Mijn zoontje van 5,5 maand heeft last van Dauwworm in zijn gezichtje. We houden de plekjes de hele dag vet met crème, maar hij krabt het ook regelmatig open. Het is duidelijk dat hij er veel jeuk aan heeft, zo zielig. Heeft iemand ervaring met Dauwworm bij baby's en heeft er iemand misschien tips? Ik heb gelezen dat huisdieren de Dauwworm flink kunnen verergeren. Weet iemand hier misschien meer van? Alvast bedankt.
Mijn zoontje had dat ook en wij zijn naar de dermatoloog geweest en die heeft toch een lichte hormoonzalf voorgeschreven. Toen was het echt met een paar dagen weg. Zij vertelde dat niets zo erg voor die kleintjes als jeuk en dan kun je soms beter wat hormoonzalf kan smeren zodat het snel weg is. Hier smeerden we de zalf , lieten het even intrekken en dan lannette creme er overheen. Met het slapen sokken over de handen doen tegen het krabben.
We zijn er al keer voor naar de huisarts geweest. De eerste keer kregen we het advies om het vet te houden. De tweede keer waren de plekjes ontstoken en hebben we een antibioticazalf gekregen. De plekjes verdwenen als sneeuw voor de zon. Maar een paar dagen laten waren ze net zo snel weer terug.
Ik heb gewoon met het ziekenhuis gebeld zonder doorverwijzing van de huisarts en kon gewoon een afspraak maken met een dermatoloog. Mijn huisarts zei ook alleen maar vet houden. Misschien voor jou om ook te proberen.
Ze heeft het hier over het hele lichaam. Hormoonzalf en vet houden is hier het enige wat hielp. Via evean kan jee en consult aanvragen bij een eczeem verpleegkundige. Ze heeft me heel goed uitgelegd dat hormoonzalf juist wel goed is mits je het goed gebruikt.
Heeft mijn dochter ook. Ben hier zelf ook geweest naar de dermatoloog en heb hormoon crème gekregen en Cetaceum crème. Hormoon crème die heb ik nooit gebruikt maar die cetaceum is echtberg goed hoor. Ook gebruik ik crapauds olie dat is echtttt een wondermiddel tegen heel veel dingen. Ook als iets ontstoken is helpt het echt goed. Insmeren en een druppie op de tong. Het is op natuur basis, en helemaal niet schadelijk.
Bedankt voor jullie reactie. Ik ga maandag meteen naar een Dermatoloog bellen voor een afspraak. Is na het gebruik van de hormoonzalf de uitslag helemaal weggebleven of komt het dan toch weer terug?
Hai Creamams, kijk aub heel goed op het niet voor je aan de hormoonzalf gaat. Het is namelijk niet zo goed voor de huid. Idd het gaat snel over, door alle troep wat erin verwerkt is. Het is toch de moeite waard even in overweging te nemen als je dat wel voor je kindje wil hebben.