Tweede bevalling altijd sneller?

Discussie in 'De bevalling' gestart door merah, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben, nu anderhalf jaar geleden, binnen vier uur bevallen van onze eerste en overal hoor ik dat de tweede meestal sneller komt.
    En daar heb ik me nu dus ook soort van op ingesteld.
    Toch ook veel verhalen van bevallingen van meer dan een dag.

Hoe reeel is mijn verwachting weer een hele snelle bevalling te krijgen?
    Iemand die er iets zinnibgs over kan zeggen uit ervaring?

Vandaag precies 40 weken. Ik kan niet wachten...

2. sepherine

sepherine Niet meer actief

ik heb geen ervaring met snelle bevallingen
    eerste bevalling 46 uur geduurd , sterrekijkertje , gebroken vliezen , weeopwekkers , vacuumpomp , te veel bloed verloren na bevalling , geknipt en gehecht ,ruggeprik die niet werkte , hel bevalling dus

ze hadden mij gezegd dat de tweede zeker veeel sneller zou zijn
    maar helaas

43 uur wel een makkelijkere bevalling , geen knip of scheur en een ruggeprik die nu wel werkte .

het is geen zinnig antwoord op jou vraag , maar het hoeft dus niet sneller te gaan , wel weet je wat je kan verwachten , hoe de weeeen en persweeen aanvoelen etc ....

succes !!

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    In de regel gaat een 2e bevalling vaak wel sneller dan de eerste. Je lichaam heeft het al een keer meegemaakt, je weet zelf ook beter wat er gaat komen etc..

Maarrrr, dit is natuurlijk lang niet bij iedereen zo. Als ik jou was zou ik er opnieuw blanco ingaan, met in je achterhoofd wel die 4 uur van je eerste bevalling. Dat is namelijk razendsnel en mòcht je 2e bevalling sneller gaan, dan heb je dus nog minder tijd om je voor te bereiden na die eerste wee. Zo zou ik sowieso meteen de vk bellen, zodra je enige wee van betekenis voelt..