Hallo dames Na twee miskramen dit jaar (3 in totaal) ben ik nu weer zwanger. Mijn man en ik hebben na de laatste curretage allerlei onderzoeken gehad. Uit mijn bloedonderzoek kwam naar voren dat mijn anticardiolipine positief was. Nu moet er eigenlijk na 12 weken opnieuw getest worden, maar dat is niet gebeurd want ik ben voor die tijd zwanger. Nu is de uitslag dus niet helemaal betrouwbaar en krijg ik vandaag te horen of ik wel of geen medicijnen krijg. Wie heeft er ervaring met anti fosfolipiden syndroom? ???
Hoi! Na drie miskramen bleek dat ik ook APS heb. Voordat ik weer opnieuw zwanger zou worden kreeg ik alvast recepten mee voor ascal en fraxiparine, beide bloedverdunners. De ascal ben ik gaan slikken op het moment van de positieve test. De fraxiparine moest ik gaan injecteren op het moment van de eerste hartactie. Tot nu toe gaat het goed met de zwangerschap! Bijna 18 weken nu, terwijl ik eerder nooit verder kwam dan 6 weken... Ik ben elke 2-3 weken in het ziekenhuis voor een controle bij de gyn, met altijd een echo. Als je vragen hebt hoor ik het wel!