Welke ruime gezinsauto voor in de stad?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjakie22, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik heb totaal geen verstand van auto's en mijn partner ook niet:( Hij heeft nog nooit een auto gekocht. Echter heeft hij wel rijervaring, omdat wij regelmatig de auto van mijn broer mogen lenen. Hij heeft trouwens een VW Polo van bijna 10 jaar oud.

We zijn dus op zoek naar een ruime gezinsauto voor in de stad. Ons budget is zo'n 10000 euro. De auto wordt voornamelijk gebruikt voor vakanties en uitjes in het weekend. Verder wonen we in het centrum. Gelukkig kunnen we wel direct een parkeervergunning krijgen ( rand van het centrum).

Hebben jullie suggesties voor merken en modellen?

Wensen.
    - zuinig
    - veilig en betrouwbaar
    - auto geschikt voor achterwaartse autozitjes ( twee zitjes)
    - veel laadruimte.
    -modellen vanaf 2005
    - km stand max 125000.( is dat realistisch?)

Hebben jullie ook ervaring met import vanuit Duitsland? Hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt aan vaste lasten?

Alvast bedankt voor je reactie.

2. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de opel meriva. Rijdt bij ons ong 1 op 15. Rijdt lekker en de maxi cosi kan er goed in. Er nog ruimte genoeg bij de voorstoelen, dus denk dat een groter achterwaarts stoeltje ook best goed past. Achterin past de maxi cosi mura, dus laadruimte ook voldoende. Wij hebben voor deze auto gekozen omdat deze ruim genoeg is, maar ook weer niet te groot ( kan in de stad ook prettig zijn). De auto is van 2006 en hebben wij afgelopen mei gekocht voor 7000 (ex inruil van onze oude auto). Op de teller 106.000. Dus naar onze mening ook goed betaalbaar :). Vaste lasten weet ik zo niet, maar kun je per auto volgens mij ook wel laten berekenen op diverse sites..

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Peugeot 307 sw onze cybex staat als een huis en nog veel ruimte :)

4. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. De Opel Minerva ziet er wel compact en ruim uit. Ik vind het best moeilijk om een keuze te maken, want we hebben niet echt een voorkeur voor een merk.

5. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de Peugeot 307. Lekkere grote kofferbak en flinke zitruimte achterin. Heel comfortabel voor langere ritten en compact genoeg voor parkeren in centrum van oude binnenstad.

6. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Hebben jullie een Peugeot 307 stationcar?

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    je zou ook eens kunnen kijken naar modellen als de Seat Altea/Altea XL en vergelijkbaar.
    die heb je ook als zuinige 1.2 TSI uitvoeringen...

zelf geen idee van die maandlasten want ik rij zelf in een Aygo haha en m'n man rijd in een slurpende ouwel*llenbak....dus tja ;)

denk overigens niet dat die achterwaartse stoelen in m'n aygootje passen....ja met de passagierstoel tegen t dashboard aan geplant denk ik?;)

8. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Wij hebben ook opel meriva, een heerlijke auto!
    Ruim binnenin, en heerlijk en hoge instap!
    Ook achterin kunnen we een hoop spullen kwijt.. en als je kinderen op de achterbank hebt zitten.. hebben ze genoeg beenruimte dus die voel je bniet in je rug schoppen :)

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik heb zelf een Skoda Fabia Combi uit 2004.
    Zuinigheid tussen de 1:15 en 1:18. Voor een station benzine is dat best zuinig.
    Had wel wat meer op de km-teller maar was de helft van jullie budget.
    Kleinere model van Skoda.
    Mijn man heeft een Skoda Octavia Combi 2013.
    Passen 2 maxi cosi's en een zitje op de achterbank.
    Is overigens een diesel en heel zuinig!
    1 na grootste model van Skoda.

Wij rijden Skoda omdat ik automaat moet rijden en de automaatbak van de Skoda's erg prettig zijn!
    Kleine draaicirkel, beide grote kofferbakken, prettig in gebruik! En de dealers zijn erg prettig!
    Maar Skoda is ook VW en Seat en ook Audi geloof ik! Althans nu.

Deel Deze Pagina