Opende gisteren al een topic over het hoesten van Dean. Nu heb ik net Balseclase zetpillen gehaald (om te proberen), maar voordat ik er eentje straks wil geven zou ik graag wel jullie ervaring(en) willen horen/weten. Wie oh wie heeft ze ook wel eens geprobeerd? En ook in combinatie met een paracetamol zetpil? Dat kan vertelde de apotheker me net......want stel dat Dean "weer" hoge koorts heeft/krijgt vanavond /vannacht... Liefs Mirre
ideaal zijn de balsoclase zetpillen ik heb er hele goede ervaring mee. Ze slapen er echt heel goed mee en ze hoesten bijna niet Of ze in combi mogen met een gewone zetpil weet ik niet, maar als dean lekker kan slapen geeft het niet al heeft hij koorts Koorts is het afweersysteem van het lichaam, en is goed om de ziekte uit te drijven Mijn huisarts zegt altijd alleen een zetpil als ze hele hoge koorts hebben of pijn Ik geef tegenwoordig alleen nog maar boven de 40 een zetpil
Ik heb het wel eens gebruikt, werkte wel redelijk. Ik ga dan eerst die zetpil, mocht hij wakker worden omdat hij echt niet lekker was, dan gaf ik hem paracetamol, van wat ik mij kan herinneren
Zijn deze zetpillen op dokterrecept of vrij verkrijgbaar? want mijn zoon hoest ook zo enorm en dan vooral 's nachts. ik merk dat hij er erg moe van wordt, dus wellicht kan ik het ook eens overwegen...
Annetske: ze zijn vrij verkrijgbaar. Ik vind het ideale dingen. ze verminderen het hoesten flink en Nick slaapt dan gewoon de hele nacht door ipv wakker hoesten. Ik heb ze de afgelopen 2 jaar meerdere keren gebruikt, overigens nooit in combi met gewone zetpillen/paracetamil. Je moet alleen opletten dat je het bij mn droge hoest geeft maar dat staat op de verpakking. Als ze veel slijm ophoesten heeft het hoesten functie en mag je het niet onderdrukken. Maar ik vind het hele fijne rustgevende dingen. Overigens gebruik ik ook regelmatig tussikind druppels tegen hoesten (homeopatisch van vsm) dat geef ik ze dan overdag en ook als ze wel slijm ophoesten. Dat vind ik ook fijn spul
Bedankt duikster voor de reactie! ik gebruik overdag ook tussikind van VSM maakt het hoesten goed los e.d. ik ga vanmiddag eens op jacht naar deze zetpillen en dan voor de nacht... hopelijk kan ik ze vinden