Ervaring met cyclusregultie en hormoononderzoek gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ienepien, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ienepien

ienepien Lid

16 aug 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

En ja hoor vanochtend ongesteld geworden, cyclusdag 54( niet normaal gewoon). Dit is mijn langste cyclus in de afgelopen 14 maanden dat wij bezig zijn om zwanger te worden van ons 1ste kindje.
    Mijn cyclus varieerde de laatste 14 mnd tussen de 30-37 dagen dus dit is wel weer erg extreem. Gelijk contact opgenomen met de GYN want ben het toch nu echt wel zat en ga niet tot febr 2013 wachten! Wat mij betreft maar een plan van aanpak opstellen want zo schiet het ook niet echt op!
    Hij had het in augustus over cyclusregulatie, dmv medicatie word dan je cyclus gereguleerd. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Bijwerkingen? etc.
    Dan zou ik ook graag een volledig hormoononderzoek willen van mijn bloed, dan kunnen ze toch precies bekijken welke hormonen hun werk niet helemaal doen?
    Hoop dat er meiden zijn die wat informatie en of advies voor mij hebben.

Liefs

2. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Hoi Ienepien,

Ik heb zelf PCOS. En slik dus nu medicijnen om een eisprong te krijgen. Waarschijnlijk zal jou gyn zelf al een bloedonderzoek aanvragen. Ik had van Provera ( menstruatieopwekker) meer bijwerken dan van de Clomid. Het waren vooral opvliegers en ik was behoorlijk humeurig. Maargoe dat neem ik maar voor lief.

Heb je al eens een echo gehad?

3. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ohja bij mij is het ook overduidelijk dat mijn hormoonhuishouding niet klopt. Maar mijn bloeduitslagen waren helemaal goed. Dit zegt dus ook niet alles;)

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Als je een hormoononderzoek krijgt moet je bloedprikken vaak op de 5 e dag van je menstruatie en waarschijnlijk een week na je eisprong. waarschijnlijk krijg je dan ook een inwendige echo om te kijken hoe het met je eitjes zit. Zijn dit heel veel kleine icm de uitslagen van de bloedtest dan kan het dat je bijv. pco hebt. Er zullen dan waarschijnlijk nog wat andere onderzoeken plaatsvinden en eventueel ook al een zaadonderzoek bij je vriend (maar dit is per zh. verschillend maar meestal willen ze weten of dit ook goed zit voor ze met behandelen beginnen) en dn kan je starten met clomid. Ik had hier veel bijwerkingen van zoals opvliegers, maar mijn eitjes reageerde er verder niet op .
    Dus het is niet alleen maar even hormoononderzoek en dan pillen krijgen. iig heel veel succes

5. ienepien

ienepien Lid

16 aug 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lotte1986
    Ik heb in aug een echo gehad en daarop kon je op zien dat in mijn rechtereierstok 'eitjes' aanwezig waren en links niet. Maar dat kan per maand verschillen zei mijn GYN dus dat is in principe niet iets bijzonders.
    @leonizzie
    Ik snap uiteraard dat er meer onderzoeken gedaan moeten worden en dat het niet alleen een pilletje is. Mijn vriend heeft al een spermaonderzoek gehad en dat was perfect in orde.
    Ik kan 3 dec bij de GYN terecht en dan wil ik eigenlijk wel doorpakken, moest eerst nog een half jaar wachten (febr 2013) maar nu mijn cyclus zo vreemd begint te doen heb ik zoiets van doorzetten met die hap. En ik word er ook niet jonger op door al dat wachten

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Helemaal gelijk hoor, want voor je echt eens mag beginnen ben je soms maanden verder. Het is elke x weer wachten op uitslag dit, dan weer een afspraak maken om het te bespreken, dan toch nog even onderzoekje dat, zo frustrerend!

7. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    ienepien ik hoop voor je dat ze dan opnieuw een echo maken. ZOu me niks verbazen als er nu een kralenkrans te zien is.

8. ienepien

ienepien Lid

16 aug 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey lotte,

Dat hoop ik ook, misschien krijgen we dan meer duidelijkheid.
    Wat bedoel je precies met een kralenkrans?

9. Ilona81

Ilona81 Lid

14 feb 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij zijn al van juni 2011 gestopt met de pil en van november 2011 echt serieus bezig. De laatste tijd werd mijn cyclus ook steeds langer, 68 dagen en de laatste keer zelfs 71 dagen.
    Bij de gyn geweest en zij heeft me Clomid voorgeschreven,op de 3e dag van menstruatie beginnen en dan ook bloedprikken. Dit heb ik nu gedaan en morgen moet ik dan voor een echo. Dan kijken ze of het allemaal goed werkt. Onderzoek bij mijn vriend moeten we ook nog,maar dan moeten we even tot december wachten,want hij kan niet zo makkelijk vrij krijgen en het zijn nogal lastige tijden.
    Als het werkt met de Clomid moet ik dit een half jaar doen.
    Ik hoop dat ik morgen al iets wijzer word.

Succes allemaal...

Deel Deze Pagina