vocht vasthouden, 7 mnd na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mama86, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Hoi,

In mijn zwangerschap ben ik zeker een kleine 20 kilo aangekomen. Nu is het 7 mndn geleden dat ik bevallen ben.
    Zelf ben ik 1.58 m en weeg ik nu 84 kg.
    Maar dit is heeel veeel vocht. Mijn enkels zijn giga dik. Mijn armen tintelen 's nachts heel erg. mijn polsen, handen, voeten allemaal heel erg dik.
    Ben 4 mnd na de bevalling naar de HA gegaan. Hij heeft mijn bloed laten controleren, maar alles werkt goed, nieren, schildklier, bloedwaardes waren ook goed.
    Ik kreeg 5.5 mnd na de bevalling plaspillen, maar deze werkten ook niet. Ben geen gram vocht kwijt geraakt. Ik heb bleekselderij gegeten en groene thee gedronken, maar niets! werkt.

Zijn er andere vrouwen, die dit probleem ook hebben/hadden?
    Ik hoor het graag, want ik wordt helemaal maf van dat vocht :(

Groetjes Alwine

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb dat ook maandenlang gehad (pas na 9 maanden ging het weg en tijdens mijn tweede zwangerschap niet zo erg last van gehad gelukkig) bij de eerste ook 30 ! kilo aangekomen.. maar bij mij was mijn albuminewaarde (eiwitten) niet goed hebben ze niets aan gedaan zou vanzelf beter worden.. en inderdaad dat deed het, op zich wel goed dat ze je hebben onderzocht wat vaak helpt is goed bewegen en heeeeeeeel veel drinken (water) mate met zout e.d.

3. Anita30

Anita30 Lid

4 jun 2007
    66
    0
    0
    Friesland
    Ik heb nu na 15 maanden nog steeds last van vocht met name in benen en enkels en soms in mn handen. Ben ermee naar de huisarts geweest mijn bloedwaardes waren ook goed.
    Kreeg geen plaspillen zouden te schadelijk zijn.
    Heb steunkousen gekregen, niet dat dat nou fijn is de helft van de tijd draag ik ze dan ook niet veel te warm. Het is een erg vervelend probleem. Voor mijn zwangerschap had ik er geen last van.

Anita

Deel Deze Pagina