Dag dames, Ik heb erg veel last van mijn rug en bekken, en nu zag ik bij de prenatal de BabyBelt van Anita. Aangezien ik hem best duur vind en ik niet weet of je er echt baat bij hebt vraag ik jullie eerst wat jullie ervaringen ermee zijn?
Ik heb deze ook en het bevalt mij super goed. Heb er erg veel baad bij. Kan werken langer volhouden en bijvoorbeeld met eind wandelen heb je geen tot weinig pijn. Ik vind het heerlijk!!!
ik heb er 1 te leen... maar weet niet eens hoe ik hem om moet doen.... kan iemand het uitleggen.... weet dus niet of ik die 3 losse onderdelen moet gebruiken haha
lees even mee want zag toevallig de babybelt in een tijdschrift staan en heb zwangerschaps ischias en wou morgen gelijk een babybelt kopen.. voor mij kan die 37,95 even gestolen worden als ik maar minder pijn in me bekken en rug krijg...
Even een opmerking van mij..... ik had bij eerste zwangerschap last van mn onderrug.... en pijn met lopen enzo... dus ik kocht ook zo'n band van Anita.... even leek het te helpen, maar toen werd het weer erger... uiteindelijk toch maar gemeld bij de vk... en die wees mj erop dat dit alleen voor ondersteuning van de buiks is.... en als je rugklachten hebt die door het gewicht van de buik veroorzaakt worden... ik bleek dus echte Bekkeninstabiliteit te hebben en dan helpt zo'n band niet.... Een echte bekkenband is namelijk heel anders als zo'n band. Een bekkenband is maar smal...en trek je het bekken mee samen, zodat deze steun krijgt.... dus mijn tip: mocht je twijfelen of het niet van je bekken afkomt, laat eerst even bij HA of fysio testen of je geen BI hebt, want dan kun je beter fysio en een bekkenband nemen.
Hoi Dames, Ik heb er ook over gedacht om zo'n ding te kopen, maar een vriendin van mij is fiso en mijn verloskundige zei het ook dat je hem geen hele dagen moet gaan gebruiken want dan worden je banden te slap. Als je veel moet staan of een stuk gaat wandelen is het wel een aanrader. Maar je moet hem echt niet de hele dag gaan dragen..
Buiten dat je banden misschien te slap worden... Volgens mijn fysio ga je ook eigenlijk te veel doen dan goed is voor je. Ik las hier boven ook al "ik kan langer werken enz" Je lijft hoort dus aan te geven dat het genoeg is en door die band kun je te lang door gaan, waardoor je later (na je bevalling bv) langer last houd (en in het geval van mijn zus 3 jaar na de bevalling nog steeds last hebt) Eerst een deskundige vragen zou ik zeggen hoor...daar zijn ze voor
Ik gebruik mijn band ook alleen op het laatste van mijn dienst wanneer het te zwaar wordt. Ik doe sowieso geen zware dingen meer en de verzorging op de groep laat ik ook over aan mijn collega's. Ik heb deze gekocht in overleg met mijn fysio en vk. Draag deze band NIET de hele dag want dan worden je spieren alleen maar slapper. Onderhoud ook je spieren door bepaalde oefeningen te doen. Anders heeft zo'n band namelijk ook geen zin, want dan kan je m de hele dag wel om doen. En dat is ook niet de bedoeling. ik zou, voor je er 1 koopt, eerst overleggen met je vk en die zou je waarschijnlijk doorsturen naar een bekkenfysio. Zo is het bij mij tenminste gegaan. Ik had altijd al behoorlijk last van mijn rug. Als ik deze band niet zou hebben zou ik naar een paar weken al plat moeten liggen en dat wil ik gewoon niet. Wil graag zo lang mogelijk in beweging blijven. Wel goed gedosseerd natuurlijk. haha
ik heb het eerst overlegd met mijn fysio, voordat ik hem gekocht heb. Ik mocht hem zeker gebruiken, maar geen hele dagen. Ik doe hem alleen om als ik lang moet lopen/wandelen of staan. Dan kan het helemaal geen kwaad. Ik had een zwaar geirriteerde bekkenrand en de spieren en pezen er naar toe. Inmiddels heb ik oefeningen gehad, massage van die spieren en dus die bellybelt en hoef ik niet meer naar de fysio terug. Dus het helpt wel degelijk!!!
Dankjewel voor jullie nuttige informatie ! Ik denk dat ik eerst toch maar een afspraak maak bij de fysio, en dan vraag wat verstandig is.
Ik heb die band ook, omdat ik last van m'n buik heb met werken. Nou heb ik de band een paar keer om gehad en het helpt wel een beetje, maar ik vind het helemaal niet lekker zitten. Komt misschien ook omdat de baby de hele dag precies ligt te schoppen waar die band zit.
Heb je de band wel goed om en niet te stak??? (of de goede maat) Die kleine van mij gaat ook vaak schoppen als ik die band om heb gedaan, maar dat wordt daarna weer wat rustiger. De band helpt mij echt perfect!
Ja, volgens mij heb ik de band gewoon om zoals het hoort. Heb ook al geprobeerd om hem minder strak te doen, maar dat help ook niet. En m'n baby blijft ook gewoon rustig doorschoppen de hele tijd als ik dat ding om heb (ook al ik hem niet om heb trouwens ).