Ik ben benieuwd wat andere kindjes allemaal eten op een dag, omdat Ivy vergeleken met 2 andere kindjes een stuk minder eet op een dag. Wat ze krijgt: 8 a 9 uur: fles 7 scheppen ochtend niks verder want ze slaapt dan nog een groot deel 12 uur: 2 boterhammen en een rijstwafel met sap of thee en evt fruit 16.00 uur: papfles 250 cc ('s vonds neemt ze geen fles meer dus dan maar in de middag pap. 17.00/18.00 uur: warm eten (niet superveel) en een toetje of fruit als ze 's middags niet op heeft. Dat was het. Volgens anderen erg weinig, maar ze doet het er goed op en heeft goeie luiers dus dnek dat ze er genoeg aan heeft.
Ik zou wel de papfles die je 's middag geeft naar 's ochtends verplaatsen. 's Ochtends hebben ze granen nodig voor energie en in de middag gewone fles geven. Verder vind ik dat ze over de hele dag wel voldoende eet hoor. Schema van mijn zoontje is: 7:30 uur boterham met beleg + 150 cc melk 10:00 uur 2 stuks fruit +water/thee 13:00 uur 2 boterhammen met beleg +150 cc melk 16:30 uur rijstewafel/soepstengel/rozijntjes + drinken 18:00 uur met de pot mee + soms een toetje 19:00 uur 150 cc melk en naar bed.
Als je bij de boterham een flesje melk erbij geeft, hoef je o 16.00 geen fles meer te geven en zal het avondeten er beter ingaan. Ik zou dan wel een toetje na het eten geven, dan krijgt ze voldoende zuivel binnen.
Ik zou ook de papfles naar de ochtend verschuiven want zo laat in de middag en dan vrij snel warm eten is wel een zware kluif! Maar volgens mij krijgt ze over de hele dag wel genoeg. Mijn zoontje is ruim 10 maanden en krijgt dit: 8:00 pap (120/4 + bambix) of boterham + flesje 90/3 9:30 drinken + stukje fruit of ontbijtkoek 10:30 - 12:30 slapen 13:00 één boterham + fruit + thee 15:00 drinken + rijstwafel 18:15 met de pot mee + zuiveltoetje 100ml 19:30 avondfles (180ml/6)
Bij de boterham wil ze maar heel weinig drinken dus dat schiet niet op om dan een fles te geven en kort na het eten wil ze m ook niet dus dan blijft alleen de middag over.
Je zou bij de boterham halfvolle melk kunnen proberen. of rond 3 uur een tussendoortje met een klein flesje. als je kindje minder dan 300cc opvolgmelk drinkt, moet je wel vit D bijgeven.