Wie heeft ervaring met Car Bags of kent alternatieven? Car Bags (www.car-bags.com) maakt sets van trolleys en tassen die precies in je kofferbak onder de hoedenplank passen, waardoor je vooraf je geen zorgen hoeft te maken of het wel in de kofferbak van je auto past. Lijkt mij super handig, maar een paar vragen die in mij opkomen: wat als je een nieuwe auto koopt (voorlopig bij ons niet aan de orde), heb je wel 6 tassen nodig, zijn er spullen die niet in een tas passen maar wel in de kofferbak moeten want dat past dan natuurlijk niet meer. Wat ik niet meer wil is allemaal kratten, weekendtassen en koffers die eigenlijk net niet handig passen en bij iedere overnachting 10 keer heen en weer lopen. Ik heb voor de komende vakantie al voor alle gezinsleden packing cubes gekocht, dus de controle freakness is bij mij al helemaal losgeslagen Ik ben benieuwd of iemand hier deze tassen al in gebruik heeft en of ze bevallen. Ik sta ook open voor alternatieven!
Wij hebben er naar gekeken maar toch vanaf gezien omdat: -er onder elke tas een trolley frame zit, dat vinden wij niet nodig en neemt veel ruimte in beslag -de tassen niet hoog zijn; in onze auto passen 6 tassen (3 naast elkaar 2 hoog) We hebben duffel tassen van The Northface gekocht. Precies uitgemeten welke we kwijt konden in de kofferbak en die allemaal gekocht. Deze tassen gebruiken we in de auto maar ook op andere momenten. Met inpakken weten wij nu ook; wat in de tassen past, past ook in de kofferbak .
Wij hebben ze en ik ga echt nooit meer zonder op reis. Ben ze zelfs nu aan het inpakken voor een weekje Frankrijk. Ze pakken door het lange smalle model heel fijn in, de kwaliteit is super (mag ook wel voor die prijs) en de ritsen glijden erg soepel. Wij hebben 3 reistassen en 3 trolleytassen. Voordat we de Car bags hadden nam ik veel losse zooi mee in de auto, in shoppers en plastic tassen. Nu stoppen we die losse dingen (schoenen, jassen, draagzakken, zwemspullen) ook in een Car bag. Dat scheelt echt vaak lopen als je de auto moet uitladen. Voor een weekendje weg nemen we 3 of 4 Car bags mee, en nu voor een week alle zes. Drie met kleren, 1 met beddegoed en handdoeken, 1 met etenswaren/boeken/spelletjes en 1 met de jassen, schoenen en zwemspullen. We hebben alleen het fietsstoeltje en de loopfiets nog op de achterbank, de rest in de Car Bags. Als we gaan kamperen nemen we 4 Car bags mee, die passen precies naast de electrische koelbox achterin. We laten er dan twee thuis.
Bedankt voor het delen van je ervaring Jessi! Heb je enig idee of de Ikea Antilop kinderstoel (uit elkaar uiteraard) en een buggy in de tassen zou passen? Dat is natuurlijk ook afhankelijk van het formaat van je kofferbak en de tassen. Wij hebben een Audi A4 Avant van 2011 geloof ik.
Wat ontzettend handig. Kende dit helemaal niet. Wij zijn ook van 30 x op en neer lopen met kratjes, boodschappentassen, weekendtassen e.d. De schoenen liggen zelfs los in de dakkoffer
Dat ligt aan de maat tasdie bij je auto hoort. Wij hebben hele lange smalle tassen, maar onze kofferbak (station) is erg diep. Het stoeltje van de Antilop zou in mijn tas net passen denk ik. Past je buggy in de lengte ruim in je kofferbak? Dan zou hij ook in de Car bag moeten passen .