Hallo, Zijn er dames die ervaring hebben bevallen MVV een ballon en inleiden voor week 35? Ik ben benieuwd naar je ervaring? Hoe werkt zo’n ballon? Doet het pijn? Werkte het? Na hoeveel uur en/of dagen etc? Hoe waren de weeen etc etc.
Hier ingeleid. Ballon plaatsen vond ik niet prettig, daarna wat een zeurend menstruatie gevoel. Uiteindelijk deed de ballon helemaal niks, en heb ik op dag 2 van inleiding gel gekregen. Pas de dag erna, na een dubbele dosis gel, zette het door.
Ze plaatsen het mbv een eendebek. Stoppen de katheter in je baarmoedermond en vullen dan de ballon met vocht. Je kunt ermee slapen, al hangt wel een slangetje uit je hooha. Ik moest in het zh blijven, dus lekker geslapen heb ik niet echt.
Ik ben ingeleid met 35+5. Ik kreeg de dag daarvoor 's ochtends een ballon. Ik had voor het plaatsen van de ballon al 1 centimeter maar dat is niet genoeg. Van het plaatsen zelf had ik amper last. Ik had ook al een paar dagen een katheter in en daar had ik meer last van. Het was nogal vol van onderen haha. Afijn, de volgende ochtend om 7 uur had ik voldoende ontsluiting (2cm) en werden mijn vliezen gebroken. Ik werd aan de CTG gelegd en toen werden de weeopwekkers gestart. Het eerste uur was het nog wel te doen qua weeen maar al vrij snel werden de opwekkers steeds hoger gezet. Ik kreeg een weeenstorm en heb toen om een ruggeprik gevraagd. Ik was al een paar dagen doodziek en het was echt noodzaak dat ze zsm geboren zou worden. Uiteindelijk is ze 12 uur na het breken van de vliezen geboren.
Bedankt voor jullie verhalen. Ik ben heel benieuwd hoe het met mij zal gaan. Morgenavond moet ik inchecken bij het ziekenhuis om een ballon te krijgen. Spannend
Hi, ik ben bevallen van een zoon op maandag. Maar kan door alles (hij ligt op de intensive care sinds zijn geboorte) niet meer info geven op dit moment.
Wat heftig, veel sterkte! En daarnaast natuurlijk ook gefeliciteerd met je zoontje. Hopelijk gaat het snel de goede kant op.