hoi allen, toen jamie vanochtend wakker werd was hij echt letterlijk aan het blaffen. hij is echt heel erg verkouden en heeft een heeeeele schorre stem. is er iets waarmee ik de pijn in zijn keel kan verzachten (honing helpt, maar mag niet bij baby's) zelf ga ik voor een verkoudheid nooit naar de dokter, moet dit met baby's van 6 maanden wel?? en kan de oorzaak zijn: gisteren was het zo;n lekker weer dat ik hem lichtjes heb aangekleed (linnen broek en tshirt) en zo lekkr met hem naar de speeltuin ben gegaan. daarna zijn we doorgelopen naar de supermarkt. aangezien het hier binnen een stuk frisser is heb ik even een deken op hem gelegd en het er buiten weer afgehaald. kan het hierdoor zijn dat hij verkoude is? hij hoest alleen maar, hij heeft geen lopende neus ofzo... alleen maar hoesten eigenlijk. alvast bedankt!
Hallo Sharon, Verkoudheid is een virus en dit kan dus niet door te weinig kleden komen. Dit moet hij echt van iemand anders gekregen hebben. Honing mag inderdaad niet..... helaas. Wat wel mag is tijmsiroop (zorg wel dat je de variant koopt die ook voor baby's geschikt is). Overdag kreeg hij dan 3x een lepeltje en als hij 's nachts hoestend wakker werd doopte ik zijn speentje er even in. Het is geen geneesmiddel, maar het verzacht wel een beetje. Succes en beterschap voor de kleine man!
Dat blaffen zou kunnen duiden op pseudo-kroep. Is niet ernstig en is ook een virus. Komt dus niet door de kou. Als het pseudo-kroep is, zou stoom kunnen verlichten (niets in het water doen, dat mag met baby's niet). Als hij er erg last van heeft, kun je met hem in de badkamer gaan zitten en de hete douche aan zetten. Dan kan hij de stoom inademen.Moet je wel minimaal 10 minuten blijven zitten. Gaat trouwens met een paar dagen weer over. Maar het kan ook gewoon een flinke verkoudheid zijn. Voor de pijn zou ik gewoon een paracetamol geven. Kan geen kwaad.
Hier nog 1. Sinds donderdag al. Had van de week de doktersassistente gebeld en die adviseerde mij vsm tussikind. Dat een weekje gebruiken en dat schijnt goed te helpen. En op zich is dat hoesten wel minder geworden. Nu alleen het snot in dr neus nog, dat is sinds vannacht losgebarsten! Pfff.
hoi allen, bedankt voor de geruststellende reacties! het gaat alweer een stuk beter. gisteren avond lekker lang met ons in bad geweest, daarna flesje (wat er eerst weer uit kwam, dit gebeurd normaal NOOIT!) dus even verschoond en opnieuw flesje, wat hij toch wel wou. daarna in bad gelegd en matrasje beetje schuin gelegd. dit had mijn vriend op een ander forum gelezen, het zou het hoesten tegen gaan omdat de slijmpjes niet naar boven zouden komen als hij schuin ligt. normaal word hij snachts al wel eens wakker voor zijn tutje. vannacht dus niet! van 21.30u tot 7u aan 1 stuk door geslapen. heb jamie wakker moeten maken want hij moest naar de creche. vanochtend deed hij nog wel wat hoesten maar toch al niet meer zo blaffen... ik hoor ook geen vastzittende slijmen ofzo ratelen. groetjes,Sharon
Wat heerlijk zeg dat Jamie zelfs heeft doorgeslapen! Hier ligt ze altijd met dr kont omhoog, dus eigenlijk de omgekeerde stand, krijg het er ook niet uit haha. (want dan slaapt ze nog slechter) Het bed kunnen we helaas ook niet omhoog zetten, boxspring, dat zijn wel heel veel boeken dan die we eronder moeten leggen haha.
hey allen, inmiddels is alles alweer opgelost. maar wou toch even laten weten dat het een bronchitis was. antibiotica en enkele medicijnen voor verlichting en na een dag of 3 had hij nergens nog last van. wat ik heb gedaan: gewoon even afgewacht, maar zodra ik merkte dat hij koorts maakte als een speer naar de dokter. als je beeb geen koorts maakt is er niet veel aan de hand. maar koorts wijst op een ontsteking dus dan wel effe naar de dokter gaan.