De PVV wil de Nederlandse grenzen sluiten vanwege ebola. "Het gevaar van ebola komt snel dichterbij, en het is onverantwoord om nog langer vluchten vanuit deze landen naar Europa toe te staan", stelt PVV-leider Wilders. De partij wil dat premier Rutte het initiatief neemt om het Europese luchtruim direct te laten sluiten voor alle ebola-vluchten vanuit West-Afrika. "Rutte moet de volksgezondheid van de Nederlanders voorop stellen." Wat vinden jullie?
Ik ben voor. Niet alleen voor de vluchten maar ook zeker voor de vluchtelingen. De vluchten kunnen ze ook controleren. Temperatuur meten en die dingen zoals al in sommige landen gedaan word. Hier en in België natuurlijk niet,... Vluchtelingen is wat moeilijker te controleren maar daar moeten ze ook iets op vinden
Ik denk inderdaad dat er NU drastische maatregelen genomen moeten worden. En niet achteraf als het te laat is. Maar onze regering kennende gaan ze eerst rustig alles afwachten.
Waarschijnlijk omdat Wilders degene is die het voorstelt zullen er veel mensen tegen zijn, niet hier maar in het algemeen. Ik ben trouwens vóór!
Ja er zijn op het moment veel Wilder haters. Maar ik hoop toch echt dat het gaat gebeuren, de kansen worden steeds groter dat ook Ebola hier naar toe ''kan'' komen!
Voor de eerste keer ben ik het eens met hem.. Zal waarschijnlijk ook de laatste keer zijn want in 99% van zijn gedachtengang ben ik het totaaaaal niet eens
Ik las ergens dat die IS psycho's zichzelf willen besmetten met ebola en zich dan wereldwijd zouden verspreiden. Ik zeg ook, sluiten die grenzen. Dat die peroxide populist de enige is die hiermee komt is al zorgelijk
Sluiten idd maar niet alleen voor de ebola. Maar ook voor andere buitenlandse zaken.net als vroeger gewoon bij de grens je paspoort laten zien. Dus ook voor de arbeids markt hier. Zodat wij ook weer betr aan werk komen
Ik denk dat er behalve dat meer maatregelen moeten worden genomen. Zo hebben de meeste artsen en verpleegkundigen alleen maar informatie gekregen over het hoe ze het virus kunnen herkennen en wat te doen. Dat is in mijn ogen niet voldoende en ik schrok daar best wel van toen mijn man dat vertelde. Terwijl artsen en verpleegkundigen die naar west Afrika gaan om te helpen Een gehele training krijgen.
dit dus, mijn eerste reactie is ook 'wilders weer' maar toen ging ik langer nadenken... en inderdaad, hij heeft wel een punt!
Op zich vind ik dat wilders puur wat betreft ebola natuurlijk een goed punt heeft. Dit kan heel gevaarlijk worden en daar moeten we absoluut is iets mee. Het jammere van wilders vind ik dat hij altijd een dubbele agenda heeft. Dit ebola gedoe is voor hem een goed excuus om helemaal geen vluchtelingen meer binnen te hoeven laten. Hetzelfde met zijn mening over europa..ja daarin ben ik het met hem eens, ik vind dat europa veel te veel macht krijgt maar hij roept dat we uit de eu moeten zodat nl een eigen beleid kan voeren wat betreft het toelaten van andere culturen. Daarom idd: daar heb je wilders weer.
Hij heeft wel een punt hoor. Heeft ie wel vaker maar voor de verandering ben ik het hier wel mee eens. Wat betreft vluchtelingen. Die komen meestal niet per vliegtuig maar via een schimmig traject door duister afrika. Voor ze hier zijn zijn die al lang bezweken van de ebola mochten ze dat onder de leden hebben.
Helemaal mee eens. Hadden we al eerder moeten doen sinds al die Syrië gangers. Vind het heel erg voor de vluchtelingen gen maar ik zou het erger vinden als straks Nederland uitgedund wordt door ebola. Het enige wat ik jammer vind is dat wilders altijd de dingen ge ruikt waar Nederland bang voor is om zn standpunten door te drukken.. maar goed dat is een andere discussie