Hallo! Mijn dochter loopt sinds een tijdje. Ze liep al erg lang langs de tafel en veel achter de loopwagen. We zagen altijd al dat ze op de binnenkant van haar voetjes loopt met de teentjes een beetje naar buiten gedraaid zeg maar. Soms sleept ze ook een beetje met het linker voetje. Vanavond de onderkant goed bekeken en je ziet duidelijk die verdikking zitten die er volgens mij nu ook nog hoort maar wel veel meer aanwezig dan bij mijn zoontje,e cht een zachte bult zeg maar. Klinkt nu dramatischer dan wanneer je het ziet hoor haha maar het kdv wees me er nu ook al twee keer op dus wil er misschien toch eens naar laten kijken. CB duurt nog twee maanden en wil nu eigenlijk wel eerder weten of we er iets mee moeten. HA ben ik bang dat ie er te makkelijk over denkt. Hebben jullie ervaring en of wat zouden jullie doen?
@ linda waarom ga je niet naar het inloopuurtje op t CB? Das niet alleen om te wegen en te meten. Ook kun je er een afspraak maken waardoor je eerder terecht kunt dan over 2 mnd.
Mijn zoontje loopt ook op de binnenzijde van de voetjes. Mij is verteld dat veel kindjes als ze beginnen met lopen een soort van "x"stand van de knietjes hebben, waardoor ze naar binnen lopen. Zodra ze iets ouder zijn dan het dan gaat naar een "o"stand, waardoor ze iets naar buiten kunnen gaan lopen. En dan rond de 8/ 9 jaar een normale stand hebben. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Dit is mij verteld door de dame in een kinderschoenenwinkel. Zij is tevens een podotherapeut. Maar zij gaf aan dat de voetjes van mijn zoontje volstrekt normaal zijn. Liefs Bea Vraag het anders ook voor de zekerheid na bij het consultatiebureau!
goeie tip ga ik daar eens langs @mamavandani: ze loopt eigenlijk met rechte beentjes beetje zoals een eendje maar dan op de binnenkant van de zijkanten zeg maar