Ervaring met cryo terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miekee, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekee

Miekee Lid

7 mei 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Deze week hebben we te horen gekregen dat onze 1e IVF poging helaas niet gelukt is. Wel hebben we het geluk dat 5 cryo´s zijn ingevroren. We willen straks starten met een cryo terugplaatsing, in de hoop dat er eentje goed ontdooid.

Graag lees ik jullie ervaringen met een cryo terugplaatsing! Ik lees op internet over terugplaatsing in eigen cyclus maar ook ondersteund met hormonen...Wie kan me er wat meer over vertellen? En klopt het dat de kansen met een cryo terugplaatsing minder zijn? Deze vallen wel allemaal onder die ene IVF behandeling in zorgverzekeringsland, toch?

Wij hebben binnenkort ook een gesprek met onze fertiliteitsarts maar ben juist benieuwd naar de persoonlijke ervaringen van anderen!

Miekee

2. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Ik heb gister een cryo terug geplaatst gekregen in eigen cyclus. Lekker hoor helemaal geen medicijnen hoeven gebruiken. Wat ik heb moeten doen is urine opvangen, na een paar dagen voor echo toen was folikels nog niet groot genoeg na nog 4 dagen urine opvan wAs hij inmiddels gesprongen. Deze is uit mijn 2e icsi poging. Uit de eerste had ik er ook 1 maar die had het ontdooien niet overleefd.
    De cryos vallen inderdaad binnen 1 poging dus jij hebt veel geluk met 5.

Volgens mij liggen de kansen wel ongeveer gelijk aan een verse poging alleen de kans dat hij niet ontdooit is aanwezig. Verder moet hij wel goed zijn wil het überhaupt ingevroren worden.

Groetjes abi

3. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Bij onze eerste IVF poging was de verse tp ook niet gelukt.
    Wij hadden 1 cryo.
    Na een maand rust te hebben gehad contact opgenomen met het zieke huis bij start van nieuwe cyclus (03-12 gebeld)
    13-12 had ik mij afspraak en kreeg ik een echo, toen bleek mijn ei groot genoeg te zijn en mocht ik die avond mijn pregnyl spuit zetten.
    Eisprong dus de 15e.
    Op de 19e mochten we komen voor de tp van de cryo, deze was gelukkig zeer goed ontdooit en kwam er net zo goed uit als dat het erin ging.
    Vanaf 8 dgn na pregnyl vage streepjes gehouden op mijn testen en op 27-12 duidelijk positief getest.
    En zie onderschrift.
    Mijn ervaring met een cryo is dus goed te noemen.
    Ik moet wel zeggen dat onze cryo van zeer goede kwaliteit was.
    Verder zijn cryo's sterker als een embryo aangezien de kwaliteits eisen hoger zijn ivm ontdooien.

4. Miekee

Miekee Lid

7 mei 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Abi, wat spannend gisteren een terugplaatsing! Ik hoop dat alles goed zal gaan en je net zo'n positief verhaal krijgt als Jane.

Mij lijkt het ook wat 'rustiger' zonder hormonen vooraf en in eigen cyclus zou super zijn! Die twee wachtweken blijven natuurlijk net zo killing als anders! Ik heb ook gehoord dat de kwaliteit goed moet zijn en ontdooiing in de helft van de gevallen niet goed lukt..daar houd ik dan ook zeker rekening mee!

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Mijn terugplaatsing heb ik ook al rustiger ervaren, omdat je niet hoeft te spuiten enzo.

Het is mijn eigen cyclus gebeurd, dus heb ik wel 3x een echo gehad om te kijken wanneer mijn natuurlijke eisprong plaatsvond. Ik heb enkel de pregnyl moeten spuiten en toen de terugplaatsing gehad. Helaas is dit niet goed afgelopen.

Mijn gyn. vertelde dat je met een verse embryo tegen de 25% aanzit op innesteling en met een cryo op 18/19%. Dus toch wel iets minder kans. Maar natuurlijk dubbel & dwars de moeite waard om het te proberen.

Heel veel succes!

6. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb afgelopen zondag een cryo tp gehad.
    Ook ik heb dit als zeer ontspannen ervaren in vergelijking met de icsi behandeling.
    Bij mij was het volledig in eigen cyclus. Heb twee keer een echo laten maken om te volgen hoe groot mijn eiblaasje al was, toen deze 15 mm was mocht ik ovutesten gaan doen. Ik zou eigenlijk nog een 3e echo hebben, maar omdat de ovutest toen al positief was, was dat niet meer nodig.
    Vervolgens hebben ze een berekening gemaakt wanneer de terugplaatsing dan zou zijn. Bij mij is de cryo pas op dag 5 ingevroren (als blastocyste) en dus ook pas op dag 5 teruggeplaatst.
    Wat ik wel heel erg spannend vond, was het afwachten of het ontdooien goed was gegaan... maar zeker veel en veel minder intensief dan een verse poging...

7. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 saard, 7 mei 2013
    Laatst bewerkt: 7 mei 2013
    Hoi!

Of je een cryo teruggeplaatst krijgt in natuurlijke cyclus of een ondersteund cyclus hangt af of je een goed, regelmatig cyclus hebt.
    Zelf hebben wij in totaal 2 verse terugplaatsingen gehad en ik geloof 3 cryo terugplaatsingen (we hadden wel meer cryo's maar 2 of 3 hebben het ontdooiingsproces niet overleefd) allemaal in een natuurlijk cyclus. En van de 2e cryo tp uit poging 2 ben ik nu 14 weken zwanger! We hebben nu nog 1 cryo in de vriezer zitten.
    En cryo's vallen inderdaad onder dezelfde poging als waar de eitjes uit geoogst zijn.

Heel veel succes!

Liefs

8. Miekee

Miekee Lid

7 mei 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties en Fiona ook voor jou een spannende tijd! Hopen op een plakkertje!

Ik weet nog niet wat het gaat worden maar ik verwacht in mijn normale cyclus omdat deze heel regelmatig is. Maar goed, niet op de zaken vooruit lopen eerst afwachten hoe de ontdooiing straks zal gaan! Dat is natuurlijk wel spannend!

9. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    spannend miekee,
    en 5 cryo,s top zeg!

Ik had 3 cryo,s, uit1 is mijn dochtertje geboren. deze poging was zonder hormonen
    vorige week maandag ook een cryo tp gehad, ik doe mee met de studie dus ik moest deze keer wel hormonen gebruiken. en dat valt ook erg mee

veel succes!

10. Miekee

Miekee Lid

7 mei 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sas, met wat voor studie deed je mee als ik vragen mag? Wat voor ondersteunende hormonen heb je gebruikt?

Veel succes voor jou met deze terugplaatsing, hopen dat het gaat lukken! Hoe voel je je nu?

11. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Wat goed, 5 cryo's!
    Wij hadden na onze 1e icsi poging geen cryo's..
    Bij de 2e hadden we 2 cryo's..
    de 1e had het ontdooien toen niet gehaald en van de 2e ben ik nu zwanger! :)
    Ze zeggen inderdaad dat je minder kans hebt bij een cryo, maar zoals je bij mij ziet kan je ook gewoon echt geluk hebben met een cryo!
    Ik heb toen geen medicijnen genomen, dus gewoon geheel via de natuur.. ik weet alleen niet meer zeker of ik nou wel of geen ovitrelle heb moeten spuiten..
    Heel veel succes!

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is niet helemaal waar.

Zelf heb ik een keurige regelmatige cyclus van 28 dagen.

Desondanks kreeg ik de cryotp in een platgelegde cyclus. Dit had meer met het protocol van mijn ziekenhuis te maken. Zo konden zij mijn cyclus veel beter sturen en afstemmen op hun eigen planning en mogelijkheden.

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Bij ons is de eerste cryo tp wel gelukt. Ik denk juist dat ze sterker zijn dan de verse.. omdat ze de ontdooiing al hebben gered.. positief blijven hoor!!! Onze was overigens 5 cellen bij de tp.

14. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik gebruikte medicatie om een cyclus na te bootsen, volgens mij Progynova en Utrogestan.

15. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit verschilt dan per ziekenhuis. Het ziekenhuis waar wij onder behandeling waren (ErasmusMC) vond het onzin om een goedlopend, duidelijk cyclus plat te leggen, omdat dit meer "schade" aan je cyclus kan aanrichten dan nodig is.

16. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Mijn cryo tp was ook in natuurlijke cyclus, 1x pregnyl moeten zetten voor mijn eisprong en verder niks.

Deel Deze Pagina