Voordat ik zwanger van de oudste was had ik er al last van maar niet zo erg. Tijdens de zwangerschap van de oudste speelde het erger op, op het laatst kon ik niet meer slapen van de pijn. Gelukkig was het een aantal weken na de bevallign weer bijna weg. Bij de zwangerschap van nummer twee speelde het weer op, maar gelukkig minder erg als bij de eerste (had wel totaal dood gevoel, maar de erge pijn bleef weg gelukkig). Nu is de jongste 6 maanden en ik lijk weer meer last te krijgen. Ik borduur graag en merk nu dat ik na een tijdje last van tintelingen krijg, ook met lang telefoneren en bepaalde handelingen op het werk krijg ik er last van. Zijn er hier meer die heer last van hebben (gehad)? En wat doen jullie hieraan/hebben jullie hieraan gedaan?
Haiii ik kreeg er last van na mijn allereerste zwangerschap. Beide polsen...een spuit erin mocht niet baten in me linkerpols...dus geopeerd en nergens meer last van...jaren later begon me rechter erg op te spelen...ook meteen laten operen. Beide operaties waren verschillend gelopen...tijdens en erna. Soms is het nog gevoelig aan me polsen...maar altijd blij dat ik het nog gedaan heb. Soms droeg ik nog weleens een polsbrace van het merk leukopladt. Dit geeft ondersteuning en verlicht de pijn. Sterkte ermee en mocht je nog vragen hebben....
Ik heb het aan beide kanten gehad maar bij mij niet door een zwangerschap. Rechts is met spoed geopereerd omdat ze bang waren voor blijvende zenuwschade. Links had ik ook aardig wat last en dat moest zodra ik weer wat kracht had in rechts meteen gedaan worden omdat ik aan mijn knie ook nog geopereerd moest worden waarna ik lange tijd met krukken moest lopen. Nu geen klachten van tintelingen, alleen wel soms in de pink...de andere zenuw lijkt dus ook wat bekneld te raken. Met name rechts is wat kracht betreft merkbaar minder. Maarja dat was al voorspeld omdat ik bijna geen gevoel meer in mijn hand had. Probeer eerst een spalk. Dan kun je nog injecties proberen. Bij fysiotherapie bestaan er tegenwoordig ook andere behandelingen, dan hoef je dus niet geopereerd te worden.
Ja hier! 1 keer een injectie voor gehad in m'n pols, was rampzalig, heeft ook niet geholpen en als dat het geval was moest ik er aan geopereerd worden, maar daar heb ik geen tijd voor Het is bij mij tijdens sommige periodes erger dan anders, soms heb ik zo weinig kracht dat ik niet eens een fles cola open kan draaien, of een pan water onder de kraan vol kan laten lopen omdat m'n pols dan gewoon 'doorschiet'. Ook regelmatig van die schokjes die voelen als stroom, héél irritant!
hier ook ervaring. begonnen bij mij eerste zwangerschap (heel erg) gelukkig bij de tweede minder maar nog steeds klachten. Injectie was geen optie ivm te veel last (ook gemeten bij neuroloog??? ofzo) dus moest geopereerd worden aan beide polsen. maar na een polsoperatie is de ander eigenlijk ook bijna hersteld??? Zo nu en dan nog klachten. Als ik jou was zou ik een doorverwijzing vragen om het eens door te laten meten en dan om advies vragen. Wil je meer info pb maar
Ik moet binnenkort toch voor iets anders naar de HA en zal het dan gelijk aankaarten. Jaaaaren geleden (denk wel 13 jaar ofzo) ben ik ooit naar de neuroloog geweest, toen was het nog niet 'erg' genoeg. Tijdens de zwangerschap tip van de huisarts gekregen om met van die polsbeschermers die je ook gebruikt met skeeleren te gebruiken, werkte wel wat, maar slaapt als een draak. Is zo'n spalk via de verzekering te regelen? (vind ze nogal aan de prijs en denk dat ik er twee nodig ga hebben :-s)
Hier ook last van Carpaal tunnel syndroom. Gekomen tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik heb na mijn eerste bevalling 2x over een spuit gehad in beide polsen. Maar dit hielp 3 maanden. Toen heb ik bij een fysio, stad verderop tractie therapie gevolgs (kun je googelen). Het is toen wel wat verbeterd, maar nooit weggegaan. Na de afgelopen bevalling kreeg ik weer erg last ervan. Ik heb nu weer spuiten gehad. Dat is ongeveer 5 maanden geleden. Van mij mag het wegblijven en anders komt er toch een operatie denk ik. Maar ook daar hoor ik wisselende verhalen over... Ik heb trouwens wel braces gedragen 's nachts omdat ik niet kon slapen van de zenuwpijnen. Het is even wennen, maar uiteindelijk sliep ik er gewoon mee. Ze zijn te koop bij de betere zorgwinkel. Mijn verzekering heeft het toen vergoed, maar dat was zo'n 2,5 jaar geleden. Hoe dat nu is weet ik niet.