appeltje en een klein beetje kaneel. Echt heerlijk!

    Lies
     
  6. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb gewoon een stoomapparaat is dat dan dezelfde werking als de babycook?
     
  7. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ja het stomen is het zelfde alleen heeft de babycook gelijk een maalstand erop.....

    ff ter info op ebay staan de advertenties van frankrijk met als prijs € 1.99
    me broer woont in frankrijk en heeft het even uitgezocht :D

    voor € 1.99 kan je een code kopen en dan op de site van een postorderbedrijf krijg je met die code 45 € korting op de babycook.

    Mss dat sommige het al wisten maar voor de rest alvast ter info...
    let wel op de verzendkosten komen er nog bij......

    Ik heb nu een kookboek gekocht voor babymaaltijden en daar staat gewoon in koken op het "vuur".....eerst aardappeltjes dan groenten erbij gaar..afgieten kookvocht bewaren pureren met staafmizer of keukenmachine vind je het te droog wat kookvocht erbij...kan ook opvolgmelk of bv zijn...en klaar

    Suc6 allemaal met het klaarmaken van het eten.....
     

Deel Deze Pagina