He meiden, Sinds 3 dagen heeft mijn kleine meid eczeem in haar nek en het gaat langzaam verder. Ik geef volledige borstvoeding en zou graag koemelk uit mijn eten willen schrappen. Ik woon in het buitenland en weet niet zo goed waar naar toe te gaan dus vraag ik jullie hulp. Wat mag ik eten en hebben jullie tips voor me. Hoe lang moet ik melk uit mijn eten houden? Ik smeer het nu in met cardiflor crème die ik toevallig had mee genomen uit Nederland. Ze lijkt er (nog) geen last van te hebben. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik kan helaas niet helpen qua eten. Maar heb veel gelezen op facebook pagina over borstvoeding. Moeder melk in het badje doen zou super helpen tegen eczeem.
mijn zoontje heeft exzeem in zijn gezicht beiden wangen namelijk en ben langs de huisarts geweest ik heb zo'n tupe gekregen van vaseline gekregen zon witte maar hoe die heet weet ik niet en wat helpt is maar 2 a 3 keer per week in bad doen met echt weinig zeep en maar 5 min in bad doen
Cematogol 20% vaseline via apotheek: ik denk dat het ook bestaat daar? Kan je niet niet naar arts?/dietieste? Dat vask smeren en niks anders. Ook niet elk dag in bad Kleding wassen neutral Melk: na 2 weken pas zal je verschil merken. Je mag niets met melk is erg lastig: geen kaas, geek koekje, niks. Denk je dat ze allergisch is?? Ik denk dat het meer babyeczeem is wat iedereen heeft Of dat jij iets gegeten had Als ze allergie zal hebben zal het eerder komen en niet alleen op de nek ook andere aanwijzingen vaak aanwezig.
Ik weet niet hoe de zorg daar is geregeld, maar ik zal echt steeds weer opnieuw aankloppen bij de huisarts en als deze niks kan doen, dan een doorverwijzing vragen voor dermataloog! Hier heeft ze echt veel jeuk gehad, nu met speciale pakjes voor s'nachts en zalf is het redelijk onder controle.. Bij ons was het geen koemelk (gaf ook borstvoeding), maar echt haar huidje zelf..
TS, voor een koemelk allergie om nu pas tot uiting te komen is het wel wat laat.. Natuurlijk kan je de mogelijkheid van een koemelkvrij dieet in je achterhoofd houden, maar dat lijkt me nu nog niet nodig. Wel deze link: Ahttp://www.kindereczeem.nl/ Alledrie mijn kids hadden het eerste halfjaar wat last van eczeem. Het ging uiteindelijk weer weg. Behalve bij mijn zoontje. Die heeft afgelopen zomer ook weer behoorlijke plekken gehad. Maar echt last had hij er niet van. Mijn HA vroeg mij dus ook of ik er cosmetisch gezien een probleem mee had. Dat had ik niet natuurlijk. Dan is de enige optie goed smeren met een hele vette creme (die kreeg ik wel op recept). De andere optie was cortisonen creme. Maar dat is een vrij agressief spulletje. Ik zag daar dus ook h nut niet van in. Nu een paar maanden later en de eczeem is weer verdwenen...
Ik ben hier in eerste instantie 3 x daags gaan smeren met een vette creme, zoals die vaseline creme. Woon in duitsland dus hier heet het neuroderm pflegecreme. De echt jeukende plekken smeerde ik 3 dagen 1 x daags heel dun in met cortisoncreme. Puut omdat het zo erg werd voor de kleine. Na die 3 dagen 1 dag niet, toen weer 1 avond, twee x niet, toen weer wel en 3 x niet. Laatste keer en nu doen we het puur met de vette creme. Ze heeft er namelijk minimaal tot geen jeuk aan. Cortison echt alleen doen bij echt last. Het is deels een droge huid.... dus echt 3 x daags dik insmeren met die vette creme. Nu zitten we op 2 x daags, minder gaat helaas niet. In de winter is het erger vanwege de droge lucht.
Kijk eens naar Dermolin creme. Volgens mij is het ook online te bestellen. Ik vind het erg fijne vette creme, fijner dan vaseline creme. W.b. koemelk schrappen, ik heb dit 1,5 jaar gedaan, dus als je vragen hebt stuur je maar een PB'tje. Ik weet niet welke taal er bij jullie wordt gesproken, maar je kunt soms Nederlandse websites vinden met allergie informatie in andere talen! Ik heb dit toen gezocht voor onze vakantie naar Frankrijk, en dat is wel te vinden. Verpakkingen checken is een groot ding! Succes, hopelijk lukt het!
He meiden, Bedankt voor de reactie's. De een zegt dat koemelkallergie zich in het begint al uit en de ander zegt weer dat het zich op elk moment kan uiten, ik weet het niet meer. Het eczeem spreid zich nog steeds uit en gaat nu ook in oksels zitten en op haar beentjes. Ze lijkt er voor alsnog geen last van te hebben. Ik eet nu geen melk, geen soja en ei meer. Puur om het voor mezelf uit te sluiten. Het lijkt iets minder vurig te zijn maar ik denk dat ik over 3 dagen pas echt kan zeggen of het verschil brengt. Dan ben ik ongeveer een week bezig. Geen melk vind ik nog wel te doen maar soja zit ook in heeeel veel dingen. Ik ga maandag naar een kinderarts. Ik ben naar een huisarts geweest hier maar dat sloeg helemaal nergens op. Ze vragen niet eens welk melk ze krijgt. Ik hoop echt dat ik daar wat verder mee kom.
Onze mupkes hebben allebei eczeem, en wij gebruiken Vaseline Lanette. Werkt super goed hier. Voor de ergste plekjes hebben ze eerst Triamcinolon gehad van de huisarts, en nu gewoon elke dag insmeren met die Vaseline Lanette creme, en dat werkt heel goed!