Ervaring met Clomid?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Meon, Jan 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Hier ook een ex-clomid gebruikster. Ben begonnen met 50mg maar dat deed niks bij mij. Toen heb ik 100 mg gebruikt en eindelijk kreeg ik een groot ei, ook ca 30mm. Die is gesprongen en toen heb ik bloed moeten laten prikken, waaruit breek dat ik een super eisprong had gehad. Al die rondes moest ik zeker 4/5 x terug naar het ziekenhuis om de 2/3 dagen om een follikelmeting te doen. Daarna mochten we het 3 x thuis gaan proberen met 100mg en de tweede ronde thuis ben ik zwanger geraakt. Ik had de eerste ronde veel bijwerkingen van clomid en de andere rondes, als ik dan ongi was en clomid gebruikte, was ik heel erg down. Maar ben blij dat ik het gedaan heb en dat het na 1,5 jaar eindelijk raak is.

Themperatuur hoefde ik ook niet te checken en mijn vriend is ook nooit nagekeken. Dat zou na deze 3 rondes gebeuren.

Hoop dat je snel goede eitjes hebt en natuurlijk een posi test.

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Het is inderdaad raar dat elk ziekenhuis zijn eigen beleid heeft maar ook hier gevolgd met echo's en nooit naar temperatuurkaartjes gekeken. Ik hield overigens wel mijn temp bij en hiermee kon ik ook na clomid slikken mijn eisprong wel detecteren (samen met ovulatietesten).

Bij mij werkte 50 mg niet, 100 mg heeft 1 ronde gewerkt en 150 mg hebben we niet eens geprobeerd.. kans was groot dat dit ook niet of slechts 1 ronde zou werken en de bijwerkingen vond ik ook niet zo prettig..

3. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Hoi allemaal,

Ik ga deze ronde voor het eerst met Clomid beginnen dus heb hier eens de verhalen gelezen. Ik moet van dag 3 t/m 7 Clomid slikken en dan tussen dag 20 en 25 (geloof ik) bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Ik hoef niet voor echo's te komen. Voor mezelf wil ik ook gaan temperaturen.

Share This Page