Hoi meiden, Ik wil graag gaan bevallen in het Zuiderziekehuis in Rotterdam. Hoe zijn jullie ervaringen mbt bijvoorbeeld: - Pijnstilling - Mocht je man altijd op bezoek komen? - Mocht je kindje op de kamer bij je blijven? - Had je privacy tijdens de weeen en bevalling, dus niet in en uit lopen van allerhande personeel. - Ik wil graag borstvoeding geven, lieten ze je daarin vrij? - Werd het kindje na de geboorte pas onderzocht nadat jullie zelf kennis hadden gemaakt? Uitgebreidere informatie is zeer welkom! Het duurt nog wel eventjes voor mij, maar ik wil wel graag weten wat ik ongeveer kan verwachten
Hoi Ilona, Ik ben 2 keer bevallen in het Zuiderziekenhuis. Mij is het prima bevallen en ik zou het er deze keer ook het liefste doen! Even wat antwoorden op je vragen: - Pijnstilling: Ik heb bij de 1e bevalling lachgas gekregen, dat mag nu geloof ik niet meer. Bij de 2e bevalling ging het zo snel dat ik geen pijnstilling heb gehad. Als je het wilt moet je er gewoon om vragen, weigeren kunnen ze eigenlijk nooit. Ik heb bij de bevalling van mijn oudste (in het Clara ziekenhuis) een pethidine prik gekregen. Daar werd ik helemaal high van! - Man op bezoek: Ik heb bij beiden 1 nachtje in het ziekenhuis gelegen. Mijn man is die avond behoorlijk lang gebleven, ook gewoon na het bezoekuur. Daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Toen hij mij de volgende ochtend op kwam halen hoefde dat ook niet persé onder de bezoektijden - Kindje op je kamer: Alle twee lagen ze naast mijn bed in zo'n plastic wiegje. Mijn jongste hebben ze op een gegeven moment 's nachts even meegenomen naar de zusterspost. Hij lag heel de tijd wakker en ik wilde echt slapen. De zuster stelde dat zelf voor, ik was daar wel blij om want wilde het niet zelf vragen omdat ik me daar een beetje bezwaard voor voelde. - Privacy: Omdat je aan een apparatuur ligt moet je wel regelmatig gecontroleerd worden. Gelukkig kan dat ook vanuit een andere kamer, dus ze laten je wel lekker alleen met je man. Je hebt gewoon 1 verpleegkundige die verantwoordelijk is voor je tijdens je bevalling. Als er een gynaecoloog bij moet komen neemt die wel eens een assistent mee, maar ik heb me daar eigenlijk nooit aan gestoord. - Borstvoeding: Bij beide bevallingen hebben ze gelijk geholpen om de baby aan te leggen na de geboorte. Ook kwamen ze 's avonds regelmatig kijken of het al tijd was om te voeden en hielpen me dan ook met aanleggen. - Onderzoek na geboorte: Ik heb ze allebei heerlijk lang op mijn buik gehad. Ze werden pas weggehaald toen wij dat zelf wilden. De onderzoeken vinden plaats op dezelfde kamer, dat kan je dus als moeder gewoon zien vanuit je bed. Onze jongste mocht ook zijn eigen kleertjes aan, bij mijn andere twee moesten ze van die afgrijselijke ziekenhuispakjes aan, dat was wat minder... Ik vond de verloskamers heel mooi om te zien. Heel ruim en met lichte kleuren. De kamers op de afdeling zijn ook wel goed, je ligt meestal met 1 of 2 anderen op de kamer. Aan de buitenkant ziet het er allemaal wat gedateerd uit, maar binnen valt het echt mee. Als je nog meer vragen hebt laat je het maar weten!
Hoi Eliza, Hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoorden! Ik ben me nu aan het orienteren, het Ruwaard van Putten in Spijkenisse is misschien ook een optie, maar het zuider klinkt uit jouw verhaal als een prima ziekenhuis om te bevallen! Mocht ik nog vragen krijgen mettertijd, mag ik dan bij je aankloppen? Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens
Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Heb je een bepaalde reden dat je graag in het ziekenhuis wilt bevallen? Mijn drie bevallingen zijn ingeleid omdat ik 2 weken over tijd liep dus ik had eigenlijk geen keuze. Ik ga er nu eigenlijk weer vanuit dat dat gaat gebeuren, ik moet er eigenlijk niet aan denken om thuis te bevallen. In het ziekenhuis heb je alles bij de hand voor het geval dat het nodig is. Het lijkt mij alleen niks als je met weeen in de auto moet. Mijn beide bevallingen in het Zuider zijn gewoon door mijn eigen vk gedaan, met assistentie van een verpleegkundige. Bij beiden is wel de gynaecoloog op het allerlaatste moment geweest, maar dat was alleen voor de zekerheid. Waarschijnlijk is er wel een informatieavond in het ziekenhuis, dan kan je daar altijd heen gaan. Het enigste minpunt is het parkeren bij het ziekenhuis, er is niet altijd evenveel plaats. Als er nog vragen bij je te binnen schieten kun je die altijd stellen hoor.
Hoi meid, Dankjewel Ikk wil graag bevallen in het ziekenhuis omdat alles bij de hand is en je het gedoe thuis niet hebt. Ik was van plan om zeker de informatieavond te gaan bezoeken om me een goed beeld te vormen over hoe het er daar aan toe gaat. Ik moest pas met mijn moeder naar het ziekenhuis en toen was het ook geen pretje met parkeren