Kleinste maten kleertjes en rompers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Romymama, 31 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik ben pas op de helft maar ik ben van plan alvast wat dingetjes te gaan kopen.

Ik weet dat dit per baby kan verschillen maar ben benieuwd hoeveel setjes jullie in huis hadden in maat 50 en 56. En hoelang ze hier uiteindelijk mee hebben gedaan.
    Ik vind de kleertjes van Noppies erg leuk maar volgens mij valt dit redelijk klein?

Ik hoorde ook dat de 50/56 rompers van de Hema groot vallen. Hebben jullie nog tips voor rompertjes voor de eerste weken? Dan heb je nog lange mouwen, korte mouwtjes, zonder mouwtjes en met dun bandje. Wat vonden / vinden jullie zelf fijnst? Ik ben trouwens eind mei uitgerekend..

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Sowieso omslagrompers. Zo veel handiger als je zo'n pasgeboren ukje gewoon óp een body kan leggen ipv hem/haar erin te moeten wringen. Ik heb eigenlijk altijd body's van c&a gebruikt.

3. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi Romymama, ik ben ook eind mei uitgerekend en beging ook langzaamaan met spullen verzamelen. Voor mijn dochter had ik destijds heel veel maat 56, maar ze was zo klein dat zelf maat 50 nog groot was. Maar ja als je veel maat 50 koopt en je een grote baby krijgt, heb je allemaal dingen die niet passen. Ik ga nu wel een paar setjes maat 50 halen en de rest 56. Als de baby dan weer klein is, dan is dat ook zo bijgekocht. Ik zou minimaal 10 setjes maat 56 doen. Ik doe wel wat met lange en wat met korte mouwen. Van die rompers die je helemaal met drukknoopjes open kan doen zijn wel erg lekker hoor voor de eerste weken als ze nog zo heel klein zijn. Volgens mij vallen de rompers van hema inderdaad groot. Bij de hennes hebben ze nu ook weer veel leuke dingen in de sale. Ik heb een paar leuke rompers met bijhorende broekjes gekocht.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Is ook een beetje gevoelsmatig.

Overal zeggen ze dat je zeker 3 setjes in maat 50 en 3 in maat 56 moet hebben, nou ik vind 3 setjes maar erg weinig!
    Mocht de kleine een slechte dag hebben en die spuugt zich een paar keren onder dan kom je al kleren tekort.

Ik heb wel de 'luxe' dat ik van een vrouw uit de buurt jongenskleding maat 50 t/m maat 86 heb gekregen, werkelijk waar 6 vuilniszakken vol!

Ik heb dus in maat 50 zeker 15 setjes, 10 pyjama's en 7 boxpakjes.
    In maat 56 heb ik circa 25 setjes, 15 pyjama's en zo'n 15 boxpakjes.

Heb natuurlijk zelf ook nog wel wat kleertjes gekocht voor als we eens weg gaan, dat hij dan wel iets nieuws aanheeft.

Om over de overige maten nog maar niet te spreken ;)

Ik heb qua rompertjes van alles was, heb wel veel rompertjes nieuw gekocht gewoon bij de Zeeman, ik ben 23 Maart uitgerekend maar waarschijnlijk wordt hij 2 weken eerder 'gehaald' dus heb veel rompertjes met lange mouwen.

In Mei kan het lekker weer zijn maar we hebben ook zeker nog wel vaker vorst in Mei dus zou gewoon 50% met lange mouw en 50% met korte mouw kopen in maat 50 en 56.

Die kleine ukkies kunnen hun eigen temperatuur sowieso niet goed regelen dus die moeten vaker toch iets warmer gekleed worden.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb praktisch altijd rompers met korte mouwen gebruikt.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik gebruik bijna alleen maar rompers met korte mouwen. Ik heb wel een paar rompers met lange mouwen en die trek ik heeeeeel af en toe onder een jurkje aan, maar bijna nooit dus. Hier twee winterkindjes en ze hadden/hebben gewoon vaak vestjes aan en lagen in een wikkeldeken. Sowieso was het warm binnen en als we naar buiten gingen zaten ze altijd goed ingepakt. Heb dus niet het idee dat lange mouwen rompers een vereiste zijn in de winter.

Gebruik ook geen overslag rompers want vind ze niet handig.

Mijn meisjes waren allebei iets te vroeg en dus erg klein. Maar ik had bij de eerste 7 setjes in maatje 50 en 15/20 setjes in 56 denk ik. Meestal zitten kindjes wel een poosje in maatje 56, heb ik gemerkt met veel oppaskindjes. Mijn meiden hebben ook erg lang in zowel maatje 50 als maatje 56 gezeten.
    Ik wilde genoeg setjes hebben zodat ik niet perse dezelfde dag nog hoefde te wassen als ze veel gespuugd had en het eventjes niet uitkwam.

