gevecht met wasmachiene

Discussie in 'De lounge' gestart door talia, 29 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ben de hele voormiddag bezig geweest met het proberen los te krijgen van het bakje waar de waspoeder en wasverzachter in moet, maar krijg het gewoon niet los.

iemand enig idee hoe ik dat ding eruit kan krijgen?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zit er bovenop het bakje niet een soort knopje dat je in moet drukken waardoor het bakje eruit kan? Anders zou ik de klantenservice van het merk wasmachine even bellen. Die weten het vast wel.

Succes :)

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    er zijn vaak handleidingen online te vinden, als je wasmachine niet heel oud is althans.
    daar staat vaak ook vermeld hoe ze eruit kunnen, want ze moeten eens in de zoveel tijd toch schoongemaakt

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    geen knopjes te vinden en in de handleiding staat ook niks :weird: maar ik kom net van de telefoon maar daar zeggen ze dat ik echt de schroefjes moet losdraaien kan dat nu echt zo zijn?
    bij mijn vorige wasmachine kwam het er gewoon uit.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt niet toevallig een Indes(h)it? Die heb ik namelijk wel en ik heb ook altijd ruzie met dat bakje als ik die wil schoonspoelen. Ik ben er achtergekomen dat je hem op een bepaalde manier eruit moet halen. Naar boven toe eruit trekken. Heel gedoe. Afgelopen weekend weer ruzie met dat bakje om hem er weer in te krijgen. Totdat 'ie er opeens inschoof met mijn vinger er bijna tussen (au). Ik ben prima tevreden met mijn wasmachine, maar dat systeem met dat zeepbakje had anders gemoeten...

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

:confused: Die hebben ze goed vastgezet..... Niet echt gebruiksvriendelijk lijkt me! Raar zeg.....

Welk merk heb je?

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    eentje van edy, ben er verder tevreden over en mss nog wat meer als ik eens dat bakje eruit heb.
    ik heb hem pas een paar maanden maar het bakje van de wasverzachter zit nu al vol water vind ik eigenlijk wel heel snel want bij mij vorige moest ik het meer eens om het half jaar doen en dat was het om het te onderhouden en niet omdat hij vol water zat.

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat water kan zijn omdat je of poeder gebruikt waar ze niet blij mee zijn (sommige wasmachienes zijn wat dat betreft kieskeurig) of teveel poeder. OF dat je te dikke vloeibare zeep gebruikt. Heb ik ook ooit met n wasmachien gehad. Die wilde dus persee geen iets dikkere wasverzachter (vloeibaar) hebben. Dat was altijd uitkijken als ik eens van mn vaste merk af wilde wijken.
    Is even uitproberen als het daar aan ligt. Sommige wasmachienes hebben het ook in hun handleiding staan trouwens...
    En mijn ervaring met de 4 wasmachienes plus die van mn moeder zijn dat je 9 vd 10 x dat zeepbakje er op n bepaalde manier uit moet trekken. Als t makkelijk er uit ging dan stond je iedere keer met dat ding in je handen.
    Doorgaans is dat idd eruit trekken en dan in n vloeiende beweging naar boven kantelen.
    Knopjes ben ik eigenlijk nog nooit tegen gekomen.

9. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    nooit geweten dat dat ding er uit kon! :oops: :)

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij die van mij moet je hem iets omhoog houden en dan een ruk eraan geven. maar dat staat zo in de handleiding, als het er bij jou niet zo instaat zou ik hetniet doen.
    succes met de schroefjes

11. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heb het ding er toch nog uitgekregen gisteren alles zag er netjes uit dacht dat hij verstopt zou zitten maar niet dus.
    kijken hoelang het nu duurt voor het weer vol water zit.

ik gebruik trouwens dash als waspoeder zou het daar aan kunnen liggen?
    als het nog eens zo snel vol zit ga ik toch eens een tijdje iets anders proberen.

12. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ja dat kl*te bakje! :confused:

Ik probeerde al 4 jaar het ding eruit te halen om schoon te maken, ik dacht inmiddels ook dat het gewoon vast zat. En mijn hubbie haalt het er gewoon uit .... Hij zei dat je het omhoog moest drukken en dan zo eruit kon trekken.

Ik gebruikt Ariël in poedervorm en Robijn wasverzachter. Pas na 4 jaar was ie eens verstopt.

13. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik wist ook niet dat dat bakje eruit kon :confused:
    Vanmiddag maar eens proberen.. Ik altijd mega moeilijk doen met een doekje pfffff

14. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    :) Jaaa!
    En dan soms in het doekje nog iets langwerpigs zodat je ook bij de vreemde hoekjes kwam 8-[

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Toevallig was mijn bakje vandaag ook verstopt.
    Wij hebben een Zanussi, en dan moet je het bakje uittrekken, een knopje indrukken, en dan gaat hij er zo uit.
    Ik maak hem schoon onder heet stromend water, maar ik doe hem ook wel in de vaatwasser.
    Eigenlijk vind ik de vaatwasser ideaal, stop er alles in vazen worden ook mooi schoon.
    Grappig dat sommige mensen die bakjes nooit schoonmaken.
    Die zeef onderin, is ook z'n heerlijke klus.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik maak het bakje met regelmaat schoon....kan er heel makkelijk uit. Staat zelfs Push op ;)

Fijn dat ie weer schoon is :-D

Elmo

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    goh, was het vandaag wasmachine-schoonmaakdag? Ik heb 'm vandaag ook helemaal schoongemaakt!

(Ik heb dus een half uur zitten klooien met die afvoerpomp onderin he...er bleek een heel stuk van een bh in te zitten! Krijg dan dat stomme ding maar eens eruit! :oops: )

Mijn bakje trek je er overigens heel makkelijk uit. Uittrekken en dan de voorkant iets omhoog en dan heb je 'm al!

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Raar zeg!

Ik heb zelf Zannussi (heel tevreden over!) en die heeft gewoon van boven een soort van drukknopje waarmee het bakje los komt.

19. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Bij mijn Edy heb je ook gewoon een push 'knopje' (het is meer een plek waar je op moet drukken).
    Vandaag ook toevallig schoongemaakt. Maar hier is het dan ook elke week nodig. Het wasverzachterbakje staat regelmatig vol met water.
    Voor de rest wel heel tevreden.....

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja klopt, bij mij is het ook meer een plek waar je op moet drukken (er staat ook 'push' op :))

En dat schoonmaken doe ik zelf ook regelmatig vanwege eventuele aangekoekte wasmiddel.

Deel Deze Pagina