overtijd!!mag je dan ingeleid worden???

Discussion in 'Zwangerschap' started by samantha1985, Aug 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Hoi dames...

misschien dome vraag...

maar ik ben nu dus overtijd en aangezien ik dinsdag terug moet komen bij de verloskundige...
    vroeg ik me af omdat het nu 40 weken gelee is en ik geen medische reden heb om ingeleid te worden...
    is de kans dan groot als ik dinsdag aan de verlos vraag of ik ingeleid mag worden deze week...
    of zeggen ze echt zo van die paar dagen langer wachten is geen ramp.... en we zien geen ernstige dingen om jou nu in te gaan leiden....

ik heb namelijk wel heel erg last van me rug en liezen en slapen lozen nachten....(maar dat heb ik al een paar weken)
    ijzet te kort en me bloeddruk is een beetje aan de hoge kant en heb eiwitten in me urinie +1....

want als in week 42 komt komt het niet goed uit...
    dan moet ik namelijk voor 3 nachtjes ff in een hotel slapen want dan gaan ze ons huis aan de buitenkant verbouwen en met een pas geboren baby vindt ik het niet prettig of voor mij omdat je dan net bevallen ben en rust wil hebben...
    en aangezien de ramen worden gedaan moeten die open en oke eerst word de voorkant gedaan en volgende dag de achterkant...
    en als die dan laat maar zeggen deze week geboren word dan is de kleine beetje gewend aan ze ritme en ik heb me rust gehad dus dan hoef ik ook niet na ene hotel toe...
    en ik zie de kraamzorg ook niet echt na een hotel komen...
    en heb ook geen zin om de hele baby kamer mee te nemen na het hotel toe....

maar zullen ze dat dan doen om mij inteleiden....!!!!
    als ik dit zo zeg en heb ook de papieren van de wooningstichting dat ze gaan verbouwen...(heb ook al gevraag of ze wat later konde komen maar dat is al namelijk uitgesteld en nu kennen ze het niet weer uitstellen)....

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    je zou het kunnen voorleggen aan de verloskundige en het is maar net wat voor soort VK je hebt en hoe ze erover denkt.
    normaal word je indd pas ingeleid in de 42e week of een paar dagen erna..

ik ben met 40 weken ingeleid wegen uitputting omdat ik niet meer sliep snachts..
    soms wil het nog wel een helpen om te doen dat je er echt helemaal doorheen zit en het niet meer volhoud.
    maar vergeet niet dat inleiden geen pretje is en het altijd beter is om het uit zichzelf te laten beginnen..

ik laat me in ieder geval niet meer inleiden tenzij er een medische reden voor is of dat ik na de 42 weken loop.

3. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    enne beetje positief blijven he, het zou zo maar kunnen dat je vandaag of morgen je kindje in je armen hebt!!. t is toch afhankelijk van hoe je verloskundige erover denkt of de gyn. Bij ons doen ze bijv niet aan strippen terwijl ik op het forum zie dat t heel vaak gedaan wordt.
    Bij dochter was ik ook bang voor 2 weken overtijd maar toch opeens begonnen en 8 uur later een prachtige dochter!

4. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hier doen ze ook echt pas inleiden na 42 weken tenzij je een medische indicatie hebt. Eerst gaan ze strippen bij 1 week overtijd.

Ik had al een afspraak staan voor controle CTG en daarna strippen, maar die nacht daarvoor begon het bij mij spontaan. Dus wie weet begint het bij jou ook een dezer dagen wel.

5. samantha1985

Ik had het er een keer over toen ik 36 weken zwanger was van wanneer leiden jullie het liefs in enzo...

maar mij verlos is daar niet zo weg van die wil alles puur natuur hebben om zo maar te zeggen en ze doen het pas dat ze ooit zei rond de 42ste week....

Ik moet dan morgen erheen voor controle maar wil wel graag erover hebben en dit dan voorleggen...

maar hoop dat die kleine het liefs vandaag of morgen komt maar dat zal wel niet want voel nog niks in me buik rommelen jha getrap alleen haha...

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    je kan ook vragen of ze je willen strippen!

bij mij kwam de bevalling dezelfde nacht toen nog op gang...

7. samantha1985

Jha ik heb niet zo heel veel verstand van bevalling in werking zetten en wat de mogelijk heden allemaal zijn...

maar zal dat ook voorleggen morgen....
    heb al lijstje gemaak van wat ik allemaal wil vragen vergeet nog wel veel nu...

