Laken katoen of jersey?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rietje88, 2 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Maakt het veel verschil of je katoen of jersey haalt? Ik heb het idee dat de structuur van katoen van veel betere kwaliteit is. Ligt dat aan mij of is dat ook zo? Het is namelijk dichter geweven.

2. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het maakt verschil als je een aerosleep systeem gebruikt. Dan namelijk alleen jersey lakens. Juist doordat katoen zo dicht geweven is haalt de aerosleep niks meer uit.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Jersey is wat losser, katoen is vaak "strakker" maar qua kreukels zit er vooral verschil in de kwaliteit katoen. Ik heb beide voor de kids. Ook flanel ook, lekker warm.

4. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Katoen is veel mooier, vind ik. Er zit wel per merk verschil in. De goedkopere van de babyzaken zijn niet te vergelijken met de duurdere merkjes.. Maar, ik heb 1 goedkopere (ik geloof van de Hema) die bijna net zo mooi is als de 4x duurdere merk-hoeslakentjes.
    Zelf vind ik katoen ook fijner voor het "klimaat" in bed. Voelt in het begin koeler aan, maar wordt naar mijn idee minder snel "broeierig". Vandaar dat wij voor katoen hebben gekozen.

Hij heeft nu (omdat hij kan draaien en zelf altijd naar z'n buik draait met slapen) een airosleep en daarvan de bijbehorende hoeslakentjes. Wagelijk in vergelijking met mooie fijngeweven katoenen.. Maar, alles voor de veiligheid ☺️

Deel Deze Pagina