Mijn dochter is nu 5 jaar (juli 2004) en is nog steeds niet zindelijk 's nachts. We halen haar om 22:30 uit bed om te plassen en de ene keer is ze 's morgens wel droog, maar meestal niet. Ze heeft daarom nog een luierbroekje aan. (Ik ben nog steeds erg moe en heb veel lichamelijke klachten, waardoor ik het 's nachts niet zie zitten om haar een aantal keer te gaan verschonen, vandaar de luier nog) Met 3,5 jaar was ze overdag zindelijk. Ze gaat als ze in bed ligt wel eens zelf naar de wc en plast dan ook flink. Ook voordat ze naar bed gaat , gaat ze eerst naar de wc. Ze drinkt voor het slapen gaan niet meer, bij het avondeten, is haar laatste drinken. Moet ik me nu zorgen gaan maken of maak ik me druk om niets en is ze er nog niet aan toe, wat ik DENK...
mijn zoontje van bijna 5 (december) werd ook maar niet droog eerst met pamperbroekjes geprobeerd maar smorgens waren ze altijd nat. Nu heb ik een molton hoeslaken gehaald bij de hema (speciaal voor bedplassen enz) die hebben we er op gedaan. Voor dat hij naar bed gaat krijgt ie geen drinken meer, alleen een slokje bij het tandenpoetsen, daarna gaat ie plassen. Als me mannetje of ik naar bed ga dan laten we hem nog een keer plassen, en zelf gaat ie ook naar de wc als ie moet. Hij was in 1 nacht droog. Nooit verwacht zolang mee bezig geweest en we doen die matrashoes erom heen laten hem even plassen en meneer is droog. Ik zou me er niet te druk om maken, als ze er aan toe zijn lukt het vanzelf wel! Succes iniedergeval!
Hoi, Wil ze zelf de luier nog om? Want laura wilde geen luier meer aan snachts en dat hebben we toen ook niet meer gedaan. Ik denk dat als je de luier af doet ze vanzelf zindelijk wordt. Ze snappen het overdag toch ook? Dus dan savonds ook hoor. En ja, ongelukjes horen erbij. Geef het een week zonder luier en dan heb je waarschijnlijk al resultaat.
ja idd ik moet gewoon die luier niet meer om doen, misschien is dat het ook wel. Ze WEET dat ze een luier om heeft ook.... Ik ga het morgenavond eens proberen.... Ik heb een zeiltje.....die eronder en gaan met die banaan??
Als je het bedje dubbel opmaakt, ben je 's nachts ook niet zo lang bezig. Dus opmaken, zeiltje erover en opnieuw opmaken. Je hoeft dan alleen de eerste laag eraf te pellen en een schoon bedje ligt er al onder. Succes!
Nou echt waar...ik heb het gewoon gedaan...zondagnacht zonder luier in bed, rond 22:00 eruit gehaald om te plassen en ze was droog! Wij trots! Entot nu toe is ze vanaf toen elke nacht droog gebleven!!!