Opbergen legosets.

Discussie in 'De lounge' gestart door In your eyes, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik weet even niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus sorry als het verkeerd staat hier.

Ik vroeg me af of jullie handige tips en trucs hebben om de legosets op te bergen, met foto graag!

Voor playmobil gebruik ik hertog-bakken, daar gaat al het klein spul in en dan kan het gebouw blijven staan, maar inmiddels gaan we steeds verder richting de lego en ik blijf aan het jongleren om alles netjes gescheiden te houden. Omdat de interesse groeit, komen er ook steeds meer grotere (speciale) sets, en ik vind het echt zonde als deze onderdelen gewoon op de grote hoop belanden.
    Op dit moment zijn we alle sets maar op platen aan het bouwen, met vervolgens drama omdat de platen op zijn.. ;)

Hoe doen jullie dit?

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ik leg me er bij neer dat alles door elkaar gaat. Onze oudste bouwt nieuwe sets 1 keer op, en daarna gaat het op de grote hoop. We hebben wel alles verdeeld op kleur. We hebben bakken van de Trofast kast van Ikea, in verschillende maten. Een voor geel, een voor rood etc, en dan nog kleintjes voor wieltjes, eentje voor poppetjes etc.
    En dan nog een bak voor alle bouwinstructies. Hij pakt er regelmatig 1 uit en gaat dan op zoek naar de goede stukjes. Hij vindt dat leuker dan dat alles van die ene auto in 1 doos zou zitten, dan is hij de uitdaging een beetje kwijt.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
  4. In your eyes

@rian zo'n bak hebben wij inderdaad ook, en die is speciaal voor 'bouwlego'.
    Ik heb alleen meer fantasie-lego kinderen, en dan is het dus drama als de hoed van Andrea kwijt is, omdat ze ging logeren in het huis van Emma etc etc... ;)
    Vandaar dat een grote hoop geen optie is hier!

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier werkt dat helaas niet ze maken zoveel dingen ermee dat willen ze perse zelf. Ga dan ook echt niet alles apart houden (wel pas als het nieuw is).
    Schoonmoeder doet alles op kleur ordenen. Zij zoekt altijd alles op kleur.

6. In your eyes

@Averlhach ik loop inderdaad straks maar even binnen bij de hema, die van ikea is inderdaad ideaal voor losse steentjes, maar ik wil ook de bakjes er per set uit kunnen halen zeg maar en dat is bij die niet mogelijk. Ik sla m wel even op, bedankt!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Jongste gooit alles door elkaar. Prima ;) in een grote bak. Dochter stalt alles uit ;)

Bijgevoegde bestanden:

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ze is erg zuinig. Zoonthe gooit alles in grote bak met kleppendeksel van action. Geef mijn die bakken maar want das handig net opruimen. . Evebtueel zakjes er in doen per setje? Van die rits zakjes en dan boekje erin? Voor overzicht

Bijgevoegde bestanden:

9. In your eyes

Zo ziet het er bij ons nu ook uit, maar er komt weer een verjaardag aan en ik weet dat er 2 grote sets bijkomen, en dat past niet meer! Ik vertik het om weer een nieuwe kast te kopen voor hun speelgoed ;)

Zakjes is misschien wel een idee ja!

10. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik voor de kleine stukjes van die rits zakjes. Grotere onderdelen gaan in de la van hun speelgoed kast. De boekjes ook in een la.

11. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring spreken mijn zoontje is nog te klein voor lego. Ik heb alles in grote kratten zitten. 3 kratten elk formaatje flinke speelgoedkist. Het doel is omdat nog een keer uit te zoeken en in ladekasten te verwerken met labels. Alle boekjes heb ik in mappen zitten uitgesorteerd op serie en jaartal (ocd much? :cool:). Als ik sets in elkaar heb zitten dan staan die meestal op een plank of op grondplaten. Steden stonden altijd op wegenplaten en dan zo dat je de platen los kon maken en datgene wat erop stond bleef dan staan. Dit was wel pas toen ik minder vloerruimte had daarvoor stond alles gewoon opgesteld op de vloer.

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben het zo:

Twee Ikea Trofast kasten op hun kant met een plank erop. Gekleurde bakken erin en steentjes op kleur gesorteerd.

14. In your eyes

Staan leuke tips tussen, bedankt!

Vind zelf die wegenplaten ook erg leuk, maar alle lego friends poppetjes verplaatsen zich hier te paard en de elves kunnen natuurlijk vliegen ;)

15. tuc

tuc Niet meer actief

😂😂😂

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Oh, maar die wegplaten doen hier ook dienst als zee, grasland etc.

17. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Was toevallig ook aan het kijken voor ideeën.. m'n zoontje heeft al aardig wat en krijgt de trein voor zijn verjaardag. Op Pinterest staan ook nog wel ideeën. Ik ga denk ik voor de Ikea Kallax met bakken er in, kan ie er bovenop spelen.

18. In your eyes

Die hebben wij ook, maar omdat wij die voor alle speelgoed gebruiken staat hij nu vol ;)

Deel Deze Pagina