Ik heb een zoontje van 2 maand, hij is erg hongerig. Hij drinkt nu overdag 5x180+6 Friso Extra en een flinke schep Nutriton. Daarbij komt hij ook s nachts nog voor een fles. Ik deed 120+4 en nutriton, maar dan krijst hij heel de boel bij elkaar, nu met 150+5 en nutriton komt hij na 3u alweer.... Hij krijgt dus flink wat voeding binnen. Nu heb ik bij mijn oudsten ook op een gegeven moment nutrix door zijn fles gedaan. Wie heeft er ervaring mee? Zal ik het gewoon proberen om hem wat langer tevreden te houden tussen de late avond en de nacht/ochtendfles??? HIj heeft nu geen krampjes of last van zijn ontlasting oid, dus erg gevoelig daarvoor is hij niet! Ik ben benieuwd wat jullie hebben gedaan!
Bij mijn oudsten deed ik dat ook al met 2 maanden hoor! Gewoon bij de laatste fles doen,je kan het toch proberen. Vooral ook omdat hij geen krampjes oid heeft zou ik het gewoon doen. Als hij 's nachts wakker wordt van de honger zal hij het wel nodig hebben. Succes!
Hey meiden, Ik zat hier ook aan te denken.. maar gebruik nu nog nutriton omdat mij verteld is dat nutrix/bambix echt pas mag vanaf 4 maanden ivm de ontwikkeling van de darmpjes enzo..??!?! Hoor graag jullie mening Groetjes
Dan ga je dus iedere dag over de maximale hoeveelheid voeding heen als ik het goed lees? Daar zou ik toch mee oppassen, 30 schepjes per dag is echt de max., het is slecht voor de niertjes en daarnaast heb je kans op een overvoed kindje... Wat je zou kunnen proberen is om pure johannesbroodpitmeel door zn voeding te doen (kan je bij de meeste reformzaken of bio-winkels wel krijgen) en dan even kijken hoeveel je moet gebruiken om een 'dikkere' fles te krijgen... Nutriton heeft veel onnodige toevoegingen en er zit per schepje maar 30% jbpm in, de rest is eigenlijk loos... En over de rijstebloem, voor de 4 maanden zou ik dat echt niet doen, ook al heeft je mannetje weinig last van krampjes... Alles wat je extra toevoegt aan de fles kan je zien als bijvoeding (ook al is het non-allergeen) en rijstebloem zorgt er niet altijd voor dat ze door gaan slapen of minder voeding nodig hebben, soms worden ze er juist zelfs onrustiger van... De darmpjes hebben langer de tijd nodig om zich te ontwikkelen en om al die extra's aan te kunnen! Misschien teruggaan naar 6 flessen van 150+5 (en dan 10cc extra water per fles, dus eigenlijk 160+5) ipv 5 van 180+6 en 1 van 150+5, dan kom je niet over de max? En tsja... als niets helpt, dan kan je het misschien proberen maar persoonlijk zou ik het nog niet doen...
Bedankt voor jullie berichtjes! Ik heb het nog niet gedaan, de nutrix staat al klaar, maar vind het zelf ook wel vroeg om er mee te beginnen.... In principe wil ik het ook echt alleen doen door de laatste fles. Sinds vandaag laat hij ook steeds wat van zijn flessen staan, ong 30cc, dus ja... logischerwijs geef ik nu weer 150+5 en dan even kijken hoe lang hij er tussen laat. Ga bij de laatste fles wel 180 proberen. ik kom volgens mij net niet over de max qua voeding heen met 5x180+6 en 1x150+5 Zal wel even zien hoe het nu gaat hoor... ik weet ook wel dat het nog vroeg is om de nachtfles er al af te willen hebben, maar ik vind het zo gek dat hij er gewoon niet meer tijd tussen laat dan max 3 a 4 uur! Meestal gaan de kleintjes er wel meer tussen laten, maar die eigenwijze pruts van mij dus niet!
waarom geef je hem nutriton ? das toch voor kindjes die spugen of reflux ? je zou ook voeding voor hongerige kindjes kunnen proberen hierin zit ook rijstebloem maar niet zo heel veel dat gaf ik mijn jongste zoon voor nachten ;0 sliep ie lekker door maar toen we ipv friso extra , nutrix erindeden sliep hij niet meer door (na 4 mnd kreeg hij dat pas )
Ik ben vergeten er bij te zeggen dat hij dus idd Friso extra krijgt, alle flessen! Nutriton omdat hij te gulzig drinkt...
Zo heel erg hongerig zijn en krijsen na een fles houdt toch wel vaak verband met (verborgen) reflux hoor! Ben je al eens bij de huisarts geweest? Als nutriton alleen niet genoeg is kun je medicatie krijgen.