Hoi, Misschien een rare vraag en ben benieuwd of er meer vrouwen dit mee hebben gemaakt. Gister ben ik voor het eerst weer gaan paardrijden, dit doe ik normaal regelmatig maar vanwege de sneeuw kon het even niet. Tijdens het paardrijden voornamelijk aan het begin kreeg ik steken in mijn linker lies, ik reed gewoon door en het werd op een gegeven moment minder. Toen ik thuis kwam merkte ik dat er veel afscheiding naar buiten was gekomen. Volgens mijn banner had ik vrijdag mijn eisprong. Kan het slecht zijn om paard te rijden als je zwanger wilt worden? Of kan de pijn ook toeval geweest zijn? Alvast bedankt!
Hoi! Hier een fanatiek paardrijdster. (5 x per week) Het heeft mij er niet van belemmert om zwanger te worden. Die steken in je lies krijg je ook als je niet goed genoeg doorademt tijdens het rijden. Het heeft echt geen invloed op je ovulatie, misschien is dit toeval geweest. Ik heb tijdens de zwangerschap doorgereden tot ik mijn rijbroek niet meer dicht kreeg. Dat was ergens rond de 20ste week. Hoop voor je dat er spoedig een klein mensje zal gaan groeien
Dankjewel! Fijn om te horen dat jij gewoon door hebt gereden! Ik had deze steken nog nooit gehad tijdens het paardrijden, even dacht ik ook zal ik nu stoppen? Gelukkig niet gedaan vind het heerlijk om te rijden!
Nee hoor, geen invloed, je mag (en ze raden het zelfs aan) gewoon door gaan met sporten ondanks je kinder wens! Als je straks zwanger bent, vind ik dan weer een ander verhaall
Hier beide keren doorgereden tot de 25 weken en volgens mij heeft paardrijden verder geen invloed op het zwanger worden / cyclus / eisprong
Gelukkig maar! Je kan met zulke gekke vragen zitten opeens als je zwanger wilt worden...omdat mijn vriend en ik het voor onszelf willen houden kan ik niet echt in mijn directe omgeving terecht...Zo blij met dit forum! Straks als ik zwanger ben wordt het inderdaad wel een ander verhaal..Dan kom je er nieteens meer op hahaha.
Ik herken je gevoel wel hoor, dat onzekere. Maar in beweging blijven is veel beter voor je dan te stoppen, hoe beter je conditie hoe sterker je zal zijn met de bevalling. Als je eenmaal zwanger bent moet je natuurlijk geen jonge bokkende paarden gaan rijden of gaan springen. Zoek het risico niet op. Gewoon op een betrouwbaar paard kun je prima blijven rijden. Ennuh, er op komen is niet het grootste probleem. Gewoon een krukje gebruiken (beter voor je eigen rug maar ook voor die van je paard). Maar op het laatst was afstijgen lastiger omdat je je niet over je buik meer van het zadel af kan laten glijden dus gooide ik mijn been over zijn hals heen om me op mn kont van het zadel af te laten glijden Mocht je nog vragen hebben mag je me ook wel pb-en.
Ik reed fanatiek dressuur op z niveau en ik sprong wedstrijden toen ik zwanger werd van de eerste binnen twee maanden. Ik ben gestopt met springen en het paard waar ik op reed zat niet lekker door, dus doorzitten ging al redelijk snel niet meer. Maar ik heb tot 6/7maanden doorgereden. Toen niet zo vaak meer en rustiger aan. Toen kon ik er inderdaad niet meer afkomen. Dus voorlopig lekker blijven rijden, tot je het niet meer prettig vind. Succes!