Mijn kleine vreetzakje krijgt 8x per dag 120+4 scheppen... (2 hypo allergeen en 2 voor hongerige baby's) Nu moet ik zelfs nog erg mijn best doen om hem tot 3 uren te rekken. Tussendoor wat water helpt wel wat. Maar als ik hem de vrijheid geef, wil hij nog meer eten!!! 's Nacht neemt hij zo'n 100cc. Hoeveel krijgt jouw baby? Hij zal nu zo'n 4500 gram wegen... Hoe kom ik in godsnaam op minder voedingen??? Als ik hem meer aanbied, ben ik bang dat hij nog 8x per dag komt, en dan krijgt hij veel te veel!!! Hoe hebben jullie die overstap gemaakt? Als hij niet slaapt, huilt hij en zoekt hij echt om een tepel/speen... Fopspeen trapt meneer niet in....
huilt hij echt omdat hij honger heeft? krampjes kunnen soms ook op honger lijken en als je dan voeding blijft geven kom je in een cirkel waardoor je kindje steeds meer wil eten, ik zou nog even wachten met minderen als hij echt zo´n honger heeft.
Hoe lang doet hij over zijn fles?? Amy had hem aan het begin in no time leeg en kwam ook vaak. Hebben toen de dodie fles gekocht en toen deed ze er z'n 20-25 minuten over ipv 5-10.
Shaylen, ik moet nu over op totale voeding voor hongerige baby's. Bij het CB zeiden ze ook al, nog ff lekker doorgaan zo, het komt vanzelf. Bedankt voor je antwoord... Linda, Niek doet er ook zo'n 10 min over, te snel dus! Waar kan je die flessen kopen? Was al veranderd naar Avent, maar dat helpt ook niks...
Ik had hem gehaald bij de apotheek. Weet natuurlijk niet of het bij jou ook gaat helpen maar hier was dat het geval.
Volgens mij krijgt hij nu al veel teveel. Ruim 1 liter (120/4 is in totaal geen 120 cc, maar 135 cc.) en dat is niet goed voor de nieren, zeker niet als ze nog zo klein zijn. Het kan heel goed zijn dat je baby last heeft van verborgen reflux en last heeft van het zuur. Dat gevoel verdwijnt bij drinken vaak even. Of last van krampjes die dan zo worden weg gedronken/gezogen. 4500 gram weegt hij.....dan zou hij 150 cc per kilo lichaamsgewicht gemiddeld nodig hebben per 24 uur. Dus zou het 675 cc per dag mogen zijn en dat is 400 cc minder als hij nu krijgt...... Als ik jou was zou ik het toch even in de gaten houden of het niet bovenstaande is..... meer dan 1 liter elke dag is echt veel teveel!
Helemaal eens met merel69. Je geeft namelijk echt teveel, je gaat over de liter heen, dat kunnen de niertjes nog niet verwerken. O en als je al forte voeding geeft kun je de hypoallergene wel weglaten, want dat heeft dan geen enkele zin meer.