Een vriendin van mij heeft te horen gekregen dat haar man geen zaadjes heeft .. Nu liep ze in nijmegen ,maar daar kreeg ze te horen ,dat ze een eigen donor moet zoeken .. In utrecht is de wachtlijst 2 jaar zeiden ze ... En in arnhem moet ze eerst 900 euro betalen voor ze gebruik mag maken van hun spermabank ? Wie weet hoe dit nou allemaal zit ? Tis toch van den zotte dat er zoveel geld betaald voor moet worden ,die man heeft er ook nie om gevraagt ? Hebben jullie tips of ervaringen voor haar wat ze nu het beste kan doen .. Een bekende donor wil ze niet ,dus blijft alleen de optie over van een onbekende ... Wat is jullie ervaring in welk ziekenhuis ,en hoelang duurde het daar voor je aan de slag mocht gaan met een donor ???Ze wil natuurlijk zo snel mogenlijk aan de gang ....... bedankt alvast !!
Jeetje, wat balen zeg. Ja, donoren liggen helaas niet voor het oprapen tegenwoordig. Toen de wet werd aangepast en de anonimiteit verviel, is er een chronisch tekort ontstaan, waardoor er lange wachtlijsten zijn en strenge eisen. En is het vaak sneller om idd een eigen donor te zoeken. Qua kosten, ik snap dat de man er niet om gevraagd heeft, maar het kost nu eenmaal geld. En in principe "koop" je zaad, daar komt het heel cru gezegd gewoon op neer. Een andere optie is het buitenland. Of het wederkerigheidsprincipe. Ik dacht dat het dan zo is dat je een donor meebrengt, maar dat daar niet de zaadjes van worden gebruikt, maar een andere donor, zodat het elkaar "vervangt", maar hoe dat precies werkt, dat weet ik ook niet.
Wederkerigheid doen ze in Geertgen. Eitjes ruilen tegen zaadjes.. Je kunt er snel geholpen worden, maar het moet je dus wel aanstaan om je eigen eitjes af te willen staan.. Heel veel sterkte lijkt me een hele klap als je te horen krijgt dat er geen zaad is..
Mijn vriendin heeft inmiddels 2 kindjes via kid. Zij hebben zaad 'gekocht' via een Deense zaadbank. Ze zijn onder behandeling geweest in Voorburg, zij bewaarden het zaad ook voor hun. Via deze site is het gegaan: https://dk.cryosinternational.com/
Tja en kosten...je zou eens moeten weten wat mijn dochter 'gekost' heeft. Daar valt die 900,- bij in het niet...
Nou, inderdaad! Ik vind 900 euro sowieso best meevallen. Ons (matige, weinige) zaad van Cryos uit Denemarken kostte 1764 euro en ons (supersupersuper) zaad van Düsseldorf kostte 1650 euro. Natuurlijk hebben wij niet om onvruchtbaarheid gevraagd, maar een kindje krijgen is zoveel meer waard dan welk bedrag dan ook.. Voor Cryos en de zaadbank in Duitsland zijn overigens geen wachtlijsten.
Tuurlijk ben ik mee eens dat er geen geldbedrag tegenop kan ,maar in haar situatie is het zoveel geld .....En ja nu komt natuurlijk ook de reactie ,maar een kind kost ook veel geld maar het ging me er meer om dat het beter geregeld had moeten zijn .........snij ook geen discussie aan ,wou alleen weten wat ze nu konden gaan doen
Tja.. Een wens kost geld, dat is altijd zo. Wij zijn ook 2 jaar niet op vakantie geweest, niet uit eten geweest, hebben elkaar geen verjaardagscadeautjes gegeven e.d. Elke euro gaat (of ging, moet ik nog erg aan wennen geloof ik ) naar de behandelingen.. Maar goed, als ze niet willen wachten, zouden ze de link van Zara eens moeten bekijken
Hoi hoi Wij waren in traject via het amc in amsterdam Hebben 12 behandelingen gehad maar helaas nog niet zwanger !!! Wij betaalden 409 voor 6 x inseminatie en dan 2 dagen achter elkaar dus eigenlijk gerekend 12 x insemineren.. Heeft jou vriendin haar vriend een tese operatie gehad zoja dan hebben ze voorrang in amsterdam dan.. En de kosten zijn net voor het zaad maar voor het opslaan in de vriezer
Die 900 euro in Arnhem is voor 6 rietjes, dus 6 pogingen. Wachtlijst was in 2011/2012 ongeveer een jaar.