bij wk 33 vocht verlies. vliezen gebroken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Love Always, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love Always

Love Always Actief lid

11 mrt 2009
    109
    0
    0
    dit wordt mijn eerste kindje.

rond half 5 vannacht voelde ik ineens water vloeien, een onderbroek vol. Ik dacht eerst dat het de "standaard" afscheiding was, maar dit was veel wateriger zeg maar.

Ik werd al bang en dacht gelijk aan de vliezen die gebroken zijn. Volgens mijn man, gaat dat veel anders, en hoef ik me geen zorgen te maken.

Ik ben een ander onderbroek gaan aantrekken, maandverband erin gezet "just in case", maar elke nu en dan komt er een scheutje vocht eruit, zonder te niezen of iets. Ik lig gewoon rustig in bed.

Nu vraag ik me af hoe je voelt of het idd je vliezen zijn die gebroken zijn of gewoon afscheiding of iets anders?

moet ik me zorgen maken?
    Ik ga morgen denk ik mijn VK bellen...

heeft iemand v jullie dit ook meegemaakt? wat houdt het in?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou, ik zou zeker je verloskundige bellen. Het klinkt wel erg veel voor afscheiding. Heb je al op je handen geblazen? Als je op je handen blaast en je verliest vocht is het negen van de tien keer vruchtwater. Je kan er ook aan ruiken. Het verschil tussen bijvoorbeeld urine/vruchtwater ruik je wel.

Ow en niet lullig bedoeld voor je man, maar hoe kan hij nou weten hoe dat gaat? Bij elke vrouw gaat dit anders. Sommige vrouwen verliezen in 1 keer alles en sommige vrouwen verliezen scheutjes. En bij sommige breken de vliezen pas bij de de bevalling. Dus ik denk dat hij er weinig van zeggen kan.

Altijd het zekere voor het onzekere nemen en je VK bellen, zeker gezien je termijn. Die kunnen heel makkelijk checken of het wel of geen vruchtwater is.

Succes!!

3. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik heb het ook meegemaakt ... en zie onderschrift!
    Het was bij mij precies zo zoals jij omschrijft en eenmaal in het ziekenhuis bleken mijn vliezen te zijn gebroken!

Ik heb het thuis ook opgevangen en het was erg waterig met wat vlokjes er in!

Hopelijk is het vals alarm bij jou en blijft je kleintje nog even zitten!!! Succes!!

liefs, Eleni

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik zou vandaag bellen. Bij mij op de envelop staat dat je ook moet bellen als voor de 37 weken de vliezen gebroken zijn. Better safe than sorry.

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb dat ook gehad bij mijn zwangerschap (38w2d) en mijn vliezen waren idd gebroken. Bij mij kwam ook niet in één plons eruit, amar steeds beetje bij beetje. Omdat ik onder behandeling was bij de gyn. kon ik meteen langskomen.

Ik zou de vk bellen als ik jou was. En als je op je hand blaast, verlies je dan ook water?

Succes..

6. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    Dit lijkt idd op gebroken vliezen. Bel a.j.b. de vk, beter een keer te veel dan niet. Als je vliezen gebroken zijn is er ook een goter infectiegevaar, denk aan je kindje!

Succes!:)

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mijn vorige zwangerschap ging het ook zo.,...steeds scheutjes verliezen. Als je kindje goed is ingedaald, kan het de boel afsluiten zodat er niet in een keer een grote plons komt. Wat ook kan, is dat er een scheurtje in zit.
    Wat het ook is, daar mag je niet te lang mee blijven lopen.
    Dus niet morgen maar NU bellen naar je vk en het iig laten controleren!
    Beter 10x voor niks, dan 1x te weinig.....succes!

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Dat was ook inderdaad mijn eerste gedachte toen ik dat las! Tenzij hij gynaecoloog is natuurlijk, dan is het een ander verhaal...

Gewoon even bellen, en laten checken!

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Heb je al gebeld? Ik ben erg benieuwd wat het nu geweest is...
    Hopelijk is er niks aan de hand, en is het vals alarm.

10. napie

napie Lid

28 dec 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan heel veel afscheiding hebben in de zwangerschap of zelfs urineverlies maar het kan net zo goed ijn dat je vliezen inderdaad zijn gebroken. Ik zou toch je verloskundige even bellen voor controle

11. Romy1979

Ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk waren het niet je vliezen, maar toch urine of afscheiding.

12. dreatje

dreatje Lid

1 sep 2008
    98
    0
    0
    Ik heb het zelfde gehad ook 33wk om half negen smorgens smiddags half5 was hij geboren dus het kan best hoop dat het goed met je gaat dat het toch iets anders was

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ze houdt ons wel in spanning:p

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Of ze ligt nu in het ziekenhuis (ter controle of om te bevallen)......hoop ik dan maar, als het werkelijk vruchtwater was!

15. Love Always

Love Always Actief lid

11 mrt 2009
    109
    0
    0
    Nou dames, sorry dat ik nu pas reageer! HECTISCHE TIJD!

Nadat ik mijn onderwerp startte verloor ik behoorlijk veel vocht. Ik wist toen zeker dat het de vliezen waren. Heb de vk gebeld, ze heeft idd geconstateerd
    Dat mijn water was gebroken. gelijk naar het ziekenhuis, ben er nu nog.

Heb een prik gehad voor de longgroei vd baby, en weeenremmers omdat dat ook een beetje was begonnen.
    Gisternacht zware nacht gehad, veel pijn. Dacht dat ze dan we'll geboren zou worden. Hevige weeen, maar gelukkig hielden ze op na een uur ong.

En vandaag is het tot nu toe rustig. Tweede prik ontvangen, ze hopen dat de baby nog in me buik blijk minstens een dag. Na vandaag gaan ze de remmers minderen en de natuur zijn gang laten gaan...

Spannende tijd! Best wel bang voor de bevalling maar hopelijk komt alles goed, vooral met me kleine meid die zo'n haast heeft!

Bedankt voor alle reacties dames.
    X

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jeetje meid! Succes daar en goed dat je gebeld hebt!

17. Romy1979

pff meid, heftig. Kan me voorstellen dat je je toch wel een beetje zorgen maakt.

Ik wens je veel sterkte toe! Hopelijk blijft je meisje nog even zitten.

Romy

18. miffy11

miffy11 Niet meer actief

jeetje zeg!
    mijn vliezen waren ook gebroken met 33.1 (vorige zwangerschap) en was geen houden meer aan! 5 uur later werd mijn dochter geboren.

maar ik heb altijd begrepen dat na het breken van de vliezen de baby binnen 48 uur geboren moet worden ivm infectiegevaar?

heel veel succes in ieder geval!

19. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Jeetje meid, heftig zeg!!

Nou hopelijk blijft de kleine nog een paar weekjes in je buik zitten.

Sterkte!!

20. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Jemig meis, goed dat je gebeld hebt! We maakten ons al zorgen om je...nu kunnen ze je goed in de gaten houden en tja, als je meisje eruit wil dan komt ze toch wel!
    Succes!

Deel Deze Pagina