Bah weer een afwijzing! Ik ben benieuwd of jullie ideeën hebben. Ik werk nu zo'n 9uur per week maar mijn contract loopt van de zomer af. Ook verdient t haast niks. Ik zoek dus ander werk, ongeschoold en voor meer uren. Maar ik kom weinig vacatures tegen en als ik dan solliciteer word ik afgewezen, sterker nog ik mag soms niet eens op gesprek komen. Waarschijnlijk vinden ze me alweer te oud (20) of lastig dat ik een gezin heb (niet echt flexibel) Ik krijg namelijk van die standaard berichtjes dat ik niet in t profiel pas. Iets waar je dus totaal niks mee kan voor de volgende sollicitatie. Maar ik baal er onwijs van want voordat ik mn kleine had werd ik overal klakkeloos aangenomen Iemand nog een tip waar ik wellicht wat meer kans heb van slagen als ik solliciteer? Of tips hoe ik kan aangeven in de motivatie dat ik niet ALTIJD beschikbaar ben zonder te beginnen over mn kind etc.. Want ik ben er nu wel van overtuigd dat ik daar mn klep over moet houden tegen werkgevers
Thanks voor je reactie, maar ik zoek echt werk voor nu of de zomer. Het is er vast wel, maar ik doe iets verkeerd vrees ik..
Weet niet waar je woont wat je wilt doen maar xenos heeft in limburg diverse vacatures open staan 13-24 uur per week flexibel inzetbaar
Callcentre baantjes liggen nog steeds voor het oprapen. Anders gewoon een paar uitzendbureau's binnen lopen en vragen of ze je willen helpen. Je bent echt niet te oud. Daarnaast is het wel netjes, maar hoef je niet te vermelden dat je een gezin hebt. En idd van de zomer weer naar school. Een opleiding geeft een hoop kansen. Als je het leuk vind in de zorg te werken daar zijn ook veel leerbanen.
Ik woon aan de andere kant in Groningen. Het liefste wil ik in een winkel of productie maar ik ben wel zover dat t me niet heel veel uitmaakt of ik het leuk vind, vooral dat ik IETS geschikts vind. Callcenter inbound zou ik ook wel willen doen maar ben zo verlegen vooral aan de telefoon, ik kan dat gewoon niet (al vinden uitzendbureaus dat ik t heus wel kan leren) ik ga een deuk oplopen denk ik als ik t probeer en ik bak er helemaal niks van Ik ben echt blij met mn werk nu maar het zijn zo weinig uurtjes en t houd op straks..
Dit vind ik een beetje vreemd antwoord? Wie zegt dat ze nu naar school kan? Dat ze jong is wil niet zeggen dat dat allemaal maar zo kan, en al helemaal niet met een kind. Ik ben bijna 25, gestopt met mijn studie en ik kan het me nu gewoon niet veroorloven om weer te gaan studeren. Ik krijg zo vaak opmerkingen dat ik nog jong ben en dat ik juist nu weer moet gaan studeren, maar anderen kunnen niet in onze portomonnee kijken lijkt me en wie zegt dat ik over 4 jaar niet alsnog kan studeren? Zoveel mensen gaan weer leren op hun 40e of zelfs 50e. Dus waar dat "nu kan het nog" vandaan komt snap ik niet. Ontopic, Heb je al gesolliciteerd in de horeca? Daar is vanaf maart/april heel veel werk te krijgen. Het zal wel voornamelijk in de avonden en weekenden zijn, maar dan heb je voor nu in ieder geval wat. Verder zou ik niks in je sollicitatiebrief zetten dat je een kind hebt, dit komt wel ter sprake als je uitgenodigt word voor een gesprek. Dat vind ik zelf ook prettiger praten als dat je alles in een brief moet zetten, zo onpersoonlijk. Hoop dat je hier wat aan hebt!
