Ervaring met bevalcentrum West (Sint Lucas Andreas Ziekenhuis te Amsterdam)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Haasje83, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo dames,
    Ik ben eindelijk is een beetje rond aan het kijken hoe en wat voor straks en kwam het bevalcentrum West tegen op internet!

Ik vind het er zelf best goed uitzien maar ben nu op zoek naar ervaringsverhalen!!! Hoe vond je de ruimte, verzorging etc etc...
    Kon er helaas zo snel nog niets over vinden via zoeken:(

Alvast bedankt!!!!!!!

2. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik lees ook graag mee!

4. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Het enige wat ik weet is dat het voor mij bijna geen optie is vanwege de ligging (in west) en ik zelf in zuid woon. De verloskundige wil daar niet naar toe in de spits... best een nadeel!! Dus wel iets om rekening mee te houden als je niet in west woont...

5. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik woon zelf ook in Zuid maar toen ik ernaar informeerde reageerde ze er zelf erg enthousiast over (dat ik een rondleiding kon doen etc)... zal dat nog maar een extra keer checken voordat ik helemaal enthousiast ben:(

6. Belle1978

Echt? Grappig hoe dat kan verschillen hè? Ik woon in de Pijp, misschien dat dat nog iets uitmaakt (weet niet hoor)??? Of woon jij daar toevallig ook :)

Ik denk dat het ontzettend verschillend is hoe verloskundigen tegen bepaalde ziekenhuizen aankijken. Ik wilde ook heel graag informatie over bevalcentrum West, maar heb dat eigenlijk niet kunnen vinden. Ook de verloskundige heeft er dus niet veel over verteld (alleen dat het onhandig is in de spits en dat het buiten hun normale werkterrein valt)
    Je kunt naar zo'n informatiedag, maar die was precies op een dag dat ik niet kon en nu weet ik niet wanneer de volgende is en ik sta toch op punt van bevallen. Ik heb nu als voorkeur het OLVG.

7. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 luckybird, 6 jan 2010
    Laatst bewerkt: 6 jan 2010
    ja spits is zeker iets om rekening mee te houden!!

Maar ja ik denk dan, stuur me dan iets eerder in zodat we niet hals over kop er naartoe moeten, dat snap ik dan niet. Als zij je gewoon op tijd insturen heeft niemand stress en loop je geen risico. Maarja, de meeste vk's promoten thuisbevallen (en last minute ritjes naar het ziekenhuis??).

ergens ook wel weer begrijpelijk dat zij liever meerdere dames in 1 zelfde wijk doen natuurlijk, maar van huis naar huis racen kost ook weer tijd. Waarom geen vaste verloskundigen in een bevalcentrum die ook je controles doen? En die een paar bevallende vrouwen tegelijk terplekke begeleiden?

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het OLVG is top (1e bevalling daar gedaan maar ga nu verhuizen naar Badhoevedorp)

Ik ben geinteresseerd in het bevalcentrum vanwege de mogelijkheid om een badbevalling te doen. De verloskundige in Badhoevedorp gaat er wel heen. Het hangt er inderdaad vanaf of ze het snel kunnen aanrijden.
    Ik woon nu op de Eilanden (Oost) en toen kon het dus ook echt niet. Ik kon 'kiezen' OLVG of Boven IJ. Allebei trouwens prima

9. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Het bevalcentrum west is opgezet door 11 verloskundigenpraktijken die gevestigd zijn in West....
    Alleen ik zit niet bij een van deze praktijken, wilde graag iets meer in de buurt en was in het begin nog niet bezig met waar ik zou willen bevallen;)

Ik woon zelf in de rivierenbuurt, het OLVG is dus wel iets dichterbij, kan dan mooi op de tweede plaats staan!!!
    Maar ik weet eigenlijk nog niet of mijn vk er niet naartoe wilt, ik informeerde ernaar en ze reageerde erg enthousiast; dat het er mooi en ontspannen is en dat ik er maar een rondleiding moest doen. Maar mijn praktijk heeft er 5, wie weet denken ze er niet allemaal hetzelfde over:(

Ik wil in iedergeval niet thuis bevallen! Dus daar kunnen ze hoog en laag over springen... maar ik kan haar niet eens kwijt achter het bed:p

10. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik heb wel goede berichten gehoord over bevallen in 't SLAZ, maar ik weet alleen niet of dat dan hetzelfde is als Bevalcentrum West....

11. Belle1978

Dat is exact wat mijn man ook zei. Stuur ons dan eerder die kant uit. Maar volgens de verloskundige wil zo'n bevalcentrum ook "productie" draaien en aangezien de eerste centimeters heel lang kunnen duren houd je dus zo'n kamer te lang bezet. Ik weet trouwens niet of Bevalcentrum West er zelf echt zo over denkt!

Thuisbevallen is overigens inmiddels geen optie meer ivm de verdieping waarop ik wil bevallen (woon in een maisonette). De bovenste verdieping is namelijk niet bereikbaar voor de hoogwerker van de brandweer. Uit veiligheidsoverwegingen zou ik dus een verdieping lager moeten bevallen. Dat zie ik helemaal niet zitten, het is daar veel gehoriger plus daar is geen privacy ivm gordijnen. Aangezien je toch de eerste centimeters thuis moet doen lijkt mij het een groot voordeel als je vervolgens snel in het ziekenhuis bent. Een tijdje in de auto moeten lijkt mij geen pretje met weeën.

En ik heb gehoord van iemand van de yoga dat er bij het OLVG ook een kamer is met bad??? Maar dat weet ik dus niet zeker.

Deel Deze Pagina