Wat mag ik niet eten?

Discussion in 'Borstvoeding' started by mimpie, Feb 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimpie

mimpie Lid

Oct 1, 2007
    75
    0
    0
    Hallo,

Wat mag je niet eten als je borstvoeding geeft?
    Ik kan nergens deze info vinden....
    Ik weet dat pittig eten niet goed is, maar zijn er eigenlijk nog meer dingen?

Alvast bedankt

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Alcohol, roken en drugs kun je beter niet doen maar voor de rest mag je écht alles !

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd ik eet ook gewoon alles, ook pittig eten, ook knoflook.
    Alcohol, sigaretten en drugs gebruik ik niet ;) .

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    je mag alles eten. Je moet alleen goed letten op je beebje. Misschien kan ie niet tegen sommige producten dat jij eet en dan kan ie buikkrampjes krijgen of gaan overgeven.
    Dus alles eten en goed op je beebje letten ;)

5. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Mijn kraamhulp gaf me ook de volgende tip:
    Eet gerust alles, maar bijvoorbeeld niet dagenlang achter elkaar uien en dergelijke. Zolang je genoeg varieert, moet alles gewoon kunnen.
    (mits je kleintje ergens niet tegen kan natuurlijk)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik eet en drink ook gewoon alles (nee, geen alcohol ;)). Ik drink zelfs vrij veel prik, drink 's avonds cola en eet chocola. Eva slaapt er heerlijk op en heeft nagenoeg geen krampjes...
    (en verder eet ik trouwens wel gezond ;))

7. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik eet alles en Marijn reageerd nergens erg op. Het is toch een kwestie van uit proberen, het ene kindje is gevoeliger als het andere.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja, het is natuurlijk wel handig om in de gaten te houden of je kleintje geen vreselijke kramp krijgt als jij daarvoor lekker flink gekruid eten op hebt ;) Maar dat is gewoon even aftasten, misschien heeft je kleine wel nergens last van, maar voor hetzelfde geldt wel. Even rustig aan testen zou ik zeggen. Eet smakelijk ;) !

9. Syl Rebecca

Jul 3, 2006
    56
    0
    0
    Tegen mij is gezegd dat ik alles kon eten wat ik tijdens mijn zwangerschap gegeten (en gedronken) heb. Daar moet ze tegen kunnen. Nu let ik er helemaal niet meer op, het enige waar ik rekening mee houd is koffie.

10. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Zijn krampjes altijd afhankelijk van wat ik eet? Ik bedoel, de eerste maanden had mn mannetje ook veel kramp, ik ben met ongeveer alles gestopt wat niet goed zou kunnen zijn (koffie, kruiden, uien, prik, tomaat, paprika, chocola, kool, citrusvruchten, sap van citrusvruchten etc) maar toch had ik t idee dat t geen bal uit maakte... Nu doe ik dit nog steeds met mate (vaker niet dan wel zeg maar) en durf niet goed weer ergens mee te beginnen. (Krampjes zijn wel grotendeels weg hoor, volgens mij is ie daar beetje overheen gegroeid..)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    nee heeft daar niet altijd mee te maken, want kindjes die geen bv krijgen hebben ook last van krampjes. En die flesvoeding is natuurlijk elke voeding hetzelfde. Ik zou als ik jou was weer gewoon langzaam aan alles gaan eten, krijgt hij toch weer veel last weer met dat product stoppen, gaat het weer over dan maar even laten staan.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bijna alle babys hebben de eerste 12 weken krampjes ongeacht wat je wel of niet eet... daarna zijn ze er bijna allemaal overheen gegroeid.

Ik eet ook alles, alleen mn dochter kon de eerste tijdn niet goed tegen versgeperst sinaasappelsap, maar na een maand of 4 heb ik dat opnieuw geprobeerd en toen ging het wel goed.

13. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Dat dacht ik al wel, maar toch twijfelde ik... Ik zal t gewoon goed in de gaten houden en niet overdrijven met bepaalde etenswaren. Moet zeggen de laatste week heb ik niet echt ergens op gelet (alleen geen koffie en niet teveel paaseitjes ;) ) en dat ging wel goed idd!
    Ik wil binnenkort ook gaan beginnen met fruit of groente, benieuwd of dat ook geen problemen oplevert.

Share This Page