8. Seth

Seth Niet meer actief

uhhhh infeite ben je nog niet "overtijd".... een zwangerschap duurt gemiddeld 37-42 weken....

strippen doen ze pas vaak na week 41.... omdat het daarvoor (zeker bij een eerste) niet eens nut heeft.....
    of ze er nog niet eens bijkunnen omdat de boel nog "dicht" zit....

maaruhhh denk dat je sowieso beter die daagjes naar een hotel toe kan.... want met een baby van nog geen twee weken... zonder ramen....
    ennuhh rust met nachtvoedingen wil je toch ook echt hebben.....

verder verlopen ingeleide bevallingen vaak wat minder vlot.... dussuhhh ...

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    volgens mij moet de woningbouw met jou rekening houden en het uitstellen.

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik ben dan ook gestript bij 41 , 1
    maar je kan het altijd vragen...

en idd de woningbouw moet gehoor aan jou geven! dan wachten ze maar...

11. Seth

Seth Niet meer actief

idd vragen kan altijd.... moet je ook wel geluk hebben dat het de baarmoedermond al verweekt is..... anders kan de vk het nog niet eens of ze wil of niet...

tweede kwam hier met 41+5.... met 40+ zat alles nog dicht....
    pas met 41+ had ze erbij gekunnen 2cm.... maar had ik omdat ik me verder niet lekker voelde.... en zoontje jarig was... zoiets van, wacht maar... daarna is het op de dag dat ze zou strippen zelf begonnen....

vind trouwens ook dat de woningbouw maar wat moet regelen...!!!
    beginnen ze maar ergens anders ofzo...!!!
    Dat is makkelijker te plannen dan een bevalling....!!!

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,158
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Heel simpel: woningbouw bellen en niet vragen maar ZEGGEN dat ze niet mogen komen. 't Is te zot voor woorden dat ze dit soort onderhoud doen terwijl jij elk moment kunt bevallen of misschien net bevallen bent.
    Zonder jouw toestemming komen ze echt het huis niet in hoor!

Ik heb wel eens gehad dat ze in onze vakantie een nieuwe cv en nog wat dingen kwamen installeren. Prima, want dan is er tenminste iemand thuis. (We zitten beide in het onderwijs, dus voor dit soort dingen een vrije dag nemen kan niet.) Vervolgens belden ze op het laatste moment (één dag ervoor) af en wilden ze een week later komen. Jammer dan, dan zijn we aan het werk en ik laat geen vreemden in mijn huis als ik niet thuis ben. We hebben ze laten wachten tot de volgende vakantie. Daar werd erg over gemopperd, maar de woningbouw kan behalve mopperen en een keer roepen "Ja maar mevrouw, dat kan echt niet." helemaal niks beginnen. En toen was ik niet eens zwanger ofzo.

Het is JOUW huis, dus JIJ bepaalt of ze mogen komen, niet de woningbouw!

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    op je strepen staan bij die woningbouw!

14. samantha1985

Ik heb al uitstel gekregen de woning bouw en ik ben eigelijk al als laatste aan de buurt nu.....
    en heb ze al gebeld of ze nog een weekje later wilde komen maar dan hebben ze geen bouwvakkers meer in de buurt die zijn dan in een andere buurt bezig....
    er zit voor mij geen andere keuze op dan in hotel slapen als de kleine niet voor zondag er is SNIK SNIK maar ga wel me hotel kosten na me woningbouw brengen wil zowiezo de helf terug hebben....
    maar ze komen van de week ff om te praten dus ben heel benieuwd welke oplossing ze hebben...

15. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    niet de helft ik zou alles laten vergoeden als het echt moet. maar anders zou ik ene verklaring vragen van de vk en die indienen. Ze kunnen toch niet verwachten dat je je kraamtijd in het hotel doorbrengt?

16. samantha1985

Bij familie ken ik niet terecht dat probleem ja voor 1 nachtje slapen wel maar moet ook spullen hebben voor de kleine en dan om daar mee te gaan rondsleuren lijk me helemaal niks...
    maar ze komen van de week ff langs en kijken wat ze zeggen dus w8t ff af ze moeten met goeie oplossing komen want kraambezoek en de kraamzorg in hotel is ook niks...

17. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik had de woningboouw er niet ingelaten :D
    laten ze alles maar vergoeden als het nodig is!

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,158
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Lieve meid, echt waar: JIJ hebt het laatste woord hierin, niet de woningbouw.
    Het kan best zijn dat ze niet een paar weekjes later kunnen komen, maar dat het dan een paar maanden duurt.
    Maar als jij zo lang kunt wachten, dan is dat toch geen enkel probleem?

19. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    i zie dat je inmiddels een kleintje hebt?! gefeliciteerd!
    is het vanzelf op gang gekomen of hebben ze je gestript oid?

Share This Page