Ik was even benieuwd. Onze baby is vandaag precies 6 weken maar echt lachen doet ze nog niet. Ze probeert het soms wel maar echt zo'n grote glimlach wil nog niet komen. De oudste lachte hier met 6 weken en de middelste met 4 weken. Ik maak me er verder geen zorgen over maar ik vroeg me af of er meer baby's zijn die wat later hiermee zijn. Ze ontwikkeld zich verder prima,kan het hoofdje al goed fixeren in buikligging,trappelt met de beentje en wappert met de armpjes en maakt al kraaigeluidjes. Ik maak me dan ook geen zorgen over een achterstand oid. Ze is wel heel onderzoekend want ze kan je heel doordringend aankijken. Het is gewoon een gezonde baby alleen die grote glimlach moet nog komen. Gr Ingrid.
Is ze misschien iets te vroeg geboren? Gemiddeld gaan kindjes lachen 44 weken na de conceptie. Als ze iets vroeger geboren is, dan moet je die tijd erbij tellen. Zo niet, dan zal het wel snel komen.
3 weken was ze hier, maar dat is dan nog niet echt gericht. Het was meer een reactie op een algemeen gevoel van welbehagen. Heel vaak lag ze na de voeding tegen me aan met haar oogjes dicht en een glimlach op haar gezichtje. Gericht werd het met 6 of 7 weken, dat ze echt naar je keek en lachte.
Hier ook rond 7 weken geloof ik - ik begon net te denken, goh, ze lacht nog niet en toen kwamen de eerste echte gerichte glimlachjes.
Hier begon hij met 6 weken echt goed en breed te lachen en hij is twee weken te vroeg geboren.... Met 4 weken al lachen als hij iets fijn vond maar met 6 dus echt gericht naar mij.
Mijn dochtertje is vandaag ook precies 6 weken Ze begint nu een beetje te 'lachen', ik bedoel meer dat haar uitdrukking vrolijk lijkt. Een grote glimlach ook nog niet gezien. Ik verwacht het elk moment
Hoi, Geef haar nog even de tijd, sommige kindjes zijn hier later mee, maar dat is niet erg! Onze zoontje glimlachte met 6/7 weken. Ze doet het verder goed lees ik hier, dat glimlachen komt wel. Gr, Linda
6 weken is nog echt niet te laat om te beginnen met lachen hoor! Onze oudste glimlachte voor het eerst toen hij 7 weken was, onze jongste liet ons wachten tot bijna 3 maand. Ok, 1x betrapte ik hem op een voorzichtig lachje maar echt naar ons lachen deed hij pas rond de 11 weken. Het was overigens een ontevreden huilbaby, dus echt veel reden om te lachen had hij ook niet....