meerijdplanke? wel of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anniek, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Ik heb eigenlijk een hulp nodig....

Ik heb een xadventure inmotion, maar ik ben erachter dat je daar geen meerijdplankje op kan zetten. Het past wel maar je kunt je rem niet meer gebruiken en dat vind ik héél gevaarlijk maw dit wil ik niet.
    Tja nu weet ik niet zo goed wat ik wil.

*Kyana is 2 jaar en 6 maanden als de babykomt en als ik alleen met ze op stap ga dan denk ik dat een meerijdplankje wel erg handig is of niet?

*wie heeft er nog meer een wagen met meerijdplankje? en welke wagen dan? Als ik een nieuwe wagen wil aanschaffen zat ik te denken aan een mutsy {wilde we eigenlijk bij kyana al} of een buzz oid?

kortom wie heeft er ervaring?
    Ik heb ook nog zitten denken aan een duobuggy aanschaffen maar denk dat het zonde is....
    of niet??????

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik denk dat een duo wagen niet zonde is.
    Als je er 1 aanschaft van een normale prijs zeg maar.
    Die gebruik je dan tot je dochter oud genoeg is en dan pak je de enkele kinderwagen weer die je hebt.
    Ik denk dat dat een goedkopere optie is als een nieuwe mutsy of quinny kopen.

Maar als je dat liever hebt, zou ik gewoon daar voor gaan hoor. Het is toch jouw keuze.
    Wat betreft het meerijdplankje, kan ik je niet helpen.

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja maar Kyana is al 2 en een half als de baby komt he....
    En een nieuwe duowagen kost ook iets van 300 euro!
    Pff vind het echt moeilijk

4. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Wat ik denk ik in die situatie zou doen is een draagzak of draagdoek halen.
    Voor de momenten dat je alleen met de 2 kids op stap gaat en dan de kleine in de draagzak/doek meenemen.
    Maar ja, dat moet je maar net fijn vinden.

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    draagdoek komt er idd zowiezo ook...
    Vind ik idd ook een goede overbruging maarrr
    Ik heb fibromyalgie en nu heel veel last van bi, die ook na de zwangerschap van Kyana niet over was dus ik weet in hoeverre ik makkelijk met een kindje in een draagdoek kan lopen???
    En daarbij vind ik dus het nadeel dat ik dan "verplicht" {voor boodschappen redelijk klein} met de buggy ga, want de wandelwagen is natuurlijk omgebouwd voor de baby...

maar verder ben ik geen lastig mens ;)

6. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Haha ik geoof niet dat ik je verder kan helpen.
    Succes ermee!

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik zou denk ik in jou geval ook voor een wagen gaan waar een meerijdplankje achter kan.
    Al denk ik dat wij (Hopelijk snel) zouden kiezen voor een meerijdstoeltje zodat Jamila ook kan zitten als ze moe wordt;

http://www.geboortewinkel.nl/twoo-meeri ... =2a&page=2

Hangt er natuurlijk ook maar net vanaf hoe goed/lang je kindje al kan staan aangezien Jamila een beetje lui is ;) zou voor haar een meerijdstoeltje prettiger zijn denk ik.

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    die lee mij idd ook fijn nadeel is alleen dat die nóg verder naar achteren komt!
    je hebt ook zo'n buggytje wat je aan de buggy vast kan maken...
    heel fijn allen maar tot 15kg en tja kyana weegt nu 13

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja ik zit ook al na te denken wat voor wagen ik moet gaan gebruiken.. die van mij is dan 1,9 jaar maar tot nu toe wil ze nog niet veel lopen en al gauw moet ik haar tillen... ik vind zo'n meerijdplankje opzich ideaal maar loop je daar zelf niet heel lastig achter? en had gezien op internet dat ie op een quinny freestyle past en passen veel boodschappen onderin... dus die heb ik in mijn hoofd.. mischien niet de allermooiste maar wel stevig en praktisch!

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    zijn er geen andere plankjes die er wel achter kunnen? Er zijn volgens mij heel veel verschillende meerijdplankjes (universeel) die op verschillende manier aangesloten worden op de wagen.

Bij 2,5 jaar zou ik het ook lastig vinden. Die van mij is net geen 2 jaar als de baby komt en na veel wikken en wegen heb ik toch maar een duowagen gekocht, leek me toch praktischer als ik een keertje alleen weg wil met de kids (al is het al om boodschappen te doen). Ik heb nu een tandemwagen (dus achter elkaar) gekocht van Topmark via marktplaats voor 80 euro, ziet er nog heel netjes uit! Dus het hoeft niet duur, en als de oudste er niet meer in wil zet ik hem ook weer op marktplaats, makkelijk zat.

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    passen allemaal niet omdat de rem precies op die plek zit als ie omlaag gedrukt is...
    dus ze passen wel maar dan kun je de rem niet meer gebruiken...

en op mp moet je idd geluk hebben

13. JasmijnBE

JasmijnBE Lid

10 apr 2009
    24
    0
    0
    Ik heb ook een adventure bij mij kon ook de rem er niet op + dat mijn dochter helemaal niet fijn stond op dat plankje.
    Je heb ook meerijplankjes die je niet aan die stang bevestig maar aan de zijkanten, deze zijn denk ik vrij nieuw .
    Maar zag hem toevallig pas op een andere wagen.
    Ik had achteraf beter een duowagen kunnen aanschaffen.
    Ik raad zo een plankje dus af ;)

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Niet veel mensen weten het, maar als je een meerijdplankje achter de wagen hebt, dan heb je geen garantie meer op je wagen. In veel gevallen is dit niet meer het geval omdat het al voor een tweede kindje is en de wagen dan vaak al minimaal 2 jaar oud is. Maar voor de gene die een nieuwe wagen kopen is dit misschien wel een tip.

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Vergeet er bij te zetten dat het om een officieel plankje van de wagen moet gaan. Quinny heeft bv geen eigen plankje speciaal voor zijn wagens dan vervalt je garantie. Heb je bv een bugaboo en een bugaboo plankje dan is er niks aan de hand, want die zijn daar speciaal op getest.

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jasmijn
    zelfs die passen niet omdat ik daar vering heb zitten....

jewe
    tnxx voor de tip!

17. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Plankje is echt verschrikkelijk. Voor korte eindjes leuk, maar voor lange einden niet fijn. Vanwege je eigen houding, het loopt niet prettig en je kind moet er ook maar net op willen blijven staan. Ik ben heel blij met mijn duowagen. Stukken veiliger en prettiger rijden.

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    vera
    tnxx

19. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb vandaag een meerijdplankje met zitje gekocht via marktlplaats (nu nog zwanger worden ;) )
    Voor lange stukken lijkt het me niet ideaal. Maar een kindje van 2 1/2 zal ook al veel zelf willen lopen.

Deel Deze Pagina