Bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door panda86, 1 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Gisteren zijn zwager en schoonzusje getrouwd. Morgen geven ze een feestje hiervoor. Ze houden het simpel, wij waren niet uitgenodigd bij de plechtigheid ook geen trouwjurk. Morgen is het een feestje met soep en broodjes bij schoonmoeder in de zaak.

Vl weet niet wat hij ze wil geven dus nu mag ik het nog gaan bedenken. Wat is een normaal bedrag? Hebben weinig tot geen contact. Zien ze meestal met kerst of per toeval als ze aan het werk zijn en wij bij schoonmoeder op visite komen en de verjaardagen van onze kinderen. Zo weinig zelfs dat ze al bijna een jaar geleden zijn verhuisd en daar nog nooit zijn geweest. Geld in een envelopje vind ik ook zoiets maar wil er ook niet teveel moeite voor. Ideeën en tips zijn welkom.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Een bos bloemen?
    Of zo'n bongo bon dat ze samen kunnen lunchen/dineren/borrelen?

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Geld in een envelop vind ik een heel normaal iets bij een bruiloft. Al die cadeaus, wat moet je ermee...vind Ik dan. Het moet maar net je smaak zijn of je hebt t allemaal al en waar laat je het. Ik vind 25 euro een mooi bedrag voor als je iemand niet vaak ziet.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik vind geld ook heel normaal. Eventueel wat leuker verpakt. Zeker gezien ze het low budget houden is een envelopje vast wel welkom.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    gewoon geld in een envelop doen, 25-50 euro. en wat gelukswensen op de kaart. als jullie ze zo weinig zien zou ik er niet zoveel moeite voor doen hoor.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Mooie bos bloemen/ grote mand met voorjaarsbollen voor buiten oid en 30 euro.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou in dit geval 25,- in een mooie kaart,of ingepakt in klein spaarpotje genoeg vinden.
    Ze vieren het niet echt en contact minimaal dus zou hier niet al te veel geld en moeite insteken.
    Voor fam en goede vrienden waar we veel contact mee hebben tast ik graag in de buidel en verzin ik weken van te voren al wat en hoe we iets gaan geven maar in dit geval zou ik het simpel houden..

8. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    50 euro met een leuke kaart lijkt me wel redelijk.

9. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Wat is je eigen budget, want 50 euro is imo een boel geld. Dus als ik ze bijna niet zie dan is 25 wel genoeg in een mooie kaart.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    50-100 euro en een bon voor een mooie bos bloemen.

11. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    25 euro lijkt me meer dan genoeg voor mensen die je weinig spreekt. Of gewoon een bosje bloemen.

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Aangezien het (directe) familie is zou ik me er niet vanaf maken met een bos bloemen en 30 euro. Ik had zeker 100 euro gegeven en er iets meer werk van gemaakt. Maar goed. Ik leg niks op een weegschaal en doe gewoon wat goed voelt in zo’n geval. Dus als dat voor jullie betekent niet teveel werk aan besteden, prima toch?

Wat ik bijzonder vind is dat mensen vinden dat deze bruiloft niet echt wordt gevierd. Hier trek ik echt mijn wenkbrauwen van op. Deze mensen zijn getrouwd op hun manier, maar voor hen een belangrijke dag. En ze willen het toch ergens nog klein “vieren” met familie/vrienden...
    Wel of niet een jurk dragen, geen familie bij de plechtigheid etc. doet toch niks af aan het feit dat ze zijn getrouwd?
    Ik zou daar dus aandacht aan besteden.

13. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Je geeft wat je kan wil geven. Ik heb bij onze bruiloft (met alles erop en eraan) tussen de 25-75 euro gekregen van familie, koppels en naasten.

Wat ik erg leuk idee vond was pot vol liefde Zaten allemaal kaartjes in met vragen voor leuk gesprek en erbij enveloppe met geld.

14. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Maar dat zou ik niet eens kunnen missen.
    Zit op 85 weekbudget, dus zou ik 4 weken lang het moeten doen met 60 pw, met mijn gezin.
    Ik denk toch dat het mede afhankelijk is van wat iemand te besteden heeft.
    Maar als ik het wel had kunnen missen had ik wellicht 50,- gegeven, daar er sowieso weinig contact is en dan zeggen familie banden ook niet alles.
    Maar dat is ook weer voor een ieder anders.

Raaf92 vindt dit leuk.
  15. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Beetje een sneue bruiloft maar goed.
    Het is wel directe familie dus ik zou minimaal 50 euro doen met een plant of mooie bos bloemen en een kaart. Jullie zijn toch geen studenten of alleenstaanden.

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113

hoezo sneu. iemand viert het toch hoe dit het zelf graag wilt? om dit dan sneu te vinden? dat vind ik persoonlijk dan erg sneu

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Je eigen directe gezinsleden niet uitnodigen vind ik dus wel sneu (tenzij er geen contact etc is).

Verder weet ik niet goed wat to onder feest verstaat. En wat voor zaak die schoonmoeder geeft. Een café, broodjeszaak of een mooie zaal? Dat maakt natuurlijk verschil.

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113

ik zie niet in wat voor verschil dat maakt. je geeft een cadeau voor wat degene je waard is. Niet om het feest op welke manier hij of zij dat geeft

Madelie vindt dit leuk.
  19. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ligt er toch ook aan wat je missen kan? Voor de 1 is 100,- een ‘normaal’ bedrag, de ander moet er voor sparen. Een kaart/bloemen en een envelop met geld lijkt me prima. Bij zo weinig contact zou ik niet iets speciaals verzinnen en er niet voor gaan sparen

20. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Wij trouwen aankomende vrijdag en houden het ook klein. Hebben niet eens uitnodigingen verstuurd, alleen laagdrempelig mensen mondeling uitgenodigd die ons na staan. Heel duidelijk aangegeven: we trouwen met elkaar voor elkaar en voor de kids, we geven geen feest (alleen een homemade lunch naderhand voor de liefhebber) en wij willen ab-so-luut geen cadeaus of geld hebben. We willen onze liefde laten zien op onze manier en wie daar getuige van wil zijn is welkom maar wij investeren niet in hun natje en droogje dus geen haar op ons hoofd dat eraan denkt om dan wat van hén te accepteren.

Dit is dus even vanaf de andere kant geredeneerd. Geen idee hoe jouw zwager en schoonzusje er instaan, maar kan me niet voorstellen dat zij hoge bedragen verwachten. (En my two cents ik vind €50 al serieus veel.) Tenzij ze natuurlijk trouwen om er rijker van te worden........ Maar ook dat lijkt me sterk.

Deel Deze Pagina