Ik wil graag flesvoeding gaan geven en wil graag een flessenwarmer halen. Nu heb ik een paar vraagjes: * Hoe snel is de fles warm? * Welk merk heb je en hoe bevalt deze? * Welke flessen kunnen erin?? * Wat kostte de verwamer? Heb vanmiddag bij de prenatal 1 gezien van avent van 54.95, kunnen hier alleen die van avent in of ook meerdere flessen? Alvast super bedankt voor de antwoorden!
ben je van plan om borstvoeding uit de fles te gaan geven of kunstmatige voeding? Voor borstvoeding heb je nl. wel een flessenwarmer nodig maar voor kunstvoeding niet. Dan kun je het water ook in een magnetron verwarmen (moet je die natuurlijk wel hebben Ik heb er ook een van het merk Avent gehad, was een tweedehandsje van m'n schoonzus dus gratis. Omdat ik ook alleen Avent-flessen heb, weet ik niet of er ook andere merken inpassen, maar ik denk het wel want de flessen van Avent zijn in vergelijking met andere merken best breed. het duurt wel iets van 5 minuten voor het flesje warm is en als een kleintje aan het krijsen is, is dat best lang ;-( kijk anders eens op Marktplaats. Ik vind 55 euri voor een flessenwarmer echt belachelijk veel. je kunt ook kokend heet water in een grote beker doen en daar de fles inzetten....kost een stuk minder!
en als je het wel snel wil hebben, maar niet in de magnetron: Water koken, in de fles gieten en aanvullen met koud water tot de juiste temperatuur. Als ik het hier zo hoor, wordt een flessenwarmer eigenlijk alleen echt gebruikt bij borstvoeding. En iedereen die hem verder koopt, gebruikt hem in de praktijk amper tot niet. Voor onderweg kun je altijd een thermosfles warm water meenemen. Voor de borstvoeding had ik een 2e hands flessenwarmer van Prenatal. Eén met autostekker. Het duurde een minuut of 5 tot 7 voor het warm genoeg was. Op marktplaats staan er overigens diversen.
Bedankt voor de info meiden! We hebben wel een magnetron met oven in 1. Maar wil graag een flessenwamer om de kunstvoeding in op te warmen. Wij eten vaak iets wat uit de oven komt en wil niet daarna het flesje opwarmen. Ik zal eens rondsnuffelen op marktplaats bedankt voor de tip!
Ik heb deze: BEABA Elke fles kan eronder, Binnen 30 sec op de juiste temperatuur. Je kunt er ook potjes in verwarmen (au bain-marie) Werkt precies zo als een Senseo koffiezet apparaat. Wij hebben geen magnetron (Vind vriend verschrikkelijk) dus op deze manier is het ook snel klaar. Hij kostte 79,95. Sommige zullen dit best duur vinden, maar ik vind hem het geld waard.
Toevallig zat ik net te zoeken naar recenties hierover, want hij staat in het WIJ Magazine. Er staat aangegeven dat het binnen enkele secondes klaar is, is dat ook écht zo?
Hoi,ik heb er ook 1 maar het duurt ong.7 minuten(prenatal) en gebruik hem nooit...ik heb altijd gewoon warm water uit de kraan....is schoon en kraamhulp adviseerde het!!! ZO KLAAR!!!!
Ja tegenwoordig mag het wel, maar in sommige streken van Nederland zit er heel veel kalk in het water. En oude huizen hebben vaak oude leidingen waar veel rotzooi in kan zitten. Dus ik heb het zelf nooit gedaan omdat ik me daar niet prettig bij voel.
Ik gebruik half kokend water en giet er koud water bij tot de juste temp of ik zet de waterkoker aan tot ik denk dat het water de juiste temp heeft en zet hem dan weer uit ( even tijdje gokken, maar daarna weet je het wel) Ik heb ook een flessenwarmer maar ik ben zo veel sneller klaar! Vind die flessenwarmer echt een onding.... xxx
Dat heb ik ook.. op de site van onze water-verstrekker staat ook duidelijk, dat de drinkwater-kwaliteit van warm kraanwater, niet gegarandeert is (o.i.d) . Dus vandaar dat ik ook liever voor de waterkoker koos.
Wij hebben nooit een flessenwarmer gebruikt. Ik gebruikte altijd warm water uit de kraan, of maakte de fles warm in de magnetron. Gebruikte ook nog wel eens water dat net van de kook af kwam (waterkoker) en vulde dat aan met koud water tot het de juiste temp. had.
Wij hebben de verwarmer van Avent voor de afgekolfde melk. Het duurt ongeveer 3 minuten voordat het flesje warm is en er kunnen ook andere merk flesjes in. Nadeel vind ik dat de temperatuur niet altijd helemaal klopt (melk nog te heet of te koud). Voordeel vind ik dat er strakjes ook potjes in verwarmd kunnen worden.