Ervaring met Clomid?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Meon, Jan 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meon

Meon Lid

Jan 26, 2012
    10
    0
    0
    Hallo,

Zijn er vrouwen die ervaring hebben met Clomid?
    Ik slikte eerst 50 mg daar deed mijn lichaam niks op en nu slik ik 100mg...ik hoop dat ik nu wel een eisprong krijg.
    Ik moet ook elke ochtend temperaturen, in het begin zat ik 9 dagen op ong 37 graden(vanaf de eerste dag van mijn menstruatie) Daarna heb ik een 2 dagen 36.2 gehad en vanochtend weer 37.2(zit op cyclusdag 12) Kan het dan zijn dat ik mijn eisprong krijg/ga krijgen?
    Ik slikte de clomid op dag 3 t/m 5....

Ik vind het allemaal maar lastig en onduidelijk, wie kan mij haar ervaringen delen??

2. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

Aug 3, 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    Hoi Meon,

Ik weet niet waarom je clomid moest gaan gebruiken, maar bij mij heeft het de 1e maand met 50mg ervoor gezorgd dat ik een eisprong kreeg. Was ik heel blij mee na een half jaar zonder.

Een vriendin van mij slikt het ook en staat onder controle bij het ziekenhuis. Met inwendige echo kijken ze dan of je eitjes groeien en of er uberhaubt een eisprong aan gaat komen. Misschien een idee om dat volgende keer eens te vragen aan de gyn.

In het kopje 'vruchtbaarheidsbehandelingen' kun je meer lezen over clomid-meiden..

Ik kan je er verder ook niet heel veel over vertellen, behalve dan dat ik het troep vind!!! Eerste maand waren de bijwerkingen echt niet grappig.. maar volgens mijn gyn is het de eerste maand het ergst, daarna wordt het minder.. Moet zeggen dat ik mij deze kuur ook echt een stuk beter voel!

Succes ermee
    xxxx

3. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Vlinder. Mag ik eens vragen. Werd je ondanks dat je geen ei had wel ongesteld? Die vraag heb ik al vaak voorbij zien komen, maar ik dacht dat dat dus niet kon. Een vriendin van mij is ooit van de pil af geweest en die had 6 maanden lang geen menstruatie (ook geen ei waarschijnlijk dus). Toen ging haar relatie stuk en is ze weer aan de pil gegaan. Maar daardoor dacht ik dus dat als je geen ie hebt, je ook geen menstruatie hebt.

4. Meon

Meon Lid

Jan 26, 2012
    10
    0
    0
    Hoi Vlinder,

Ik slik Clomid omdat ik pcos heb...
    Ik weet alleen van de gynaecoloog dat je mogelijk een eisprong hebt als je temp een halve graad hoger is dan eerst, alleen was mijn temp in het begin al 37 daarna 36,2 en nu weer 37,2 das dus meer dan een halve graad...
    Denk dat ik morgen ook maar eens de gyn ga bellen...
    De inwendige echo waar jij het over had krijg ik ook iedere keer...

@ Babke Ik heb ook geen eisprong, en ben wel ongesteld alleen erg onregelmatig, het is geen menstruatie van een eisprong maar een soort opschoning van de baarmoeder...
    Ik zelf wist ook niet dat dit kon voordat ik hoorde dat ik pcos heb

5. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi Meon,

Ik gebruik ook Clomid, nu 150, ik heb waarschijnlijk net m'n eerste eisprong met clomid gehad. Als m'n temp morgen hoog is, dan heb ik op dag 16 van m'n cyclus een eisprong gehad.
    Mijn gyn ziet m'n eisprong het liefst tussen dag 16 en 19.
    Op welke dag zit je nu?
    En wat is je basis temperatuur?
    En gebruik je Fertility Friend om je temperatuur in te registreren. Is heel handig! En als je een iPhone hebt, als app te downloaden.

6. Truus84

Truus84 Lid

Dec 4, 2011
    61
    0
    0
    Hoi Meon,

Met temperaturen heb ik geen ervaring hoef ik niet te doen van het ziekenhuis.
    Ik heb zonder eisprong ook nooit een menstruatie ook geen opschoning.
    Ik heb nu 4 keer 50 mg. gehad de eerste 2 keer allebei 2 eitjes.
    Toen heb ik ook de cyclusecho's gehad, daarna zouden we het zelf proberen.
    Maar werd ik dus niet meer ongesteld. dus geen ei.
    Opnieuwe provera en nog een keer 50mg.
    Maar weer geen ei en menstruatie.
    Nu 1ste keer 100 mg en ook weer cyclus echo's dag 11 1 ei. dag 14 4 eieren dus een negatief vrijadvies.
    Dag 15 nog maar 3 eitjes dus nu mogen we het als nog proberen.
    Maar als het niet lukt volgende ronde 75 mg.
    Ik heb wel erg last van opvliegers met de clomid.
    en van de provera en de duphaston veel bijwerkingen.

Succes.

7. mrdam

mrdam Actief lid

May 16, 2011
    141
    0
    0
    ik moet tot aanstaande donderdag primolut kuurtje slikken en dan van dag 3t/m 7 van de cyclus clomid 50mg gaan slikken en dan op dag 10 terug voor een echo.
    ben benieuwd hoe het verder allemaal gaat lopen.

8. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Mijn gyn vertelde dat ik niet hoefde te temperaturen omdat dat niet klopt als je hormonen slikt. Het wijkt dan af

Bij mij deed 50, en 100 niks. Ik ben na 3x 150 zwanger geworden van onze tweeling

9. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik moet juist wel temperaturen van mijn gyn.
    Volgens hem heeft clomid geen invloed op je basis temp.

10. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Je moet grafieken maken van, je temp, na 2.à 3 maanden kun je daar een structuur in vinden, die is namelijk per vrouw anders. Hier met clomid 50 tweede ronde zwanger, maar, miskraam, toen weer, na 2 d zwanger en, mooie dochter. Nu zwanger van de 2e onverwacht zonder clomid :)

11. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    mijn temp is niet gewijzigd sinds ik clomid slik, dus dat kan je in ieder geval blijven doen/proberen!
    bijwerkingen vond ik steeds erger worden, maar vooral omdat je niet weet of je het ergens voor doet.
    ik ben nu net zwanger (dankzij clomid anders had ik nog lang kunnen wachten!) en vond het alle bijwerkingen waard :D bij mij was een combi van 50 en 100mg goed voor een follikel van ruim 30mm (=behoorlijk groot).

succes!

12. Meon

Meon Lid

Jan 26, 2012
    10
    0
    0
    Ik hou wel een grafiek bij die heb ik via het ziekenhuis gekregen...
    Ik vind het wel apart dat sommige van jullie niet hoeven temperaturen(hoefde ik de eerste keer met 50mg ook niet) En andere weer wel moeten temperaturen. En sommige lees ik dat ze voor een echo naar het ziekenhuis moeten tussendoor, terwijl ik pas de 27ste naar het ziekenhuis moet.
    Waarom houden ze niet gewoon een beleid aan in heel Nederland?

Ik moet wel bloedprikken maar ik heb geen idee wanneer, omdat me temp vanochtend ook weer 37.1 was heb ik gebeld met de assistente van de gyn en die zei dat ik vrijdag nog maar eens terug moest bellen als het onduidelijk was....
    Ik vind dit tempen wel frustrerend hoor pff er is geen moment op de dag dat ik nu niet meer aan zwanger worden denk....

@ poppenkop, ik zal eens kijken naar die app...

13. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ik moest elke, maand rond de 11e dag naar het ziekenhuis, daarna meestal nog 1 of 3 keer om.te zien hoe de follikels groeide en wanneer die zou springen. Na 3 rondes mocht ik zelf kiezen of ik die, metingen nog wilde en mocht ik 3 x zonder doen. Was meteen zwanger van dochter 1. Temperatuur heb ik in eerste jaar gedaan, zodat ik dat niet, meer hoefde toen ik eenmaal door verwezen was.
    Xxxxxxxxxxxx

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Denk dat je bij vruchtbaarheidsbehandelingen meer reacties zult krijgen maar ook meer ervaringen zult kunnen vinden.

15. EmpressR

EmpressR Lid

Apr 11, 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyhey

Ik heb pas mijn 1ste kuurtje Clomid afgerond 50mg. (van 3de tot 7de dag van mijn menstruatie)
    Ik had eerlijk gezegd niet veel bijwerkingen, alleen soms even een steek in mijn lies maar verder niets.

Bij mij heeft Clomid gelijk aangeslagen, bij de FM-echo had ik 2 eitjes. waarvan 1 "erg" groot en klaar was om te "springen" en de andere was nog klein en beetje verstopt.

Verder om de eisprong te weten moest ik ovulatie testen doen.
    Dit heb ik niet gedaan omdat ik slechte ervaring heb met ovulatie testen. Mijn vriend en ik hebben er dus voor gekozen om het niet te kopen, we "klussen" elke dag :).

De uitkomst weet ik nog niet, ik zit op het wachtbankje!

Veel succes!

16. Meon

Meon Lid

Jan 26, 2012
    10
    0
    0
    @brabantse1982 Wat leuk dat je spontaan zwanger bent geworden van je tweede!
    @EmpressR Wat spannend, maar vooral super fijn dat je weet dat je eitjes al gegroeid zijn, ik hoop op een goeie uitslag mar mocht ik nog een ronde clomid moeten slikken dan ga ik ook vragen waarom ik tussendoor niet naar de gyn moet voor een echo...misschien omdat ik moet bloedprikken maarja dan heb ik niet gelijk de uitslag en dat heb jij wel!!

Hoelang moet je nog wachten voordat je de uitslag krijgt?

17. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

Aug 3, 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    ik werd niet ongesteld... elke keer kunstmatig opgewekt na kuurtje primolut.

18. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant

19. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ik ben nu bezig met de derde ronde Clomid. We krijgen er nu IUI bij.
    De eerste ronde vielen de bijwerkingen enigzins mee, de tweede en derde ronde vond ik echt vreselijk.

De eerste ronde heb ik follikelmetingen gehad, de tweede ronde niet. Wel beide keren bloedafname week na eisprong om die te controleren.

Deze ronde moet ik weer ovulatietesten gebruiken om de IUI te plannen.

Ik hoef niet te tempen, bij mij werkt dat echt niet. Ik werk in onregelmatige diensten en heb elke week een 24uurs dienst...soms 2 per week. Dan heb je echt helemaal niets aan zo'n grafiek. De fertiliteitsarts vond het ook echt niet nodig.

20. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Nee tempen werkt idd alleen bij regelmaat, elke ochtend zelfde tijd, voor je omhoog komt. Vereist ook wel wat discipline, maar kan goed inzicht geven, ik zag na 9 rommelige grafieken zonder.clomid.....ineens met clomid mooie.duidelijke grafieken verschijnen :)

Share This Page