Ik doe al een thuiscursus om een diploma te halen en heb nog een studieschuld van mijn HBO. Daarom zie ik t (nu) niet zo zitten weer naar school te gaan.. Mijn vriend werkt in de horeca, heel onregelmatig en soms tot 12u 's nachts. Elke dag/week is anders en we hebben geen oppas. Dochter gaat 2 ochtenden nu naar de kinderopvang dus dat zou ik kunnen uitbreiden maar weekenden/avonden kan ik alleen werken als vriend vrij is. @Esther als de horecabanen voor de zomer eraan komen ga ik daar zeker naar kijken
Nu kun je nog studeren met studie lening na je 27 dacht ik niet meer. Bedoelde het trouwens op een positieve manier. Jullie zijn nu nog jong. Daar is niets mis mee. Nu juist perfect denk ik studeren kindje kdv. Bedoel het nog steeds positief. Er zijn er idd die met 30/40 weer gaan leren
Nee tot je 30e kun je stufi krijgen, maarja het is en blijft een lening dus het moet sowieso terug. En van alleen je stufi kun je geen studie betalen. Ik denk ook niet dat je het negatief bedoeld hoor, maar ook als je jong bent en kinderen hebt is het niet zo makkelijk, wat veel mensen wel zeggen!
Proberen over je angst heen te zetten het valt echt reuze mee!! Daarnaast bestaat callcenter niet alleen uit bellen maar heb je ook afdelingen met chatten, e-mailen, backoffice, facebook en twitter
Zitten er in Groningen geen distributiecentras?? Ik werk voor een supermarktketen. Net uurloon met daaroverheen nog allerlei toeslagen. Makkelijk veel geld te verdienen en over het algemeen intresseerd hun het niet wat je in het dagelijks leven doet. Als jij je werk naar correct uitvoert
Geef je in je brief/cv al aan dat je een gezin hebt? Want ik bem zojuist ergens aangenomen en er is niet eens gevraagd of ik kinderen heb! En ik had echt verwacht dat ze het zouden vragen.
Weet niet of je het al gedaan hebt maar op vacatures Groningen op Facebook staan best veel vacatures.
Gewoon niet vermelden dat je kinderen hebt en niet meteen in de brief al zetten dat je wel flexibel bent MAAR.... Iedereen weet dat je je in een sollicitatiebrief van je beste kant te laten zien. Dus een werkgever weet ook wel dat het een 'verkoop praatje' is. Onderhandelen over hoe flexibel je bent doe je later pas.
tot je 30ste. Gelukkig. Ik zie het ook zo hoor. Reden dat ik zeker in september mijn HBO weer op ga pakken. Ik zou je gewoon eens oriënteren op de mogelijkheden. Of heb je dat al gedaan?
Vervelend zeg! Zou het ook aan je sollicitatiebrief kunnen liggen? Tegenwoordig moet je nogal 'opvallen'. Ik bedoel niet dat je parfum moet gaan sprayen, maar je layout, inhoud en spelling wordt wel op gelet. Men heeft het voor het kiezen tegenwoordig. Als je wil, kan ik je helpen. Ik kan de brief voor je nakijken en eventueel wat aanpassingen doen. Je zegt het maar Als je wordt uitgenodigd voor een gesprek, bereid je je dan voor? Zo ja, hoe dan? Vaak is een sollicitatiegesprek een psychisch 'spel'. Een paar weken geleden heb ik nog sollicitatiebrieven doorgelezen en ook gesprekken gevoerd met kandidaten. Ik heb vele brieven in de 'prullenmand geknikkerd'. Dit was om verschillende redenen; van veel (!) spelfouten tot aan niet de ervaring die we zoeken. Het klinkt heel vervelend, maar er komen zeer veel brieven op een vacature af. Als een brief vol met spelfouten staat, heb ik al geen zin meer om de brief verder te lezen; ik moet dan mijn best doen om een brief te 'ontcijferen'. Zonde van mijn tijd. Degene die het wel is geworden had een mooie layout (brief én cv), vrijwel geen spelfouten en de ervaring die we op dat moment zochten. We hebben ook gekeken of er mogelijkheden waren voor de toekomst.
Voor in de schoonmaak zie ik ook genoeg vacatures. Kijk maar eens op Facebook bij Vacaturebank van het noorden en Vacatures Groningen.
Als je twitter hebt, vacatures Groningen volgen, daar komt veel voorbij. En volgens mij opent de Primark ook binnenkort een winkel, misschien een idee? En ja, winkels bij langs gaan, en bij uitzendbureaus langs om te informeren/ in te schrijven? Succes!