Ervaring met bezorging via DPD?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 30 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had donderdag kattenvoer besteld bij een winkel en dat wordt bezorgd via DPD (nog nooit van gehoord).
    Op vrijdag krijg ik een mail dat de zending was aangeleverd.
    Gisterenochtend kreeg ik van dpd een nieuwe mail dat ze die dag tussen 15.22 en 16.22 uur zouden komen.
    Om 15.05 ging ik ff de track volgen (via hun gps site) en zag dat de bezorger in mijn woonplaats was en er stond dat hij nog 20 stops voor mij had. Je kan de route dus online volgen. Ook stond er (bij "waar is mijn zendig geweest") dat hij in het afleverproces zat (met een plaatje met chauffeur erbij).
    Om 15.30 had hij nog 17 stops voor mij en om 16.15 nog 13 stops.

Ik ging er dus al vanuit dat het wat later dan 16.22 ging worden. Geen probleem.

Om 17.00 nogmaals gekeken en toen was de chauffeur van het kaartje verdwenen.
    Ook gaf hij niet meer aan hoeveel stops er voor mij waren.

Gisteren heb ik dus niemand gezien.
    Ook vanochtend weer gecontroleerd.
    Op de gps tracking zie ik alleen mijn huis weer en bij de status "waar is mijn zending geweest" staat nog steeds dat hij in het aflever proces zit, dus bij de chauffeur.

Zucht.... zal je net zien dat hij pas maandag geleverd gaat worden en dan ben ik niet thuis!
    Had express gekozen voor bezorging op zaterdag omdat ik dan thuis ben.

Maandagochtend gelijk maar ff bellen met DPD, maar heb hem nu al hangen! :mad:

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dat ligt dan echt aan de bezorger ik heb altijd goede ervaringen met DPD gehad

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ja maar het is toch vreemd dat de gps tracking dan ook is verdwenen en dat er staat dat hij nog steeds in het afleverproces zit. (Hetzelfde principe als bij post.nl als ze melden dat de bezorger onderweg is).

Als het aan de bezorger ligt dan zou hij er ws wel een melding van "niet thuis" ofzo van hebben gemaakt.

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ooh hou op schei uit met dat dpd. Wij hebben hen ook als bezorgers op werk. Altijd wat. Privé ook trouwens. Gekste dingen meegemaakt maar uiteindelijk (met wat moeite) de goederen altijd ontvangen ;)

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Wij werken zakelijk ook met dpd als bezorgdienst. Tot nu toe nog geen slechte ervaringen gehoord (vanaf 1 december). Hopelijk blijft dat zo

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb er twee keer wat van bezorgd gehad en ging beiden keren niet goed.
    Eerste keer was het zogenaamd bezorgd maar nergens te vinden. Kwam een dag later een buurman van een aantal huizen verderop ermee dat er iets voor mij bezorgd was bij hem.

Tweede keer ook bij de track en trace dat het afgeleverd was. Verder geen info, maar geen pakket. Na veel bellen bleek het in een of andere sigaretten winkel te liggen waar ik naar heb moeten zoeken. Dat bleek hun afhaalpunt te zijn.

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

Zakelijk is het prima, maar particulier. Vreselijk! Wanneer er staat dat het met de dpd geleverd wordt, bestel ik al niet meer. Nooit op tijd ect.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Vind het niet erg als het toch een dag later wordt maar meld dat ff netjes.
    Het lijkt er nu op alsof mijn pakket nog in de vrachtwagen ligt en dezevan de aardbodem is verdwenen.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Hier ook alleen maar goede ervaringen!

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Nou gisteren om 8 uur gelijk gebeld, kreeg een jongen aan de lijn.
    Ze wisten niet waar mijn pakket was en ook niet waarom het niet was geleverd.... maar ze verwachtte dat ik dus gisteren mijn pakket dan zou gaan krijgen.
    Hoe laat etc konden ze pas vanaf 10 uur zien ik dan ook via de site en mijn pakketnummer.

