Anticonceptie

Discussion in 'Na de bevalling' started by evenstar, Mar 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Tijdens de kraamtijd ben ik regelmatig gewezen op het belang van anticonceptie. Door vk en kraamhulp. Ik heb echter altijd geroepen dat ik tussen de zwangerschappen (die ik hoop te hebben) geen anticonceptie in mijn lijf wil. ;)

Dat gedoe, en dan weer de onzekerheid die je kan hebben als je eraf bent...

Ik geef volledige bv en ben van plan dit minstens 6 maanden vol te houden. Nu ga ik hier niet op vertrouwen, maar zou het genoeg zijn om gewoon condooms te gebruiken? Ik had altijd een Mirena... we willen volgend jaar als Renske 1 is voor en brusje gaan, ik vind het ook zonde om er voor die 10 maanden een Mirena in te laten zetten (en het was zo pijnlijk... urgh).

Wat doen jullie?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,831
    9,336
    113
    Gelderland
    Ik wil liever ook geen hormonen in mijn lijf maar altijd met condoom zie ik ook niet zitten:D Dus ik heb eigenlijk nog geen idee!! maar ik heb nog wel even want ben nog niet ongesteld geweest dus hoef nog niet te beslissen wat ik wil!
    Maar ik denk dat in jouw geval een condoom voldoende moet zijn.

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey!

Bij mij zit de Mirena er al weer in. En vrijwel pijnloos deze keer! Die ontsluiting en bijbehorende weeen voor de ks waren dus toch ergens goed voor ;)

De vorige drie keer deed het plaatsen toch echt wel pijn, en was ik lijkbleek erna en zelfs een keer (de enige keer in mijn leven) flauw gevallen.

Luca-man en ik willen de eerste twee jaar niet gaan proberen voor een derde (daar is twee kindjes tegelijk iets te veel werk voor :) ). Maar voordat de ukjes drie zijn waarschijnlijk wel.

De Mirena zit dus maar 2, max. 3 jaar, maar ik ben er zo tevreden over dat we er wel voor gekozen hebben. Constant condooms is niet alleen minder fijn in gebruik, maar ook een dure hobby ;)

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    hier ook bv en wij houden het eerst ook bij condooms. Als het aan ons licht en zoals we er nu over denken, gaan we de eerste 1,5/2 jaar niet voor een 2e. Mocht die zich toch wat eerder aandienen, dan is het welkom.

5. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, zo zie ik het ook, als het zich aandient is het hardstikke welkom. Ik twijfel nogsteeds. Want condooms zijn idd duurder dan een Mirena, en gedoe, en het zit en vrijt niet lekker...

Ik peins nog even door. Het liefst zou ik helemaal niks doen, en bv. met iets als Persona en dan condooms bij ei, maar met bv. is Persona misschien niet makkelijk in gebruik?

6. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    België
    Je kunt ook zwanger worden als je nog niet terug ongesteld geweest bent hoor. Dus toch maar opletten...

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hier helaas net weer terug aan de pil.
    ik heb 6 maanden bv gegeven en toen hebben we een condoom gebruikt.
    Hier geen enkel risico want, ondanks dat ik heel graag weer zwanger zou willen zijn, nog geen tweede.
    Volgend jaar wel weer maar eerst maar eens mijn mannetje daarover spreken.

8. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Hihi ja, ik zag je ook al op het andere topic... hier zou ik stiekum nog blij zijn ook met een 'ongelukje'. Maar nee nee we wachten echt tot Renske 1 is :)

Volgens mij is mijn loopt mijn lijf gewoon een beetje achter; het denkt: hee ik was toch ZWANGER? Ik wil weer!!

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier nu nog condooms omdat ik borstvoeding geef, ik ga er van uit dat dit voldoende is en een eventueel 'ongelukje' zou hier van harte welkom zijn.
    Ik twijfel nog over de pil of een mirena voor straks.

Share This Page