Mijn man heeft in 1 week de koffiezetapparaat (uit elkaar gehaald om schoon te maken, maar niet meer in elkaar weten te zetten) en onze beeldbabyfoon (in een emmer met water laten vallen) kapot gemaakt. Jullie kunnen vast wel begrijpen dat ik dat niet zo heel erg handig van hem vind Maar wat betreft de beeld babyfoon: we hebben er 1 van alecta maar die bevalt zo vreselijk slecht. Hij verliest namelijk constant het signaal, terwijl de slaapkamer 5 meter van de woonkamer verwijderd zit (appartement dus alles gelijkvloers). Wellicht komt het door de dikke draagmuur er tussen (maar er zit natuurlijk gewoon een deur in) of door de apparaten in huis die ook signalen afgeven (TV bijvoorbeeld, met digitenne). Nu wil ik dus graag jullie ervaringen weten met andere type babyfoons? Met die van alecta ben ik ook wel benieuwd naar, of anderen dit probleem ook hebben?
Ik heb er eentje van Elro met een klein beeldschermpje, voor mij voldoende en hij doet het hier ook goed, maar in ons vorige huis wou hij nog wel eens storen. De oplossing bleek het beeldschermpje gewoon op ooghoogte te plaatsen, bijv. in de kast, als we hem lager neerzetten, ging hij dus storen. Nu staat hij gewoon op tafel en doet het prima, terwijl dit een beter geïsoleerd en nieuwer huis is. Kost 90 Euro bij de Praxis. Zag hier ook op het forum eens iemand die echt een heel mooi babyfoontje had met camera en een super duidelijk beeld, je kon het ook opnemen enzo en daar had ze foto's van geplaatst, weet alleen niet meer welk van de tig babyfoontopics dat was. In ieder geval was het geen Luvion, Alecto of Elro.