Wat een klotedag... Weet gelijk niet meer hoe ik me moet voelen... Maandag ben ik op controle moeten gaan naar het ziekenhuis. Hormonaal zit het bij mij niet echt juist, ik hou ondertussen al meer dan 12kg aan vocht alleen op. Heb last van bloeddrukschommelingen. Blijf last hebben van een "onlesbare dorst". Ik doe daardoor ook 's nachts geen oog meer dicht. Elk uur moet ik ofwel opstaan om te plassen of om te gaan drinken. En negeren is écht geen optie. Dan sta ik gewoon op met gebarsten lippen en een pijne tong... De verloskundige had al gezegd dat het voor mij beter zou zijn dat de baby op 38w geboren zou worden. De baby is ook al aan de grote kant, en hoe groter hij wordt, hoe groter de kans op een keizersnede. Nu kreeg ik dinsdag telefoon van de VK uit het ziekenhuis, met de vraag of ik vrijdag (vandaag dus...) kon langskomen op het verloskwartier. Ik hoopte direct al dat er eindelijk iets beslist ging worden ivm de geboorte van de baby. Ik wil helemaal geen risico op een keizersnede! Kom ik daar aan. Blijkt dat ze beslist hebben dat ik naast de wekelijkse controle ook nog eens aan de monitor moet komen liggen. Elke week een uurtje... Ergens was ik wel teleurgsteld. Ik weet niet wat ik juist gehoopt had voor vandaag... maar dat was in ieder geval niet het nieuws wat ik wilde horen Na de monitor ben ik op het toilet gewoon in huilen uitgebarsten. Ik heb geen zin in een keizersnede. Eigenlijk heb ik ook geen zin om ingeleid te worden. Ik denk dat ik gewoon nérgens nog zin in heb. Langs de ene kant wil ik m'n baby nog zo lang mogelijk bij mij. Maar langs de andere kant ben ik die buik ZO beu. Ze kunnen nu wel zeggen "de laatste loodjes wegen het zwaarst"... Allemaal goed en wel... Maar de laatste loodjes wegen géén 25kg zwaarder als voorheen hoor! Ik ben gewoon doodop door mijn lompe lijf alleen al een ganse dag mee te sleuren. Nog te zwijgen over mijn "speciale ongemakken" BAH! :-#
Wat balen allemaal he! Ik weet hoe je je voelt. Ik was 27 kilo aangekomen tijdens mijn vorige zwangerschap. Van een maatje 170 naar 42/44 zucht...... Kon niet meer lopen, zitten of liggen. En dan duren die laatste loodjes alleen maar erg lang! Wel goed van je dat je het van je afschrijft. Dan kan je je daarna vast iets meer ontspannen. Ik ben uiteindelijk met een spoed keizersnede bevallen en ik moet zeggen (klinkt lekker makkelijk achteraf) ik doe het zo weer. Als ik mag kiezen bij deze zwangerschap, kies ik weer voor een keizersnede! Waarom zie je zo op tegen een keizersnede? Mijn dochter was bij de geboorte 4 kilo en 54 cm lang. Erg groot voor mijn postuur (ben 1.61 en had ooit eens maatje 170 toen ik zwanger werd).
Ik ben van een maatje M naar een maatje XL gegaan. Ik ben ook maar 1.60cm groot en ze gokken dat de baby ruim over de 4kg gaat gaan. Ik zie enorm op tegen een keizersnede omdat het recupereren achteraf zo moeizaam gaat. Dat zeggen ze toch allemaal. Dat je de eerste dagen amper je baby kan vastnemen uit het bedje omdat je buikspieren zo'n pijn doen. Dat je je amper kan bewegen de eerste drie dagen. Enz... Terwijl na een natuurlijke bevalling (met of zonder epi) kan je na enkele uurtjes alweer gewoon rondwandelen.
