Ervaring met dit naaimachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bluebell14, 20 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Hoi allemaal,

Ik wil zelf gaan proberen om wat te naaien, broeken korter maken en wellicht kleding voor m'n zoontje maken. Nu kwam ik dit naaimachine tegen bij Lidl https://www.lidl-shop.nl/SINGER-Naaimachine-Serenade-M320L/p100301422

Vraagje aan de mensen met ervaring, is dit iets om mee te beginnen? Zo niet, hebben jullie tips voor een andere ?

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja hoor hier kun je prima mee beginnen. Verwacht geen super hoge kwaliteit en er zitten ook geen functies op die het gebruikersgemak verhogen maar om mee te beginnen kan dit prima. Bezuinig niet op je draad, ik kocht dan vroeger garen bij de hema maar dat breekt echt snel en is niet goed voor je machine. Je kunt beter naar een speciaalzaak gaan en daar garen kopen van bijvoorbeeld gutermann. Veel plezier!

Bluebell14 vindt dit leuk.
  3. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Kleding maken voor de kinderen is echt heel erg leuk! Er zijn ontzettend veel gratis patronen te vinden op internet die heel goed geschikt zijn om mee te beginnen.

Ik heb een andere Singer naaimachine van de Lidl, een model wat ze nu op dit moment niet meer verkopen. Je kan er in ieder geval wel mee uittesten of het iets voor je is, zo ben ik ook begonnen. Wat ik in diverse facebook groepen begreep, moet je er een beetje geluk mee hebben dat je geen "maandag ochtend model" hebt. De positieve en negatieve ervaringen zijn er ongeveer net zo veel zeg maar. Garantie bij Lidl is niet zo eenvoudig als terug een winkel in stappen met een kapot apparaat helaas. Ik heb zelf wel geluk gehad met mijn naaimachine en lockmachine van Lidl en ik ben er nog steeds blij mee. :D

4. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    #4 missle, 20 jul 2020
    Laatst bewerkt: 20 jul 2020
    Klopt helemaal, ik heb wel steeds sneller leren inrijgen met dat *piep* garen wat steeds weer brak. Daarna waardeerde ik goed garen pas echt. :cool:

Ik koop trouwens bijna alles online, de winkel dichtbij verkoopt vaak de zelfde stof voor 2x de prijs online :(

5. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.070
    1.565
    113
    Wat ik begreep van mijn naailerares, zijn er mensen die geen problemen hebben met de Singer naaimachine die ze bij de Lidl hebben gekocht maar er zijn er ook die wel problemen hebben.

Je zou ook eens kunnen overwegen om naar een winkel te gaan, die tweedehands machines verkopen. Vaak heb je dan ook nog een korte tijd garantie.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.353
    113
    Vrouw
    Welk merk garen raad jij aan en waar koop jij die? Zou dat ook prettiger werken met de hand? Ik krijg het heen en weer van brekend draad.

7. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik gebruik Gutermann of Goldmann. Net waar ik bestel welk merk ze daar hebben. Lockgaren heb ik wel van de Lidl en dat werkt weer wel fijn, maar dat hebben ze op het moment niet.

Ik bestel mijn stof meestal bij Driessen of Holland stoffenhuis (ik hou van de coupons daar :) ) en bestel dan garen mee

Bluebell14 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  8. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Niet met het model van nu, wel met het model van 12 jaar geleden. Die draait ondertussen nog.
    Het merk van de Aldi echter, die was binnen een jaar al uitgewerkt.

9. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Laatst een naaimachine cadeau gehad, ook een singer die bij lidl gekocht was.. heb m nog nooit gebruikt weet niet eens hoe een naaimachine werkt hahaha,:| toch maar eens achteraan gaan een keer want zie wel vaak leuke dingen voorbij komen wat je zelf kan maken :)

10. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik had een Singer van de Kruidvat, zal wel net zoiets zijn geweest. Ik vond het een leuke manier om kennis te maken met naaien, héél basic maar functioneerde prima.

11. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Goed om te weten, ik zal eens op de website kijken

12. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Oké, bedankt voor je reactie. Je moet er dus een beetje geluk mee hebben. Ik neig er toch naar om het gewoon te proberen, ik weet ook nog niet of ik het echt heel leuk ga vinden. Wat voor naaimachine heb je zelf?

13. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Haha, misschien toch wel de moeite waard Veel plezier ook!

14. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Dat is precies mijn idee, om kennis te maken. Heb je inmiddels een andere of gebruik je deze nog steeds?

15. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.070
    1.565
    113
    Ik heb zelf de Brother Innovis 27 special edition.

16. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik heb na een tijdje een andere gekocht, een elektronische met meer steken en handigheidjes. De Singer heb ik voor 50 euro verkocht. Gezien het feit dat ik hem voor 80 euro had gekocht, was het een goedkope introductie tot naaien.

Deel Deze Pagina