Om 11 uur nog niks bekend dus weer gebeld.
    Een dame aan de telefoon.
    Die heeft het uitgezocht en nu bleek dat de chauffeur vergeten was de batterijen van zijn scanapparaat op te laden en ook de oplaadkabels niet mee had.
    Zijn scanner was dus leeg geraakt en dus besloot hij alles weer mee te nemen.
    Maar ik zou het zeker gisteren geleverd krijgen want het zat weer in de truck! Dit werd verteld door de afdeling transport.
    Tijdstip zou ik nog bericht van krijgen.
    Ik kon het ook laten afleveren bij een winkel en daar op halen! Ja duh!! Ik heb verzendkosten tot mijn deur betaald! Dan ga ik toch geen extra kosten maken door het weer ergens op te moeten halen (andere kant vd stad).
    Ze moesten de handscanner eerst uitlezen en daarna konden ze een nieuwe tijd noemen (en mijn man maar braaf wachten de hele middag thuis).

Om half 3 nog niks gehoord en gezien en dus maar weer bellen en weer een andere dame aan de telefoon.
    Nu blijkt achteraf dat het waarschijnlijk vandaag pas gaat worden. En ik dit vanaf 10 uur kan volgen.
    Ik werd me toch een partij boos zeg!

Nou... eerst zien dan geloven!

Heb ook gezegd dat ik een klacht ga indienen en mijn belkosten naar hun 0900 nummer vergoed wil krijgen!
    Zegt dat mens doodleuk dat 0900 nummers vanuit mijn bundel komen! Zij wist het zeker want ze had gewerkt bij KPN.
    Waarop ik kon antwoorden: ja mijn man ook, vandaar dat ik weet dat het niet verrekend wordt met mijn bundel, ja de belminuten zelf wel, maar het extra bedrag voor het 0900 nummer komen daar nog eens bovenop! En daarbij heb ik T-mobile en geen KPN!
    En ook het opmaken van mijn belminuten had niet nodig geweest als ik mijn pakket zaterdag gewoon ontvangen had.

Wat een PIEP bedrijf zeg!
    En het mooie van alles is, is dat er nu op de site staat dat hij terug op het depot is en dat het pakket "geweigerd" is bij aflevering (geen acceptatie bij levering/afhalen)!! Echt onvoorstelbaar dit!!!

11. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

DPD word ik ook altijd een beetje kriegel van. Altijd op andere tijdstippen..

Zo ook met ophaalafspraken voor retourzendingen. Ik geef dan een dag door dat ik niet hoef te werken en er rekening mee houdt de hele dag thuis te zijn.. en wat gebeurd er; komen ze niet die dag!! Onvoorstelbaar.

En de dag erna, wanneer ik de hele dag weg was bij thuiskomst een briefje in de brievenbus dat ze die dag langs zijn geweest om een pakket op te halen!

Mijn broertje heeft ook heel lang moeten wachten op een pakket en na veel heen en weer gebel is hij zelf maar rnaar het distributiecentrum van DPD gereden om het pakket daar op halen.

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb je je pakket inmiddels al binnen?

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Wij hebben ook een keer een pakket gehad dat niet bezorgd werd door DPD (was een zakelijk pakket). Ze zeiden tot 3 keer toe dat we niet thuis waren op het tijdstip van bezorgen, en dat was echt onmogelijk. Uiteindelijk hebben ze het pakket 70 km verderop bij een depot van DPD zakelijk gelegd. Daar konden we het ophalen.
    Terwijl het gewone DPD depot voor particulieren maar 5 km van ons vandaan is. Mijn man dus gebeld of ze het pakket daar niet heen konden brengen, maar helaas, dat ging niet. En het stomme was ook nog eens dat het pakket verstuurd was vanaf een zakelijk adres op 4 km bij ons vandaan (het pakketje daar ophalen kon niet, anders had mijn man dat sowieso al wel gedaan voor hij het liet verzenden). Het heeft dus dagenlang rondgezworven en is 70 km verderop uitgekomen.
    Ze hebben het uiteindelijk weer teruggestuurd naar de verstuurder van het pakket, en die hebben het nogmaals naar ons gestuurd. Toen ging het gelukkig goed.
    Ik verwacht ook een pakketje van DPD vandaag, en wil het wel heel graag hebben, hopelijk gaat het hier nu goed :)

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Zoals hierboven aangegeven.. nee helaas.

Net wel een mail gehad dat hij tussen 12.30 en 13 30 aankomt.

Nu nog 57 stops voor mij. Dan mag de chauffeur wel ff vaart maken

Deel Deze Pagina