Hi Dames, Klinkt allemaal heel heftig.. Allereerst even over een keizersnee. Mijn schoonzus heeft 2 weken geleden een keizersnee gehad en ik ken meer mensen. Heb vaak gehoord dat het uiteindelijk mee viel (allemaal geplande keizersnedes). Zo waren redelijk snel op de been, niet veel pijn en door de zorg van de zusters ook veel hun kind op bed bij zich. Het enige wat tegen viel was de bevalling zelf dat je niet alles goed mee maakt. Toch wat anders dan gewoon bevallen. En dat je meteen even dag moet zeggen tegen je kindje en man omdat jij even dichtgemaakt moet worden... Enne Wishfulldreaming, Heel veel succes, kan je niet gewoon vragen of je ingeleid kan worden. Omdat het voor jezelf en dus ook voor je kind (psychisch) beter is. Kan me voorstellen dat het op een gegegeven moment te heftig wordt. Succen in iedergeval met de laatste loodjes! Jooze
de laatste loodjes kunnen ook ZO zwaar zijn en helemaal niet als "laatste" voelen, maar als oneindig.. Maar goed, probeer jezelf weer bij elkaar te rapen en mocht je zelf kunnen kiezen, de keuze inleiden/keizersnede maken & nog even moed houden! Je ziet je kindje snel en dan is dit een herinnering! Sterkte! Oja, weet niet of je op advies zit te wachten, maar zou persoonlijk kiezen voor inleiden. Had mn bevalling niet willen missen, maarja dat is dus heel persoonlijk.
Ik weet het. Zo héél lang is het ook niet meer... Ik ben al aan't aftellen sinds 240 dagen... en nu zijn het er nog maar 21... En ik weet dat ik moet denken aan wat het beste is voor het kindje. Ik zou'm ook graag tot 40w bij mij houden, maar het moet wel dragelijk blijven hé. De kans dat ze hem "over datum" laten gaan is echt miniem, aangezien hij al zo groot is. Ze willen volgens mij gewoon het juiste moment afwachten en hem zo lang mogelijk laten zitten. Wat ook allemaal erg logisch is. 't Zou echt stom zijn om hem vroeger te halen en dan te moeten concluderen dat hij zijn temperatuur bijv. zelf niet kan houden. Ik voel me gewoon zoooo ontzettend klote bij het hele gebeuren. En als ze voorstellen om in te leiden ga ik er zeker op ingaan. Maar nu hebben ze het gewoon "uitgesteld" Mijn enige lichtje aan het einde van de tunnel is plots weer weg, om het zo maar te zeggen.
Ik zou als ik jou was ook hopen op een 'normale' bevalling. Ik vind het jammer dat ik het niet heb gehad, maar het herstel van de ks viel me erg mee. Ik stond de ochtend erna alweer zelf onder de douche. Daar moet je je niet te druk om maken, de pijn is echt te doen.
Ik herken je gevoel wel... ik heb vanaf 37 weken last gehad van erge jeuk over mijn hele lichaam en liep echt op m'n tandvlees.... Maar probeer te genieten van je buik, en vooral het leven in je buik. Heb ik ook gedaan, en ben er erg blij om, want ik mis het eigenlijk nog steeds... hoe zwaar het ook was op het eind. Ik ben zelf 1.68 en ben bevallen van een meisje van 4350 gram. Heb een superbevalling gehad, met 41 weken! Hoeft niet altijd moeizaam te gaan of een keizersnee te worden!
Maak je niet te druk meid, ik kan geloven dat je overgewicht wel heel erg lastig is maar binnenkort ben je er helemaal vanaf! En waarom ben je dan zo bang voor een keizersnede? Bij een knip bij een normale bevalling kan je de eerste dagen ook niet altijd normaal lopen hoor! Bij een kindje met een te groot gewicht is de kans groter dat het kindje er niet door kan, dan is een ks de enige mogelijkheid.
Heel veel succes met de laatste loodjes! Ik hoop voor je dat deze dagen snel voorbij zullen gaan en dat je snel een mooie baby in je armen hebt!
oh meis zo herkenbaar...ben het ook zoooooooooo zat... Het liefste zou ik het vandaag willen...maar helaas heb ik het niet voor het zeggen.. Voel me "opgeblazen", last van mega voorweeen, rugpijn, kan bijna niet lopen van de pijn in mijn heupen en bekken, misselijk, noem maar op... Nouja...wat zijn 3 weken op 9 maanden...en net wat er gezegd word....geniet nog even van je buik..nu heb je je kleine mannetje nog even voor jezelf..straks " moet " je m delen met de hele wereld... je ziet..ik zit mezelf ook moed in tepraten Suc6 meis..hoop dat je niet al telang hoeft tewachten op je womdertje!