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    sowieso geen rompers met lange mouwen, bloedirritant met aankleden.

8. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Als je een meisje verwacht kan je evt lange mouwen rompers wel gebruiken voor onder een shirt of jurkje met korte mouwen.
    Anders zou ik je echt aanraden rompers met korte mouwen te pakken, is echt niet handig onder een shirt.
    In het begin liggen ze meestal toch ingewikkeld in een doek oid. Warm zat in mei.

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Rompertjes met korte mouw hebben mijn voorkeur.

Ik had ook gelezen dat noppies klein zou vallen en heb dus eerste pakje maat 56 besteld. Blijkt dus juist erg lang te vallen, wel smal.
    Gelukkig krijg ik waarschijnlijk weer een lang smal jongetje, maar denk dat het pakje evengoed te groot zal zijn. Ach ja, kunnen we er langer van genieten :)

Verder vind ik het ook lastig qua weer. Het kan alle kanten op in mei. Met maat 50 en 56 zal ik t wel redden met wat ik heb denk ik. 62 koop ik wel als t nodig is.

10. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    De overslagrompers van de Hema zijn heel fijn!
    Zou kiezen voor korte mouw
    Verder zou ik van maat 50 en maat 56 4 setjes kopen.
    Je kunt dan nog zodra de kleine geboren is en je weet welke maat het heeft, iemand naar de winkel sturen om extra setjes bij te halen.

Noppies valt idd klein.

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb 8 setjes in maat 50 en 12 setjes in 56. Dan kan ik iig ff vooruit en als het te weinig is, dan is het zo bij gehaald door ml of besteld via internet.

Qua rompers heb ik van beide wat, korte mouw en lange mouw. Ook overslagrompers van de hema.

12. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik wil dus ook nog rompertjes met korte mouw (ook in mei uitgerekend) maar zie ze in de winkels nergens liggen.. :( Moet echt op internet bestellen dus denk ik?

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee hoor, hema, h en m enzo.

14. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Nou daar heb ik ze echt niet gezien... :( Misschien dat ze er wel waren maar ik ze niet leuk vond dus niet echt goed heb gekeken, kan natuurlijk ook :)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Het is nu ook veel uitverkoop enzo. Zou even wachten en komt er vast weer veel nieuws

16. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Zeeman heeft ook rompertjes met korte mouw, zijn wel gewoon wit zonder iets erop.

Mijn kleintje is nu 6 weken en draagt nog steeds maat 50 (is zelfs nog wat ruim...), maar hij was ook erg licht bij de geboorte. Heb heel veel setjes maat 50 en maat 56 maar dat is omdat ik kleertjes kopen ook gewoon zo leuk vind :D en ik na de geboorte veel heb gekregen.

Ik dacht van tevoren dat rompers met lange mouw handig zouden zijn, met een vestje erover bijv, maar dat doe ik hem praktisch nooit aan! Altijd korte mouw of mouwloos, en dan een shirt met lange mouwen erover.

17. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ik hoor altijd dat Noppies zo klein valt, maar ik vind dit niet het geval hoor.
    De kleertjes maat 44 kan hij hier nog steeds aan en dan zit de broeksband nog te ruim.. Nu heb ik die kleertjes vd week wel aan de kant gelegd, omdat maat 50 ook past, in die maat heb ik dan weer niks van Noppies...

18. veense

veense Niet meer actief

Hema heeft ze zeker wel hoor. Denk ook dat binnen een maand of 2 de nieuwe voorjaarscollectie overal in de winkels ligt en dat is voor onze ukken wel handiger;)

19. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja inderdaad. Maar even geduld hebben nog! :)

20. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hier heeft zoontje 10 weken in maat 50 gezeten dus heb veel bijgekocht toen.
    Heb nu een stuk of 7 setjes in maat 50 gekocht, bijkopen kan altijd.
    Noppies valt meestal smal vind ik, maar niet altijd. Heb nu een newborn pakje maat 50 maar die valt niet kleiner dan een andere maat 50. En mijn zoontje heeft 10 weken in maat 50 gezeten, ik had vooral noppies.

Rompers heb ik alleen met korte mouwen of mouwloos gehad, zoontje is in de zomer geboren. Heb er nu wel een paar met lange mouwen gekocht voor de zekerheid.

Deel Deze Pagina