Hoeveelheid hapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gerlinde1, 18 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Dag allemaal,

Ik vroeg me af hoeveel jullie kindjes eten naast de BV of fles?
    Je kan overal lezen wat ze wanneer mogen eten, maar geen hoeveelheden :( .
    Mijn zoon krijgt nog 4 xBV en daarnaast 1 fruithap van ongeveer 100 gram, een broodkorst en 1 warm hapje van ongeveer 100 gram.
    Hij is hier nog helemaal tevreden mee.

Ben benieuwd!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gingen steeds uit van wat hij wilde hebben. rond de 7/8 maanden waren dat 2,5 fles waarvan 1 met papgranen, 1 of 2 stuks fruit, 150-200gram warme hap, en een boterham.

En daar was hij prima tevreden op. Maar het was ook altijd een flinke eter..

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae at al vrij snel 200 gram fruit en soms zelfs iets meer. Groente at ze met 8 maanden volgens mij ook 200 gram. Later zijn we een toetje bij gaan geven. En tussendoor overdag kreeg ze een soepstengel of liga.
    Oja en smiddags at ze toendertijd net wel, net niet 1 boterham. Inmiddels zijn er dat (van de ene op de andere dag) 2 geworden. Volgens mij was dat rond de 8 , 8,5 maand ineens.
    Sinds Fae goed brood eet (dus 1 boterham helemaal) zit ze op 2 flessen, smorgens 1 en s avonds 1.

Het zou kunnen dat bij jullie, dat hij misschien minder bv gaat eten, als hij meer groente, fruit en brood krijgt.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De bedoeling is dat je kindje met 12 maanden drie gewone maaltijden eet... een normale maaltijd is natuurlijk een beetje moeilijk maar dit is een aardige richtlijn:

- ontbijt: pap of een boterham (1 à 2) + beker melk
    - tussendoortje: stukjes fruit + beker drinken
    - lunch: 1 à 3 boterhammen, belegd + beker melk / thee
    - tussendoortje: koekje, soepstengel, rauwkost etc + drinken
    - avondeten: circa 200 - 300 gram warme maaltijd (3 componenten of samengestelde maaltijd dus aardappelen /groenten / vlees of bijvoorbeeld nasi / bloemkool etc)
    - misschien nog een avondflesje melk voor de lekkere trek en voldoende calcium

Je hebt dus even de tijd om hier naar toe te werken. Als je merkt dat je kindje niet meer vaste voeding gaat eten is het tijd om de bv naar beneden te brengen.

Deel Deze Pagina