Ik heb even een baaldag! De 1e 14 weken van de zwangerschap ben ik erg misselijk geweest en heb ik veel gespuugd. Nu ging het 2 weken beter, en toen begon de pijn in mn onderrug. Dit bleek bekkenpijn te zijn dus heb ik de fysio maar even gebeld. De fysio kan alleen op dinsdag of donderdag afspraken maken. Dit zijn dagen waarop ik gewoon werk (1,5 uur verderop) en dus geen afspraak kan plannen. Ik kan helaas niet even heen en weer rijden en ga sochtends om 6 uur al weg en kom savonds om half 6 weer thuis. Naar de fysio gaan is dus lastig, maar ik heb best veel pijn in mn onderrug en wil natuurlijk niet dat het nog erger wordt. Heeft iemand misschien tips om zelf oefeningen te doen voor bekkenpijn? Je hoort altijd verhalen dat zwanger zijn zo leuk en mooi is, maar vandaag voelt het toch echt niet zo. Ik heb nu pas 2 weken me echt goed gevoelt. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend blij dat ik zwanger ben en wil hier zeker niemand mee kwetsen, maar ik heb op dit moment even een momentje waarop ik het liefste gewoon heel hard wil huilen. Ik schrijf dit topic ook voornamelijk om even van me af te schrijven. Hopelijk helpt het.
Toch proberen naar een bekken fysiotherapeut te gaan. Misschien een andere in je omgeving? En anders proberen aan het eind of begin van je werkdag te plannen. Is vast te regelen met je werkgever Bekkenpijn is zo specifiek per persoon, dan is goede begeleiding wel zo verstandig
Ik zou zeker voor mezelf kiezen en dan maar wat later op je werk of eerder weg. Volgens mij krijg je 4 uur voor doktersbezoek (is in mijn CAO zo geregeld). Fysio bij je werk in de buurt is ook een erg goede oplossing eventueel (zoals Madelie aangeeft). Of misschien een dag thuiswerken en tussendoor naar de fysio? Ik ben vorige week ook bij de fysio geweest ivm rugklachten, dacht ook aan bekkenpijn. Blijkt bij mij niet zo te zijn, mn bekken staan niet recht en dat is met 1 afspraak al te verhelpen (oefening en tips meegekregen) + 1 controle afspraak om te kijken of de tips en oefeningen echt werken.
Denk aan jezelf meid. Ook na de zwangerschap kan je met de pijn blijven zitten... Daar heb jij en je werkgever niets aan. Overigens heeft elke zwangere recht op 1 uur extra pauze per dag (dag van 8 uur). Daarnaast moet je werkgever je vrij geven om naar een dokter o.i.d. te gaan... Ik zou het gewoon even bespreekbaar maken op je werk.
Aan jezelf denken en naar de fysio gaan, geloof mij je wilt echt niet doorlopen en het erger maken. Succes!
Ik heb geen oefeningen voor bekkenpijn gekregen! Wel houding tips.... Maar helaas is het meer overleven op dit moment.
Bedankt voor jullie adviezen! Ik heb helaas nog steeds last (hoopte dat het misschien gewoon tijdelijke rugpijn was), dus ik ga volgende week maar eens met mijn werkgever praten om 1 dag in de week thuis te werken. Ik zoek liever geen fysio bij mijn werk maar ga liever naar de fysio die samenwerkt met mijn vk. Dat lijkt me toch makkelijker. Ik heb al met mijn baas besproken dat ik na de zwangerschapsverlof ook 1 dag in de week thuis ga werken, dus hopelijk kan dat al vanaf nu. Ik hoop dat het iets gaat helpen en dat het niet overleven wordt zoals bij jou Draaikont. Heel veel sterkte aan de alle dames met bekkeninstabiliteit!
Hier deed de osteopaat wonderen. En ook de fysio gaf aan dat zodra de oefeningen geen verlichting of onvoldoende verlichting gaven ze me aanraadde om terug naar de osteopaat te gaan. Dus mocht je die wel nog in de buurt hebben, dan is dat mijn tip.
Lees het boek van Cécile Rost over BI tijdens de zwangerschap, staan de oefeningen in..ik zweer erbij...mijn BI was hierdoor te doen tijdens de zwangerschap...het was dragelijk...bij 32 weken werd het wel erger..maar tot die tijd goed kunnen uithouden