Ervaring fostimon?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by panter1984, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. panter1984

panter1984 Actief lid

Nov 6, 2012
    175
    2
    16
    Hallo all,

Ik heb vandaag groen licht gekregen om met ICSI 2 te beginnen en ben daarom vandaag ook begonnen met het spuiten van Fostimon 150 eenheden, maar ik kan maar weinig ervaringen vinden over dit hormoon.

Het ziekenhuis geeft aan dat het om bezuinigsredenen nu fostimon wordt voorgeschreven i.p.v puregon of Gonal/F de werking zou hetzelfde moeten zijn, maar enige nadeel is dat je spuit zelf moet klaarmaken en mengen.

Ik lees nu op internet dat dit hormoon een natuurlijk hormoon is i.p.v synthetisch.

Ik heb 1e ICSI behandeling puregon 150 gehad en daar reageerde ik goed op.

Daarom de vraag heeft iemand al ervaring met Fostimon?

Groetjes

2. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0
  3. panter1984

panter1984 Actief lid

Nov 6, 2012
    175
    2
    16
    Dank je voor reactie,
    Ik heb inderdaad wel wat gevonden via google en zie inderdaad beetje hetzelfde reacties als met puregon en gonal-f, maar wordt volgens mij veel minder voorgeschreven. (mischien ook wel i.v.m gebruikersgemak)

Ik heb vrijdag 1e FM dus we zullen zien hoe ik reageer op deze hormonen.

4. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0
    #4 wenswens, May 7, 2013
    Last edited: May 7, 2013
    Ja de medicijnen hebben uiteindelijk hetzelfde doel :). Alleen de ene medicijn slaat beter aan dan de ander. Vandaag moet ik beginnen met gonal-F. Hopelijk reageer ik daar beter op. Vorige poging moest ik menopur spuiten, maar mijn lichaam reageerde er niet zo goed op.

Wat raar dat zk niet medicijnen voorschrijft o.b.v. persoonlijke situatie maar vanwege bezuiniging.:x .Ik dacht dat fostimon voorgeschreven worden aan mensen die te maken hebben met suikerziekte/problemen met insuline gehalte en voor ivf/icsi behandelingen.

5. panter1984

panter1984 Actief lid

Nov 6, 2012
    175
    2
    16
    Nee bij ons is het wegens bezuinigingen.
    Fostimon is ook veel minder gebruiksvriendelijk.
    Moet nu zelf meten en mengen en hopen dat ik het goed doe, tevens krijg ik precies het aantal wat ik nodig heb en bij elke echo krijg ik dan een nieuw recept.

Vandaag 1e FM meting gehad, toch niet zoveel als ik gehoopt had in totaal 7 folikels gezien. Alle 7 gelukkig wel die mee lijken te doen. Grootste was 15 mm dus ze moeten nog even doorgroeien.
    Vorige keer met puregon had ik veel meer bij 1e FM meting uiteindelijk ook maar 8 groot genoeg maar wel 1 verse TP en 6 cryo's uit gekomen.

6. Boekenwurm

Jan 28, 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ook twee maanden fostimon gespoten ivm pco en het feit dat clomid niet bij mij aanslaat.
    Ik kreeg dit ook voorgeschreven in verband met bezuinigingen.
    Het is inderdaad een heel gedoe omdat je het zelf klaar moet maken. Ik moest op een gegeven moment 125 spuiten en dat was helemaal een gedoe omdat ik twee poedertjes moest nemen en dan weer een deel moest wegspuiten voordat ik ging injecteren.
    Ik moet wel zeggen dat ik in die twee maanden geen last heb gehad van bijwerkingen.
    De eerste maand sloeg het bij mij goed aan.
    De tweede maand heel wisselvallig met als gevolg overstimulatie waardoor ik nu gestopt ben met fostimon en half april een leo behandeling gehad heb.

7. panter1984

panter1984 Actief lid

Nov 6, 2012
    175
    2
    16
    De bijwerkingen zijn er inderdaad bijna niet, de vorige keer was ik wat heumerig en emotioneel van de puregon, maar deze keer heb ik er nog geen last van.

Gebruikersgemak is ook het grote verschil, ik moet ook 2 poedertjes gebruiken en maar 1x het oplosmiddel. Nadeel is dat je poedertjes niet bijelkaar in kan doen met wat meten gaat het aardig goed.

Hopen dat het resultaat uiteindelijk goed is.

8. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik heb de eerste keer fostimon gespoten maar reageerde hier te heftig op.
    Heb die keer heftige ohs gehad.
    Ik had wel een heel mooi aantal eicellen tegenover bij de puregon ( 75 eenheden) maar 4 volgroeide.

Share This Page